  • 1. Data: 2004-06-18 05:29:26
    Temat: Podwyżka stóp w Szwajcarii
    Od: "bigbrada" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    "GENEWA (Reuters) - Szwajcarski Bank Centralny (SNB) zaskoczył w czwartek
    rano
    podwyższając stopy procentowe o 25 punktów bazowych, podczas gdy inwestorzy
    spodziewali
    się, że stopy w Szwajcarii pozostaną bez zmian. "
    Nie widziałem tu tego info, a może być ważne dla osób wahających się czy brać
    kredyt w CHF.

  • 2. Data: 2004-06-18 06:11:11
    Temat: Re: Podwyżka stóp w Szwajcarii
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    [...] podczas gdy inwestorzy
    > spodziewali
    > się, że stopy w Szwajcarii pozostaną bez zmian. "

    A to bardzo interesujace stwierdzenie hehe. Od tygodnia stawki FRA szybowaly
    w gore, co oznacza iz raczej inwestorzy spodziewali sie podniesienia stop.
    Malo tego. Te oczekiwania nadal sie utrzymuja, co oznacza iz uczestnicy
    rynku spodziewala sie jeszcze wzrostu o co najmniej 75-100 pkt bazowych w
    ciagu roku.

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2004-06-18 08:17:59
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Fri, 18 Jun 2004 05:29:26 +0000 (UTC)
    "bigbrada" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > się, że stopy w Szwajcarii pozostaną bez zmian. "
    > Nie widziałem tu tego info, a może być ważne dla osób wahających się czy brać

    tym bardziej pytanie - biorac w CHF - warto wziac stala stope
    procentowa w jakims okresie?

    Sierp

  • 4. Data: 2004-06-18 10:03:55
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik bigbrada napisał:

    > Nie widziałem tu tego info, a może być ważne dla osób wahających się czy brać
    > kredyt w CHF.

    No tak, podwyżka stóp na CHF czyli LIBOR w górę + umconienie CHF to nie są dobre
    wiadomości dla kredytobiorców :-(
    Od marca CHF stale umacnia się do EUR (z 1.58 do 1.5)
    Co jest powodem takiego umocnienia ?
    PLN umocnił się do EUR, a w stosunku do CHF dalej oscyluje w ok. 3PLN.
    Czy CHF jest bardziej powiązany z USD niż z EUR ?

    ________
    Yareck

  • 5. Data: 2004-06-18 10:57:56
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cauen1$a3b$1@news.telbank.pl>, Yareck wrote:
> [...]
    > PLN umocnił się do EUR, a w stosunku do CHF dalej oscyluje w ok. 3PLN.
    > Czy CHF jest bardziej powiązany z USD niż z EUR ?

    ... ktory sie oslabia w stosunku do EURO (choc wedlug
    wszystkich specow powinien byl sie umacniac i to szybko ?)
    Czyli CHF powinien tez sie oslabic ...

    Proba logicznego postepowania w tej branzy kosztowala mnie
    juz troche PLN/EURO/USD.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-06-18 11:24:07
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Malo tego. Te oczekiwania nadal sie utrzymuja, co oznacza iz uczestnicy
    > rynku spodziewala sie jeszcze wzrostu o co najmniej 75-100 pkt bazowych

    a oczekiwania nasze się zmieniły? 11M nadal celuje w 7%?

    zbyszko janke

  • 7. Data: 2004-06-18 12:32:38
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "janke" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a oczekiwania nasze się zmieniły? 11M nadal celuje w 7%?

    Oczekiwania na zmiane stawek WIBOR - dane z piatku 11 czerwca (dane z 18
    czerwca podam w niedziele)

    FRA 11x12 = 7,27% (oczekiwana stopa 1M obowiazujaca za 11 miesiecy)
    FRA 9x12 = 7,19% (oczekiwana stopa 3M obowiazujaca za 9 miesiecy)
    FRA 6x12 = 7,08% (oczekiwana stopa 6M obowiazujaca za 6 miesiecy)

    Malin

    --

    ------

  • 8. Data: 2004-06-18 15:12:33
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > FRA 9x12 = 7,19% (oczekiwana stopa 3M obowiazujaca za 9 miesiecy)
    > FRA 6x12 = 7,08% (oczekiwana stopa 6M obowiazujaca za 6 miesiecy)

    czy dane prezentowane powyżej można gdzieś sprawdzać na www? są one
    ogólnodostępne?

    zbyszkojanke

  • 9. Data: 2004-06-19 14:40:06
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > czy dane prezentowane powyżej można gdzieś sprawdzać na www? są one
    > ogólnodostępne?

    To wartosci wyliczone na podstawie krzywej dochodowosci. Znajac Stawki WIBOR
    1M, 2M....12M mozna reszte wyliczyc matematycznie. Rynek jest tylko
    nieznacznie odchylony od wartosci teoretycznych.

    Malin