  • Data: 2002-01-17 19:23:51
    Temat: Oszust ze znanym mi numerem konta bankowego - [Długie]
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Co byście zrobili w takiej sytuacji :

    człowiek ogłasza sie na Allegro, oferuje notebooka w cenie w okolicach 30% -
    to jeszcze nic, jednak proponuje on wszystkim wyjątkowe warunki kupna :
    wpłata tylko 30% z góry na swoje konto, reszta w nieoprocentowanych ratach,
    daje na niego fakturę VAT, gwarancję itd. Ponieważ miejscowośc to Ruciane
    Nida a ja jestem z Krakowa to nie chce mi się tam jeździc

    Jedyne informacje jakie mi przysłał to swój adres i numer konta, żebym
    koniecznie przesłał mu pieniądze. Ustaliłem w tpsie jego numer telefonu,
    zadzwoniłem pod ten adres, odebrała matka twierdząca że od dawna nie mieksza
    pod tym adresem. On sam uporczywie unika podania numeru telefonu, danych
    swojej firmy (ma niby wystawić fakturę VAT), za każdym razem jednak nalega
    bym wpłacił pieniądze wtedy wyśle mi notebooka. Przy okazji spuszcza z tonu,
    najpierw chciał całą wpłatę, ostatnio juz tylko 500 zł. Dodatkowo jest
    całkiem nowym użytkownikiem Allegro, nie ma żadnych opinii.

    W sumie mógłbym dać sobie z tym spokój, tylko żal mi naiwnych, którzy może
    dadzą się nabrać na ten prosty numer i przeleją mu "wsparcie" materialne.

    I tu pytanie związane choć trochę z grupą : osobnik ten ma konto w mBanku,
    czy myślicie że warto ich tym zainteresować ? Sprawa wygląda podejrzanie, z
    drugiej strony nie zostałem oszukany więc nie mam na to dowodów.

    --------------------------
    ps. abyście mogli sobie o tym wyrobić opinie, poniżej dla wytrwałych
    fragment korespondencji

    Szanowny Panie.

    Ta Pani do kturej się Pan dodzwonił to moja Matka. A co do naszej transakcji
    to niechce się więcej rozpisywać na temat sprzedaży. Jeżeli do jutra nie
    otrzymam zaliczki w wysokości 500 zł to nasza tranzakcja nie dojdzie do
    skutku a naprawdę ominie pana za takie pieniądze tak dobry laptop.
    Wiem jaka jest sytuacja w Polsce ale jezeli daję Panu szansę na kupno to
    powinien Pan zaryzykować- przecież w adnotacji wyrażnie Pan napisze że jest
    to zaliczka za laptopa marki takiej i takiej.

    z powarzaniem: xxxxx

    -----------------------------
    moja odpowiedz : (pozostała bez odpowiedzi)

    Szanowny Panie

    Transakcje to nie jest coś co powinno być rozpatrywane w kategorii ryzyka,
    to nie jest hazard czy ruletka. Wydając sporo pieniędzy mam prawo sprawdzić
    czy to co kupuję to np. nie 2 cegły w paczce. Koniec kropka nie ma
    dyskusji., Jeżeli nie chce Pan podać telefonu, nie mieszka Pan pod adresem
    który Pan podaje, uporczywie nie chce Pan nawet podać numeru telefonu, ma
    Pan zero gwiazdek na allegro to Pańska wiarygodność raczej nie jest duża.
    Dodatkowo uporczywie domaga się Pan wpłacenia zaliczki.

    Tak jak pisałem kilka razy, właśnie po to wymyślono system Escrow, jestem
    gotów opłacić wszelkie koszty z nim związane.

    Jestem gotów na transakcję w której ja płacę pieniądze a otrzymuję w zamian
    komputer, natomiast nie interesuje mnie pomoc charytatywna dla nieznanej mi
    osoby.

    Po raz kolejny prosze o numer telefonu do kontaktu - ten pod adresem który
    Pan podał jako swój zamieszkania odbiera Pańska Matka twierdząca że Pan tam
    nie mieszka.

    Prosze również o podanie mi nazwy, adresu oraz numeru NIP pańskiej firmy w
    imieniu której chce Pan wytawić fakturę (ps, konto w mBanku to tylko konto
    osobiste, mBank nie prowadzi rachunków działalności gospodarczej, jego
    używanie do działalności gospodarczej jest zabronione przez regulamin banku)

    Na tym jednak nie koniec, jeżeli nie otrzymam dzisiaj tych danych
    poinformuję o całej tej sprawie zarówno mBank, jak i allegro.

    Na koniec :
    1) czy poinformować o tym rzeczywiście Allegro i mBank ( w sumie nie
    zostałem oszukany, ale jeśli inni będą mniej czujni) ?
    2) czy to cokolwiek da ? Jeśli on nie dokonał jeszcze przestępstwa i nie ma
    na to dowodów tylko moje dziwne przeczucie ?