  • 1. Data: 2004-11-30 10:50:52
    Temat: PKO BP dostęp elektroniczny
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Nie wiem, czy już ktoś o tym pisał, ale BP uruchomiło dostęp do kont
    marmurkowych via inet. Fajna rzecz i długo oczekiwana, aplikacja estetyczna,
    nieprzeładowana wodotryskami i wygodna (na ile zdążyłem doświadczyć), ale
    jak zwykle są "ale". Najważniejsze - brak dostępu do listy operacji sprzed
    uruchomienia dostępu internetowego, brak możliwości zmian marmurkowych
    zleceń stałych. Nie wiem też, czy elektronicznie osiągalna będzie pełna
    historia operacji po uruchomieniu dostępu - jeżeli nie, to byłaby to
    oczywiście poważna wada, wręcz dyskwalifikująca IMO (ale to pewnie wina
    osławionego systemu komputerowego PKO BP).
    Inne zauważone cechy - logowanie przez stały numer i zmienialne hasło -
    wada, za małe bezpieczeństwo, lepszy byłby token or something. Karta kodów
    plastikowa (zaleta) ale numery pod "zdrapkami" - wada, nie zwiększa to nijak
    bezpieczeństwa, a jest ciut upierdliwe jeśli kto nie ma sekretarskich
    pazurów. I tylko jedna karta kodów dostępna - wada! Zwłaszcza, że każda
    operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem - w
    przeciwieństwie np. do Multi, gdzie przelewy do zdefiniowanych odbiorców nie
    wymagają autoryzacji (poza operacją zdefiniowania odbiorcy ofkoz). No i
    drobiazg estetyczny - skoro na stronie www dominują kolory brzoskwiniowe, to
    i karta kodów powinna być w podobnej kolorystyce, to przecież elementarz!
    Ciekawe, jak wygląda zamawianie nowych kart itd. Wnioski - na razie jednak
    większość operacji pozostawię w Multi, a BP zapewni mi marmur, karty i
    kredyty - a wystarczyłoby głębiej przyjrzeć się funkcjonalności tego typu
    produktów internetowych oferowanych przez konkurencję, albo i odpytać
    ankietowo użytkowników (mądrze skonstruowana ankieta, jakieś nagrody na
    zachętę - nic specjalnie cennego, raczej jakiś przyjemny drobiazg od firmy)
    i można by troszku namieszać na rynku. Na moim przykładzie - w Multi
    znalazłem się jako sierota po telepekao (a tam, wcześniej, jako sierota po
    łódzkim PBG), do BP nakłoniły mnie potrzeby kredytowe i teraz w sumie
    chętnie pozbyłbym się dwóch zbędnych RORów na rzecz PEŁNEJ obsługi w PKO
    BP - ale, póki co, Multi przebija BP wygodą wykonywania wielu drobnych
    operacji i pełnym (choć tylko trzymiesięcznym wstecz) dostępem do historii.
    Aczkolwiek, na koniec, bo to się zawsze zmienia, BP jest znacznie szybsze
    niż Multi - zwłaszcza wczoraj - BP hulało jak burza, a Multi stało i
    wieszało się co chwila (acz zazwyczaj chodzi przyzwoicie).

    T.

  • 2. Data: 2004-11-30 11:01:49
    Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
    Od: GideoN <z...@p...pl>

    wow a od kiedy cos takiego funkcjonuje w PKO ??

    a tak pozatym to dziala podobnie jak Inteligo i mBank, wiec nie rozumiem
    ogolnie o co ci chodzi. Zaraz zaczniesz narzekac ze nie nadazaja
    przysylac ci kart kodo, bo ty zuzywasz 100 w ciagu miesiaca.

    --
    GideoN

    Cry 'Havock' and let slip...the dogs of war

  • 3. Data: 2004-11-30 11:22:57
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "GideoN" <z...@p...pl> wrote in message news:cohjhi$t0l$1@npnet.org...
    > wow a od kiedy cos takiego funkcjonuje w PKO ??

    Ano, ja dowiedziałem się wczoraj i od razu "się zapisałem".
    A jeszcze w paźdzerniku miła pani w marmurku robiła duże oczy, gdy pytałem
    ją "kiedy?" Widocznie nie śledzi grupy :))).

    > a tak pozatym to dziala podobnie jak Inteligo i mBank, wiec nie rozumiem
    > ogolnie o co ci chodzi. Zaraz zaczniesz narzekac ze nie nadazaja przysylac
    > ci kart kodo, bo ty zuzywasz 100 w ciagu miesiaca.

