  • 1. Data: 2005-01-27 23:07:53
    Temat: PZ w Fortisie (e-pakiet)
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Jakoś nikt nie chciał wdać się w dywagacje na temat przewalutowania kredytu,
    dzisiaj mam znowu trochę niszowy temat - polecenie zapłaty w Fortis Banku -
    ile to właściwie kosztuje.
    Ich TOiP podaje (sorki za pliterki ale kopiowane z pdf):

    1. Za wykonanie polecenia zapłaty midzy rachunkami prowadzonymi w dowolnych
    oddziałach Fortis Bank Polska SA -> Bez prowizji
    - na razie jasne

    2. Za złoenie przez wierzyciela zlecenia wykonania polecenia zapłaty w sieci
    KIR na rachunek w innym banku -> 2,00
    - to jest chyba opłata za każdy przelew np. co miesiąc za telefon?

    3. Za realizacj odmowy polecenia zapłaty z rachunku wierzyciela -> 3,00
    - zaraz zaraz - wierzycielem jest np. Centertel, a więc o jaką odmowę
    polecenia z ich rachunku chodzi? [może o odwołanie - jeżeli po przelewie
    chcę to wycofać???]

    4. Za obcienie rachunku dłunika kwot otrzymanego polecenia zapłaty ->
    2,00
    - jak to ma się do pkt. 2? 2 złocisze za to że Centertel przysyła swoje
    zlecenie, i kolejne 2 zł za to, że ściągają tę kasę z mojego r-ku?

    5. Za odwołanie pojedynczego polecenia zapłaty przez dłunika -> 3,00
    - a więc to jest tutaj, czyli moje domysły z pktu 3 są nieważne

    6. Za odmówienie przez bank wykonania polecenia zapłaty w zwizku z brakiem
    rodków na rachunku dłunika -> 3,00
    - to jest jasne

    http://www.fortisbank.com.pl/download/pdf/taryfaof.p
    df

    A po tym wszystkim moje pytanie brzmi - ile w koncu musiałbym zapłacić w tym
    fortisie za PZ, i czy można uruchomić PZ w mBanku w ten sposób, że telefon
    należy do żony, a rachunek do męża?

    Pozdrawiam,
    trainer

  • 2. Data: 2005-01-27 23:11:49
    Temat: Re: PZ w Fortisie (e-pakiet)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    trainer <t...@p...org> wrote:
    > A po tym wszystkim moje pytanie brzmi - ile w koncu musiałbym
    > zapłacić w tym fortisie za PZ, i czy można uruchomić PZ w mBanku w
    > ten sposób, że telefon należy do żony, a rachunek do męża?

    Tak

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-01-28 13:00:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A po tym wszystkim moje pytanie brzmi - ile w koncu musiałbym
    > zapłacić w tym fortisie za PZ,

    Jeżeli dobrze rozumiem to 2 PLN za jedno "wykonanie". Chyba, że naszłaby Cię
    "fanaberia" odwoływania PZ
    :-)))

    --
    /Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość/
    Woody Allen

  • 4. Data: 2005-01-29 10:07:14
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Glenn"

    > Jeżeli dobrze rozumiem to 2 PLN za jedno "wykonanie". Chyba, że
    > naszłaby Cię
    > "fanaberia" odwoływania PZ
    > :-)))

    niestety kazde wykonanie PZ to prowizja 2 zl - najwieksza w Polsce
    i poniewaz w grudniu skonczyli promocyjne darmowe PZ wiec
    chyba wreszcie przeniose je do innego banku
    *** blad ***

  • 5. Data: 2005-01-29 11:04:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    blad napisał(a):

    > niestety kazde wykonanie PZ to prowizja 2 zl

    powariowali ???????????????

