  • 1. Data: 2005-01-30 20:35:16
    Temat: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Witam.

    Archiwum przekopałem, jednak jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem :(

    Pytanie brzmi: Czy posiadając KK (jeszcze nie wiem jaką, oferują mi VISA
    Economic w Millennium i jakąś w Multibanku) mogę płacić za transakcje w
    przypadku braku łączności terminala z centrum autoryzacyjnym ?

    Przykład: Na stacji benzynowej nie działa terminal POS. Czy da się wtedy
    zapłacić kartą ? Jeśli tak to jaką i w jaki sposób ?

    Na codzień używam VISA Electron, a kredytową wziąłbym tylko na takie
    awaryjne sytuacje. Da się ?

    Jarek23

  • 2. Data: 2005-01-30 21:30:27
    Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    w większosci przypadków wywieszają kartkę, ze z przyczyn technicznych
    platnosc karta nie jest mozliwa...
    tak jest najlatwiej, ale czasem centrum autoryzacyjne wyposaza akceptanta
    kart w imprinter czyli
    tzw. żelazko i wtedy mozliwe jest dokonanie platnosci za pomoca karty
    embosowanej = wypuklej,
    jednak takie rozwiazanie jest rzadko stosowane

    pozdrawiam
    Robert

  • 3. Data: 2005-01-30 22:04:10
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > embosowanej = wypuklej,
    > jednak takie rozwiazanie jest rzadko stosowane

    To wiem, ale w archiwum doczytałem się o jakimś "floor limit" gdzie zakupy
    KK poniżej tego limitu nie są autoryzowane, tzn. karta jest przeciągana
    przez POS, ale nie łaczy się z centrum autoryzacji. W takim wypadku jeśli
    nie działa połączenie pomiędzy POS, a centrum autoryzacji da się zapłacić KK
    ? Najczęstszym przypadkiem uszkodzenia, nie jest uszkodzenie terminala tylko
    linii telefonicznej, na której działa. Jeśli KK da się w takim wypadku
    zapłacić (nie używając wspomnianego "żelazka") to chyba się zdecyduję na
    jakąś KK.

    Nie zamotałem zbytnio ?

    Jarek23

  • 4. Data: 2005-01-30 22:15:49
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Jarek23 napisał(a):

    > To wiem, ale w archiwum doczytałem się o jakimś "floor limit" gdzie
    > zakupy KK poniżej tego limitu nie są autoryzowane, tzn. karta jest
    > przeciągana przez POS, ale nie łaczy się z centrum autoryzacji.

    Ale to nie jest specyfika kart kredytowych, tylko kart wypukłych. Inna
    rzecz, że WIĘKSZOŚĆ kart kredytowych jest wypukła.

    > W takim wypadku jeśli nie działa połączenie pomiędzy POS, a centrum
    > autoryzacji da się zapłacić KK ?

    Powinno się dać. Zauważ jednak, że tylko terminale CKC Pekao mają FL
    ustawiony powyżej 0. I to nie wszystkie. Poza tym zdarza się, że nawet
    transakcja poniżej FL jest autoryzowana.

    > Jeśli KK da się w takim wypadku zapłacić (nie używając wspomnianego
    > "żelazka") to chyba się zdecyduję na jakąś KK.

    IMHO jeśli jest to jedyny powód, dla którego miałbyś decydować się na
    wypukłą KK, to nie warto.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2005-01-30 22:20:39
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    żelazko to już historia, naprawde wystepuja b.rzadko,
    dlatego troche bez sensu wyrabiac sobie wypukla KK
    tylko z tego jednego powodu....nie warto = szkoda 58zl

  • 6. Data: 2005-01-30 22:42:03
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    > tylko z tego jednego powodu....nie warto = szkoda 58zl

