  • 1. Data: 2006-05-25 13:54:40
    Temat: Paypal i Allekarta
    Od: Fox <u...@c...barg.cy>

    Mam zamiar kupować kredyt VoipDiscount, który wynosi 10 euro poprzez
    Paypal i z Allekarty. BZWBK napisał w tabeli prowizji, że "W przypadku
    transakcji zagranicznych dokonywanych kartami systemu Visa w walucie
    innej niż EUR do wartości transakcji doliczana jest automatycznie
    prowizja za przewalutowanie
    transakcji w wysokości 2,8% dla kart typu Visa Electron BZ WBK oraz 3 %
    dla karty Visa Classic BZ
    WBK."
    Pytanie do znawców brzmi: jaką walutę mam ustawić jako primary w
    Paypalu, aby uniknąć zbędnego przewalutowania? Na chłopski rozum
    wypadałoby że euro, natomiast spotkałem się w Googlach z opinią, że
    karty Visa są rozliczane w dolarach i tak winna być ustawiana waluta
    primary w Paypalu. Zamęt zwiększyła mi pani z infolinii BZWBK, bo nie
    dość, że nie wie co to takiego Paypal, to jeszcze oświadczyła, że za
    transakcję w euro zapłacę przewalutowanie 3% (sprzeczność z tabelą
    prowizji!). Kompletny mętlik.

  • 2. Data: 2006-05-25 15:54:39
    Temat: Re: Paypal i Allekarta
    Od: mateusz_id <m...@o...pl>

    Fox napisał(a):
> [...]
    > wypadałoby że euro, natomiast spotkałem się w Googlach z opinią, że
    > karty Visa są rozliczane w dolarach i tak winna być ustawiana waluta

    To, ktos w bz wbk nie wie co to paypal mnie nie dziwi. Karty BZ WBK
    rozliczane sa w euro. Za przewalutowanie placisz marze (przy visie 3%)
    jezeli dokonujesz transakcji w walucie innej niz PLN czy EUR.
    To w jakiej walucie rozliczana jest dana karta zalezy od wydawcy.