  • 1. Data: 2005-07-15 17:45:03
    Temat: Pytanie - przelew do Norwegii?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Mam zagwozdkę...
    Otóż do 7 dni mam zapłacić konkretną kwotę w koronach norweskich. Konto
    docelowe jest w Nordea Bank w Oslo.

    Jak to zrobić? :)

    Czy można uniknąć długiego przesyłania SWIFTem? Mam złe doświadczenia
    z przelewami zagranicznymi - losowy czas realizacji, losowe prowizje,
    przelew idący przez X banków...

    Najbardziej intuicyjne wydawałoby się pójście do Nordei i wpłata na
    konkretne konto - im chyba powinno to zająć stosunkowo najmniej czasu?
    Niestety już za późno żeby do nich dzwonić - widzę że oddziały już są
    nieczynne...

    Czy ktoś robił taki przelew?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2005-07-15 18:17:55
    Temat: Re: Pytanie - przelew do Norwegii?
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Najbardziej intuicyjne wydawałoby się pój?cie do Nordei i wpłata na
    >konkretne konto - im chyba powinno to zaj?ć stosunkowo najmniej czasu?
    >Niestety już za póĽno żeby do nich dzwonić - widzę że oddziały już s?
    >nieczynne...

    Wydaje sie najsensowniej. Ale swiftem pewnie i tak pojdzie.
    Infolinia nie czynna tez?

    Pzdr.
    Lack

  • 3. Data: 2005-07-15 19:01:07
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@j...home>, j...@c...pl says...
> [...]
    > docelowe jest w Nordea Bank w Oslo.
    >
    > Jak to zrobić? :)
    >
    > Czy można uniknąć długiego przesyłania SWIFTem?

    Hmm.... a jakbys chcial to zrobic? Golebiem pocztowym? Banki maja pewien
    system rozliczania sie miedzy soba .... do przekazywani informacji
    platniczych korzystaja ze SWIF'u.
    Ja przesylam pieniadze miedzy USA a Polska ... i najdluzej jak mi sie
    zdarzylo to bylo 3 dni ... zazwyczaj jak wyslalem pieniadze w godzinach
    poludniowych w USA (pozny wieczor w Polsce) ... to nastepnego dnia racho
    (!!!) pieniadze byly juz dostepne na konto (praktycznie kilkanascie
    godzin) W calej transakcji byly zaangazowane trzy banki ... wysylajacy-
    posrendik-docelowy).

    AP

  • 4. Data: 2005-07-15 19:03:58
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@j...home>, j...@c...pl says...
    > Czy można uniknąć długiego przesyłania SWIFTem?

    To tak jakbys sie pytal jak przeslac pieniadze wewnatrz kraju pomiedzy
    dwoma roznymi bankami bez wykorzystania KIR'u

    AP

  • 5. Data: 2005-07-16 06:29:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2005 19:03:58 GMT, AP napisał(a):
    > In article <s...@j...home>, j...@c...pl says...

    > To tak jakbys sie pytal jak przeslac pieniadze wewnatrz kraju pomiedzy
    > dwoma roznymi bankami bez wykorzystania KIR'u

    Bardziej naturalne wydaje mi się przyrównanie do pytania o to, czy można
    przelać bez udziału KIRu pieniądze z jednego do drugiego oddziału BPH :)

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-07-16 06:59:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2005 20:17:55 +0200, K.N napisał(a):

    > Wydaje sie najsensowniej. Ale swiftem pewnie i tak pojdzie.
    > Infolinia nie czynna tez?

    Na ichniej www coś nie widzę numeru infolinii :)

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-07-16 12:56:10
    Od: "bez SCIEMY" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > konkretne konto - im chyba powinno to zająć stosunkowo najmniej czasu?
    > Niestety już za późno żeby do nich dzwonić - widzę że oddziały już są

    Nawet jezeli udasz sie do NORDEI w PL, to Twoj przelew do NORDEI w Norwegii
    i tak pojdzie SWIFTEM.
    Nordea w Norwegii to zupelnie inny bank niz Nordea w PL (tzn. inna baza
    danych i takie tam) i nie bedzie tor aczej traktowane, jako przelew wewnatrz
    NORDEI.

  • 8. Data: 2005-07-16 13:18:05
    Od: "bez SCIEMY" <b...@N...gazeta.pl>

    > Bardziej naturalne wydaje mi się przyrównanie do pytania o to, czy można
    > przelać bez udziału KIRu pieniądze z jednego do drugiego oddziału BPH :)

    Jezeli chodzi o przelew z rachunku BPH Malinowkiego na rachunek BPH
    Iksinskiego, to kasa na rachunku Iksinskiego NIE JEST widoczna od razu,
    tylko po jakims czasie zblizonym do czasu realizacji przelewu
    miedzybankowego.

  • 9. Data: 2005-07-16 13:21:32
    Od: "bez SCIEMY" <b...@N...gazeta.pl>

    > Bardziej naturalne wydaje mi się przyrównanie do pytania o to, czy można
    > przelać bez udziału KIRu pieniądze z jednego do drugiego oddziału BPH :)

    Ciekawe natomiast jest, ze: Malinowski posiadajacy SREBRNEGO SEZAMA oraz KK
    w BPH, w momencie przelewania kasy z SEZAMA na rachunek KK kase dostepna na
    KK widzi dopiero na drugi dzien; natomiast kase przelewana z rachunku KK na
    SEZAM od raz (zjawisko zaobserwowane w dniach roboczych).

  • 10. Data: 2005-07-16 13:48:03
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Iksinskiego, to kasa na rachunku Iksinskiego NIE JEST widoczna od razu,
    > tylko po jakims czasie zblizonym do czasu realizacji przelewu

    A skąd masz takie rewelacje ? Jeżeli Profile działa to saldo rachunku
    docelowego zmienia się po zatwierdzeniu operacji. To że nie widzisz tego
    czasami przez internet od razu wynika z istnienia systemów posredniczacych
    pomiedzy www i Profilem

    Pozd
    Adam