  • 1. Data: 2007-08-19 18:28:31
    Temat: Provident znowu w prasie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Problem z Providentem nie polega na tym, że udzielają pożyczek, które trzeba
    spłacać w podwójnej wysokości. Problem polega na tym, że tych pożyczek nie
    można im zwrócić wcześniej ani z nich zrezygnować.

    http://biznes.onet.pl/13,1431762,prasa.html

  • 2. Data: 2007-08-19 18:32:15
    Temat: Re: Provident znowu w prasie
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > trzeba spłacać w podwójnej wysokości. Problem polega na tym, że tych
    > pożyczek nie można im zwrócić wcześniej ani z nich zrezygnować.

    Problem polega z ludzmi, ze czytac nie potrafia, regulaminu nie przeczytaja
    i potem plota glupoty.
    Pozyczke mozna zwrocic do 10/14 dni zalezy od pozyczki, ktora sie wzielo.
    Splacic pozyczke wtedy tez mozna...
    Wystarczy regulamin przeczytac. Ale jak widac Pani Ela wziela 6 pozyczke i
    tego nie uczynila. Wiec to firma winna czy glupota ludzka?

  • 3. Data: 2007-08-19 18:40:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Aga" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Wystarczy regulamin przeczytac. Ale jak widac Pani Ela wziela 6 pozyczke i
    > tego nie uczynila. Wiec to firma winna czy glupota ludzka?

    Problem jest nieco glebszy, bo wziela 3900, chce splacic wczesniej, a jej
    mowia, ze musi splacic takze odsetki w calosci oraz oplate za obsluge domowa
    (mimo tego, ze windykator przyjdzie tylko raz a nie 52 razy).

    MK

  • 4. Data: 2007-08-19 18:42:16
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > Problem jest nieco glebszy, bo wziela 3900, chce splacic wczesniej, a jej
    > mowia, ze musi splacic takze odsetki w calosci oraz oplate za obsluge
    > domowa (mimo tego, ze windykator przyjdzie tylko raz a nie 52 razy).

    To zle zrozumiala albo zle jej mowia. Za wczesniejsza splate przysluguje
    rabat, z tytuly oprocentowania - wszystko jest napisane w regulaminie...

  • 5. Data: 2007-08-19 19:47:39
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-08-19 20:42, Aga stwierdził, że:

    > To zle zrozumiala albo zle jej mowia. Za wczesniejsza splate przysluguje
    > rabat, z tytuly oprocentowania - wszystko jest napisane w regulaminie...

    Jaki rabat? Zgodnie z ustawą spłaca bez odsetek, jedynie prowizja (i
    zdaje się koszty ustanowienia zabezpieczeń) nie ulega zwrotowi.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 6. Data: 2007-08-19 19:57:12
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > Jaki rabat? Zgodnie z ustawą spłaca bez odsetek, jedynie prowizja (i zdaje
    > się koszty ustanowienia zabezpieczeń) nie ulega zwrotowi.

    to samo napisałam...

  • 7. Data: 2007-08-19 20:18:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:faa6p6$4js$1@news.dialog.net.pl...

    > Jaki rabat? Zgodnie z ustawą spłaca bez odsetek, jedynie prowizja (i
    > zdaje się koszty ustanowienia zabezpieczeń) nie ulega zwrotowi.

    Podrzuć, jaka to ustawa normuje - z ciekawości. PROVIDENT nie jest bankiem!

  • 8. Data: 2007-08-19 20:23:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-08-19 22:18, Robert Tomasik stwierdził, że:

    > Podrzuć, jaka to ustawa normuje - z ciekawości. PROVIDENT nie jest bankiem!

    Ustawa o kredycie konsumenckim. Od kiedy obejmuje ona wyłącznie banki?

  • 9. Data: 2007-08-19 20:26:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-08-19 21:57, Aga stwierdził, że:

    > to samo napisałam...

    W/g słownika PWN:

    rabat [wł.], ekon. wyrażone w procentach obniżenie ceny przyjętej w
    cenniku; dostawca może przyznać r. odbiorcy, który np. płaci gotówką,
    kupuje dużą ilość towaru, jest stałym klientem.

    Zwolnienie w 100% z ceny ciężko mi podchodziło pod rabat ;)

  • 10. Data: 2007-08-19 22:24:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:faa8s4$4js$2@news.dialog.net.pl...
    > Dnia 2007-08-19 22:18, Robert Tomasik stwierdził, że:
    > Ustawa o kredycie konsumenckim. Od kiedy obejmuje ona wyłącznie banki?

    Masz rację. Po prostu zapytałem. Dotąd byłem przekonany, że ustawa ta nie
    dotyczy firm udzielających pożyczek.