    No ten powód to odpada, już któryś raz do mnie wydzwaniają oferując KK bez
    opłat rocznych (tylko 1,99 PLN miesięcznie za ubezpieczenie) a limit
    kredytowy też się może kiedyś przydać, pracę mogę stracić na przykład.
    Jednak co do tej płatności bez autoryzacji to mówicie że nie przejdzie ?
    Szkoda :(

    Jarek23

  • 7. Data: 2005-01-30 23:12:31
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    generalnie to jest tak, ze autoryzowane sa tylko niektore platnosci, np. jak
    placisz w hipermarkecie to jedna na dziesiec; raz wydruk od razu, a czasem
    trzeba poczekac...

    na stacji benzynowej mialem taka sytuacje, ze terminal sie popsul, ale
    obsluga nie poinformowala o tym klientow, mialem tylko karte i zrobil sie
    cyrk, nie chcielem im dac zadnego "fantu" i pojechac po kase...wykłóciłem
    się i dostalem fakture platna przelewem ;-)

    a co to imprinter, nawet nie wiedzieli

  • 8. Data: 2005-01-31 08:05:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert <r...@a...pl> wrote:
    > a co to imprinter, nawet nie wiedzieli

    Szukajcie jeszcze pod autoryzacja glosowa ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 9. Data: 2005-01-31 08:07:26
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Jarek23" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Przykład: Na stacji benzynowej nie działa terminal POS. Czy da się wtedy
    > zapłacić kartą ? Jeśli tak to jaką i w jaki sposób ?

    jezeli obsluga punktu potrafi poslugiwac sie telefonem i jej sie chce (chęć
    jest ważniejza od umiejętności) - to zazwyczaj moze zadzwonic do centrum
    autoryzacji i dokonac autoryzacji telefonicznej, kod ten wraz z nr karty
    wklepuja do terminala i dostaje sie "zwykly" wydruk z tranzakcji, na stacji
    bp bylem swiadkiem takiej autoryzacji plaskiej karty (ale nie wiem jaki to
    byl typ-bo nie pytalem)
    juz kilkukrotnie tak placilem kredytowka i to nie tylko na stacji benzynowej
    a tzw zelazka - to sa teraz elektroniczne i mozna w nich placic bez
    polaczenia online, spotkalem sie z tym w kilku knajpach (platnosc
    niekoniecznie wypuklymi kartami) np bezposrednio przy stoliku jak i w kilku
    sklepach.
    Zagadnieta przeze mnie raz obsluga knajpki poinformowala mnie, ze lacza ten
    terminal telefonicznie tylko 1 x dziennie, celem przeslania tranzakcji do
    banku, chociaz zdarza sie wowczas odmowa, ale jak to mowia - koszty
    nieuczciwych zawsze sie zdarzaja, ucieczk bez żadnego placenia tez ;-(

  • 10. Data: 2005-01-31 10:00:30
    Temat: Informacja z POLCARDU
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Jarek23" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Archiwum przekopałem, jednak jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem :(

    Odpowiem sam sobie bo dzwoniłem do polcardu i mam info z pierwszej ręki.

    Jeśłi uszkodzona jest linia telefoniczna i terminal nie może połączyć się z
    centrum autoryzacji to w większości POS-ów _można_dokonać_płatności_kartą_
    Odbywa się to w ten sposób że na terminalu po przeciągnięciu karty (czasem
    kilkukrotnym) pojawia się napis "zadzwoń Polcard". Wtedy należy zadzwonić do
    Polcardu nr (22) 515 30 05 w menu głosowym wybrać 4 i połączyć się z
    konsultantem. Konsultant poda kod autoryzacji, który należy wprowadzić do
    terminala. Wtedy zostanie wydrukowane potwierdzenie transakcji.

    Konsultant w Polcardzie powiedział jeszcze o dwóch sprawach:

    1. Można to zrobić w większości terminali POS, ale nie we wszystkich.
    2. Można to zrobić ze wszystkimi kartami wypukłymi oraz z częścią płaskich.

    Mam nadzieję że ta informacja komuś pomoże :)

    Jarek23