    W Multi zużywam max. jedną na dwa miesiące, a i to głównie z powodu
    przelewów do ZUS i US (BTW - po qui penis trzeba je potwierdzać kodami?).
    Biorąc pod uwagę, że łączna ilość operacji na kontach moich i żony -
    firmowych i prywatnych - wynosi siakieś 100 miesięcznie i dotyczą one
    głównie zdefiniowanych odbiorców, to wydaje mi się oczywiste, że brak
    konieczności wprowadzania za każdym razem kodu z karty jest wygodą. Niby
    drobiazg, ale jednak - w Multi przelew zdefiniowany to kilka ruchów myszą i
    gotowe. Kwestia, czy ten dodatkowy zachód z wpisywaniem numerów i
    zamawianiem nowych kart wart jest opłaty za prowadzenie dodatkowego RORu i
    kosztów przelewania pieniędzy między kontami. Ja jeszcze się nie
    zdecydowałem :).
    Oczywiście, znacznie większym problemem jest brak dostępu do marmurkowych
    zleceń stałych i pełnej historii (o ile się potwierdzi, bo może wcale nie -
    po prostu system zaczyna zapamiętywać operacje po aktywacji usługi, choć
    przecież mógłby wywlec z Zorby przynajmniej miesiąc do tyłu, co za kłopot?).
    No, ale usługa nowa i nie wiadomo, jak zniesie nieuchronnie nadciągającą
    informatyzację molocha - może być tak, że dostanie skrzydeł i nowych opcji,
    a może i tak, że dostanie w skrzydła jak telepekao i wszyscy będą zmuszeni
    przenieść się do zielonego inteligo (bo omawiana usługa jest nazwana dla
    zmyłki PKO Inteligo, więc nazywam ją - "brzoskwiniowe Inteligo" w
    przeciwieństwie do "zielonego Inteligo" - tego "prawdziwego" - mój patent!).
    Dlatego chyba zaczekam ten rok czy dwa :). Zwłaszcza, że może przy moich
    obrotach, wreszcie Multi da mi jakiś limit ;)

  • 4. Data: 2004-11-30 11:28:07
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Tomasz Nowicki napisał(a):
    > Nie wiem, czy już ktoś o tym pisał, ale BP uruchomiło dostęp do kont
    [ciach]
    No to sprawdź w archiwum grupy.

    Bogusz.

    --
    Internet Explorer służy do przeglądania Internetu z Twojego komputera.
    I vice-versa.

  • 5. Data: 2004-11-30 11:35:02
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    >Nie wiem też, czy elektronicznie osiągalna będzie pełna
    >historia operacji po uruchomieniu dostępu - jeżeli nie, to byłaby to
    >oczywiście poważna wada, wręcz dyskwalifikująca IMO

    zrób jedną operację, po co zgadywać. Przelew jest za darmo.

    >... I tylko jedna karta kodów dostępna - wada!

    poczytaj - można mieć trzy

    > Zwłaszcza, że każda
    > operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem -

    poczytaj zdefiniowane przelewy - "płatności" nie wymagają podania hasła

  • 6. Data: 2004-11-30 12:17:26
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl> wrote in message

    > zrób jedną operację, po co zgadywać. Przelew jest za darmo.

    Sama się zrobi, wystarczy poczekać :)

    > poczytaj - można mieć trzy

    Ano, tak.

    > poczytaj zdefiniowane przelewy - "płatności" nie wymagają podania hasła

    A widzisz, i tu się pospieszyłem - rzeczywiście, jest jak mówisz -
    odszczekuję!

    T.

  • 7. Data: 2004-11-30 16:50:02
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 11:50:52 +0100, "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
    wklepał(-a):

    >BP - ale, póki co, Multi przebija BP wygodą wykonywania wielu drobnych
    >operacji i pełnym (choć tylko trzymiesięcznym wstecz) dostępem do historii.

    No jak tak, jak nie? W Multibanku jest pełna historia rachunku.

  • 8. Data: 2004-12-04 00:07:15
    Od: Homer Simpson <z...@g...pl>

    Ryszard Srokosz napisał(a):

    > zrób jedną operację, po co zgadywać. Przelew jest za darmo.

    > poczytaj - można mieć trzy

    > poczytaj zdefiniowane przelewy - "płatności" nie wymagają podania hasła

    A możesz wrzucić link do strony, gdzie to przeczytałeś? Bo za Chiny nie
    mogłem tego znaleźć.

  • 9. Data: 2004-12-04 00:11:20
    Od: Homer Simpson <z...@g...pl>

    Tomasz Nowicki napisał(a):
> [...]
    > przeciwieństwie np. do Multi, gdzie przelewy do zdefiniowanych odbiorców nie
    > wymagają autoryzacji (poza operacją zdefiniowania odbiorcy ofkoz).
    Oj, a o płatnościach się nie słyszało?? To są właśnie przelewy
    zdefiniowane, które zatwierdzasz kodem tworząc, a później już nie. Masz
    rację podobne to do Inteligo nie tylko z nazwy ;-))