  • 6. Data: 2005-01-29 11:55:35
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    blad wrote:

    > niestety kazde wykonanie PZ to prowizja 2 zl - najwieksza w Polsce
    > i poniewaz w grudniu skonczyli promocyjne darmowe PZ wiec
    > chyba wreszcie przeniose je do innego banku

    a co mozecie powiedziec na temat zlecenia obciazania karty kredytowej?
    http://www.idea.pl/portal/map/map/private_hw_pay?id=
    16101
    krytycy powiedza, ze operator moze np. naliczyć horrendalną opłatę z sufitu
    i obciążyć kartę
    (ale tak jak PZ, chyba mogę ją wycofać przed pobraniem (w ostateczności np.
    zastrzegając kartę))
    drugie ryzyko, to że nieuczciwy pracownik ujawni dane karty

    zaleta jest taka, że jak mi obciążą kartę 27-go, to znajdzie sie to na
    wyciagu 6-go następnego miesiąca, a termin płatności będę miał 31-go
    następnego miesiąca.

    No i tak samo jak przy PZ, 100 pkt profit :))

    pozdr
    trainer.

  • 7. Data: 2005-01-29 12:04:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    trainer napisał(a):

    > a co mozecie powiedziec na temat zlecenia obciazania karty kredytowej?
    > http://www.idea.pl/portal/map/map/private_hw_pay?id=
    16101

    Zgubisz kartę - upoważnienie na nowo. Dostaniesz wznowienie z innym
    numerem - upoważnienie na nowo. Dla mnie jakoś średnio funkcjonalne.

    > krytycy powiedza, ze operator moze np. naliczyć horrendalną opłatę z
    > sufitu i obciążyć kartę

    Phi. Przy PZ też może. Od tego są reklamacje.

    > (ale tak jak PZ, chyba mogę ją wycofać przed pobraniem (w ostateczności
    > np. zastrzegając kartę))

    Nie możesz. Po fakcie - nic nie zrobisz, prócz zareklamowania transakcji
    w banku i u operatora.
    Zastrzeżenie nie działa wstecz...

    > drugie ryzyko, to że nieuczciwy pracownik ujawni dane karty

    I co z tego? Każdy sklep, gdzie płacisz ma dane Twojej karty. Bardziej
    ufam operatorowi niz pani Kazi z mięsnego.
    Poza tym nawet jak już - reklamacja.

    > zaleta jest taka, że jak mi obciążą kartę 27-go, to znajdzie sie to na
    > wyciagu 6-go następnego miesiąca, a termin płatności będę miał 31-go
    > następnego miesiąca.

    A to już zależy od tego co dostajesz w zamian i jak bardzo Ci się to opłaci.

    Jak kto lubi.

  • 8. Data: 2005-01-29 12:08:55
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Nie możesz. Po fakcie - nic nie zrobisz, prócz zareklamowania transakcji w
    > banku i u operatora.
    > Zastrzeżenie nie działa wstecz...

    mogę! - bo faktura jest generowana 10-tego, przychodzi do mnie ok. 15-tego i
    już wiem, ile mam zapłacić w terminie do 27-go.
    a zgodnie z tym, co podaje idea - obciążą kartę w dniu upływu terminu czyli
    mam 2 tygodnie na ewentualne zastrzeżenia itp. kroki

    trainer

  • 9. Data: 2005-01-29 12:11:28
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    trainer napisał(a):

    > mogę! - bo faktura jest generowana 10-tego, przychodzi do mnie ok.
    > 15-tego i już wiem, ile mam zapłacić w terminie do 27-go.

    No a jak przyjdzie obciążenie na 10x kwota rachunku? :-)

  • 10. Data: 2005-01-29 12:21:32
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Wojciech Nawara wrote:

    > No a jak przyjdzie obciążenie na 10x kwota rachunku? :-)

    good for you, ale chyba sprawa jest do wyjasnienia w miarę sprawnie (na
    szczescie jeszcze nie doswiadczyłem takich jaj) - powinni zwrócić kasę bo
    jest niezbite, ze nienaleznie pobrali

    szczęście w nieszczesciu to zwiększenie obrotów na KK (punkty profit w
    bzwbk, czy darmowe użytkowanie karty bph ;-))

    trainer