  • 1. Data: 2014-03-24 10:10:27
    Temat: Raifi Polbank - drożeją kredytówki
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Z okazji połączenia systemów drożeje moja fajna kredytówka Polbanku (nawet nie
    wiem jak się teraz nazywała - jakaś Visa).
    I powiększa się limit dla bezpłatności karty (trzeba wykręcić 12K PLN-ów w rok,
    inaczej 80zł).

    Ponieważ i tak miałem zlikwidować tą Visę z okazji 3%, szukam teraz kredytówki
    MC oczywiście bezpłatnej lub z niskimi warunkami bezpłatności.

    Coś możecie polecić?

    Jako drugą kartę mam KiS z OpenFinance/Getinu.

  • 2. Data: 2014-03-24 18:38:55
    Temat: Re: Raifi Polbank - drożeją kredytówki
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jako drugą kartę mam KiS z OpenFinance/Getinu.

    i jak oceniasz KiSa?

    miałem kiedyś, ale zamknąłem rachunek karty...masz jakieś doświadczenia
    z płatnociami walutowymi? ew. jakie są przeliczniki?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-03-24 18:45:49
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2014-03-24 18:38, RobertS pisze:

    > i jak oceniasz KiSa?
    >
    > miałem kiedyś, ale zamknąłem rachunek karty...masz jakieś doświadczenia
    > z płatnociami walutowymi? ew. jakie są przeliczniki?

    5. Operacje dokonane w walucie obcej przeliczane są na złote polskie
    według następujących zasad:
    a) dla kart MasterCard operacje dokonane w euro przeliczane są
    bezpośrednio z euro na złote polskie według kursu walut
    Banku,
    b) dla kart MasterCard operacje dokonane w pozostałych walutach obcych,
    innych niż euro, przeliczane są najpierw z
    waluty obcej na euro przez organizację MasterCard według kursu tej
    organizacji, a następnie przeliczane są z euro na
    złote polskie według kursu walut Banku.
    c) dla kart VISA operacje dokonane w walucie innej niż złote polskie
    przeliczane są bezpośrednio z tej waluty na złote
    polskie przez organizację Visa według kursu tej organizacji
    6. Kurs organizacji VISA to kurs walut zgodny z tabelą kursów tej
    organizacji z dnia rozliczenia przez nią operacji i w zależności
    od kraju, w którym operacja została dokonana, jest to kurs rynkowy
    waluty lub kurs ustalony przez władze danego kraju.
    7. Do operacji, których wykonanie wiąże się z kupnem lub sprzedażą
    waluty innej niż waluta rachunku, stosuje się kursy walut
    obcych, ustalane i ogłaszane przez Bank.
    8. Kurs kupna i sprzedaży danej waluty obowiązujący w Banku w momencie
    realizacji operacji ustalany jest na podstawie kursu
    rynkowego wymiany tej waluty, dostępnego w serwisie Reuters w momencie
    sporządzania "Tabeli podstawowej kursów walut
    Getin Noble Bank SA."
    9. Ustalenie kursu kupna danej waluty obowiązującego w Banku polega na
    odjęciu od kursu rynkowego dostępnego w serwisie
    Reuters marży Banku.
    10. Ustalenie kursu sprzedaży danej waluty obowiązującego w Banku polega
    na dodaniu do kursu rynkowego dostępnego w
    serwisie Reuters marży Banku.

    Tak to wygląda w KIS, póki były dostępne VISY opłacało się, ale bank z
    nich zrezygnował na rzecz Mastercard i przestało się opłacać.

  • 4. Data: 2014-03-27 12:04:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 Mar 2014 18:38:55 +0100, w <lgpqjf$t01$1@sunflower.man.poznan.pl>,
    RobertS <b...@x...pl> napisał(-a):

    > i jak oceniasz KiSa?
    > miałem kiedyś, ale zamknąłem rachunek karty...masz jakieś doświadczenia
    > z płatnociami walutowymi? ew. jakie są przeliczniki?

    Całkiem nieźle. Mam Visę, w Polsce po prostu działa (BTW. nie ma chipa).

    Za granicą z kursów Euro , a także kuna czy korona czeska wypadały bardzo
    fajnie (bezpośrednie porównanie w tym samym dniu dało remis z polbankową).

    Nawet znalazłem przeliczniki z ostatnich wakacji: (płatność kartą)
    - Euro 4,19zł
    - kuna 0,557zł (dla porównania mBank 0,60zł !)

  • 5. Data: 2014-03-27 12:05:51

    Mon, 24 Mar 2014 18:45:49 +0100, w <lgpr0d$bi9$1@node1.news.atman.pl>, tom
    <t...@n...wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Tak to wygląda w KIS, póki były dostępne VISY opłacało się, ale bank z
    > nich zrezygnował na rzecz Mastercard i przestało się opłacać.

    Te "kursy walut" to średnie czy sprzedaży? Bo niekoniecznie MC może nie opłacać
    się.