  • 1. Data: 2003-07-17 20:03:16
    Temat: Podatek 'bankomatowy' ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Podatek od kwitka z bankomatu
    (Gazeta Prawna/17.07.2003)

    Rząd Irlandii zamierza wprowadzić podatek od kwitków z bankomatów,[...].
    Władze mają nadzieję, że dzięki temu będą mogły skuteczniej przeciwdziałać
    zaśmiecaniu ulic.

    Rząd Irlandii chce także, żeby osoby korzystające z bankomatów sprawdzały
    stan konta na ekranie monitora, a nie żądały jego wydruku tylko po to, by go
    za chwilę wyrzucić.[...]

  • 2. Data: 2003-07-18 06:23:31
    Temat: Re: Podatek 'bankomatowy' ;)
    Od: "Lesio5" <I...@v...prI>

> [...]

    > stan konta na ekranie monitora, a nie żądały jego wydruku tylko po to, by

    JA osobiscie kolejkcjonuje wszystkie kwitki podpinajac je pod comiesieczne
    wyciagi.
    W ten sposób monitoruje podejrzane transakcje.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    "Jesteś dzieckiem Usenetu, masz prawo być tutaj"

  • 3. Data: 2003-07-18 08:41:12
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    [...]
    > Rząd Irlandii zamierza wprowadzić podatek od kwitków
    > z bankomatów,[...].
    > Władze mają nadzieję, że dzięki temu będą mogły skuteczniej
    > przeciwdziałać zaśmiecaniu ulic.

    Dodatkowo opodatkowane maja zostac: guma do zucia oraz jednorazowe
    opakowania zywnosci sprzedawanej w fast-foodach. Powod wprowadzenia
    podatku jest dokladnie taki sam :-)
    Dodam jeszcze, ze w Irlandii opodatkowane juz sa torebki plastikowe
    na zakupy (jednorazowki). Efekt - ludzie uzywaja "normalnych" toreb,
    a ulice sa czyste :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 4. Data: 2003-07-18 09:08:53
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > Dodam jeszcze, ze w Irlandii opodatkowane juz sa torebki plastikowe
    > na zakupy (jednorazowki). Efekt - ludzie uzywaja "normalnych" toreb,
    > a ulice sa czyste :-)

    fakt, proponuję dorzucić z 250% akcyzy do paliwa, jakie powietrze będzie
    czyste.
    Drugą propozycją jest podatek od zużytych opon samochodowych, powiedzmy 150
    zł/ sztukę, a powietrze będzie jeszcze bardziej czyste!

    Mi przynajmniej się wydaje, że coś specjalnie tych toreb reklamowych to na
    ulicach jednak nie ma? Być może jestem ślepy i jest to tak oczywiste, ale
    nie specjalnie widzę zależność torba reklamowa - czystość ulic?? mylę się??

    Będąc w Irlandii zauważyłem, że faktycznie jest tam bardzo czysto, ale nie
    sądzę, aby podatek od reklamówek miał tutaj jakiś wyraźny wpływ! Myślę, że
    moje propozycje będą miały zdecydowany wpływ na czystość powietrza, więc
    może zacząć zbierać podpisy??

    Pozdrawiam,
    MK

  • 5. Data: 2003-07-18 09:20:02
    Od: "Szymon Kolorz" <s...@g...sky.plllllll>

    Użytkownik "marcintoja0" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ulicach jednak nie ma? Być może jestem ślepy i jest to tak oczywiste, ale
    > nie specjalnie widzę zależność torba reklamowa - czystość ulic?? mylę

    Chodzi raczej o objętość wysypisk śmieci.

  • 6. Data: 2003-07-18 09:23:44
    Od: "Damian" <s...@...pl>

> [...]

    > ulicach jednak nie ma? Być może jestem ślepy i jest to tak oczywiste, ale
    > nie specjalnie widzę zależność torba reklamowa - czystość ulic?? mylę

    ale szybko sie zagotowales... to moze przez ta pogode...
    jestes producenterm toreb reklamowych?

    dla mnie idealny sklep przyszlosc to taki, w ktorym bede mial torby
    papierowe...
    bo pakowanie wszystkiego w plastikowe torebeczki jest zgroza...

    sprobuj np w tlusty czwartek kupic sobie 2-3 paczki i wladowac je do torebki
    reklamowej a potem zanurzyc reka po paczka... brr

    reasumujac, w temacie toreb reklamowych nie masz racji... a przynajmniej ja
    sie nie zgadzam...
    licze ze jestes w mniejszosci

  • 7. Data: 2003-07-18 09:29:22
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    > dla mnie idealny sklep przyszlosc to taki, w ktorym bede mial torby
    > papierowe...

    A pomyslales o tych drzewach, ktore bede musialy zostac sciete, zeby zrobic
    te wszystkie torby papierowe?? Folie mozna zawsze zutylizowac, w sbosob nie
    wplywajacy negatywnie na srodowisko, a odtworzyc las, nie jest juz taka
    prosta sprawa.
    Ale to juz NTG.

    Pozdr. Michal

  • 8. Data: 2003-07-18 09:37:34
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik Michał Witkowski napisał:

    Folie mozna zawsze zutylizowac, w sposob nie
    > wplywajacy negatywnie na srodowisko, a odtworzyc las, nie jest juz taka
    > prosta sprawa.

    Ehm, tego...
    A koszt energetyczny? Skąd prąd na tą 'superekologiczną' utylizację
    folii? Z którego nieekologicznego źródła?

    Łukasz

  • 9. Data: 2003-07-18 09:47:47
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał Witkowski <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > wplywajacy negatywnie na srodowisko, a odtworzyc las, nie jest juz taka

    NTG i bez sensu,
    Torby papierowe robi się z pulpy na którą składają się odpady drzewne
    (trociny itd.) stare szmaty, spróchniałe drewno, wierzby z oczyszczalni,
    makulatura itp.
    Foliowe torebki to zakała, której nie da się utylizować ot tak. Za
    przyjemność ich używania w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat będziemy
    płacić kolejne kilkaset. Z punktu widzenia rozsądnej inwestycji nie warto się
    bylo w to pchać.
    Punkt widzenia leniwego człowieka jest trochę inny. Nie wkładamy pieniędzy na
    lokatę, która gwarantuje nam wysokie zyski za 150 lat :-) to dlaczego mamy
    się wysilać na poprawianie świata, który będzie za 150 lat?

    Szymon

  • 10. Data: 2003-07-18 10:07:23
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > ale szybko sie zagotowales... to moze przez ta pogode...
    > jestes producenterm toreb reklamowych?

    Nie zagotowałem się, czuje przyjemny chłód klimatyzacji, więc nie narzekam,
    poza tym źle został odebrany mój post.....
    1) choć jestem przeciwnikiem nowych podatków, nawet nie miałbym zastrzeżeń
    do takiego podatku (od reklamówek). chodzi mi jedynie o to, że argument z
    czystymi ulicami jest błędny.
    2) pokazałem przykłady podatków, które by faktycznie na czystość (w tym
    przypadku powietrza) wpłnęły.
    3) zgadzam się ze szkodliwością toreb reklamowych i ich nadużywaniem przez
    społeczeństwo.
    4) to był żart

    > reasumujac, w temacie toreb reklamowych nie masz racji... a przynajmniej
    ja
    > sie nie zgadzam...
    > licze ze jestes w mniejszosci

    czyli sądzisz, że torby reklamowe mają istotny wpływ na czystość ulic, bo
    tak rozumiem po ponownym przeczytaniu mojego i Twojego postu Twoją puentę;)

    Pozdrawiam,
    MK