  • 1. Data: 2007-04-27 08:19:18
    Temat: Optymalizacja malych finansow - jakie sposoby?
    Od: "Tresto" <p...@g...pl>

    Czy znacie jakies sposoby na optymalizacje malych finansow?

    Ja korzystam z:
    - odroczonego terminu platnosci - np. 14 dni a czasem jest nawet 30
    - kredyt w karcie (ale trzeba pamietac aby splacic ostatniego dnia miesiaca)
    - raty 0% (sa takie firmy gdzie naprawde jest 0=0).
    - czasem nie place w terminie duzej kwoty. Wiem ze beda odsetki ale czasem
    staram sie o ich anulacje lub obnizenie. W ostatecznosci place odsetki bo
    kilka/nascie dni to nie jest fortuna.

    A jakie Wy macie sposoby na "codzienna gimanstyke finansowa"?

  • 2. Data: 2007-04-27 08:26:34
    Temat: Re: Optymalizacja malych finansow - jakie sposoby?
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Tresto napisał(a):
> [...]
    > kilka/nascie dni to nie jest fortuna.
    >
    > A jakie Wy macie sposoby na "codzienna gimanstyke finansowa"?

    - kredyt na KK i do tego zbieranie punktów w programie lojalonościowym,
    - negocjacje ze sprzedawcą w sklepikach (ile upustu będę miał jak
    zapłacę gotówka a nie kartą),
    - bank z darmowymi przelewami (do zapłacenia rachunków).

    ale to wszystko zabawa, będąca bardziej moim hobby niż realną próbą
    "optymalizacji". A najlepszym sposobem na "optymalizację" jest:

    - inwestycja w siebie w celu zwiększenia dochodów z wykonywanej pracy
    - inwestycja w siebie celem nauki inwestowania i pomnażania posiadanego
    kapitału.

    reik.

  • 3. Data: 2007-04-27 08:28:31
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > - czasem nie place w terminie duzej kwoty. Wiem ze beda odsetki ale
    > czasem staram sie o ich anulacje lub obnizenie. W ostatecznosci place
    odsetki bo
    > kilka/nascie dni to nie jest fortuna.
    dlaczego nie placisz? przeciez jest to nieuczciwe, po to masz termin na
    fakturze, na ktory sie zgodziles, ze powinienes zaplacic w terminie;
    placenie odsetek w wysokosci 11,5% to raczej wysoki koszt odroczenia
    platnosci, poza tym tracisz zaufanie kontrahenta

    nie lepiej zaplacic wczesniej lub skrocic termin platnosci i wnioskowac o
    skonto z tego tytulu?

    niedawno firma ochroniarska wnioskowala o skrocenie terminu platnosci z 21
    do 14 dni, zgodzilem sie pod warunkiem, ze dostane rabat w wysokosci 2%,
    firma sie zgodzila i oni maja wczesniej kasa, a ja oszczedzam te 2%

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-04-27 11:12:37
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > placenie odsetek w wysokosci 11,5% to raczej wysoki koszt odroczenia
    > platnosci, poza tym tracisz zaufanie kontrahenta

    Sadze, ze w domowych finansach sa to raczej wybory typu "zaplace gazowni o
    tydzien pozniej, bo to bedzie mniej kosztowalo niz zrobienie debetu w celu
    wykonania tej platnosci"

  • 5. Data: 2007-04-27 12:47:48
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Sadze, ze w domowych finansach sa to raczej wybory typu "zaplace gazowni
    > tydzien pozniej, bo to bedzie mniej kosztowalo niz zrobienie debetu w
    > celu
    > wykonania tej platnosci"

    a ja przyjalem, ze chodzi o firmowe finanse...

    gazownie, tv, czynsz itp...mozna zaplacic przelewem z rachunku kk, a karte
    splaca sie 56dni pozniej
    i w tzw. miedzy czasie kase mozna umiescic np. na koncie oszczednosciowym
    ;-))

    kilka zlotych z tego bedzie...

  • 6. Data: 2007-04-27 12:55:02
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > splaca sie 56dni pozniej
    > i w tzw. miedzy czasie kase mozna umiescic np. na koncie oszczednosciowym

    Zalezy w jakim banky konto - nie kazdy ma w citibanku.
    Z tym, ze jesli gazownia ma terminal platniczy, mozna podjechac i bezposrednio
    zplacic z kk.

  • 7. Data: 2007-04-27 13:03:58
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Zalezy w jakim banky konto - nie kazdy ma w citibanku.

    nie musisz miec konta w Citi, aby zrobic taki przelew, potrzebna do tego
    jest karta kredytowa - ona konta osobistego nie wymaga ;-)

    > Z tym, ze jesli gazownia ma terminal platniczy, mozna podjechac i
    > bezposrednio
    > zplacic z kk.

    a podjechanie to czas i koszty, po co jezdzic skoro mozna to zalatwic nie
    wychodzac z domu?
    placenie rachunkow bezposrednio u dostawcy uslug to wedlug mnie najdrozsze
    rozwiazanie (dla mnie), wolalbym zaplacic nawet 5zl za przelew internetowy
    byle tylko nie jezdzic na drugi koniec miasta, szukac miejsca do parkowania,
    stac w kolejce, albo dowiedziec sie, ze "dzisiaj terminal nieczynny"...

    a przelew z karty: szybko i przyjemnie, zero kosztow tylko mozna jeszcze na
    tym zyskac ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-04-27 13:15:43
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    > nie musisz miec konta w Citi, aby zrobic taki przelew, potrzebna do tego
    > jest karta kredytowa - ona konta osobistego nie wymaga ;-)

    U mnie osobiscie "kart kredytowych dostatek" i nie potzrebuje kolejnej wylacznie
    wcelu puszczania przelewow - zwlaszcza, ze gdybym wzial ja wylacznie w tym celu,
    to za rok nie sadze, zebym mi9al inna mozliosc przedluzenia, jak pelna platnosc.

    > a podjechanie to czas i koszty, po co jezdzic skoro mozna to zalatwic nie
    > wychodzac z domu?

    Po drodze?

> [...]
    > stac w kolejce, albo dowiedziec sie, ze "dzisiaj terminal nieczynny"...

    Spoko, jak ludzie martwia sie o debet czy kara za nieterminowosc, to ich tramwaj
    zawsze znajdzi emiejsce do parkowania.

    > a przelew z karty: szybko i przyjemnie, zero kosztow tylko mozna jeszcze na
    > tym zyskac ;-))
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Zyje sie w roznych bajkach - w niektorych 5 zl to jest godzinowa stawka za
    prace....

  • 9. Data: 2007-04-27 13:25:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > tym celu,
    > to za rok nie sadze, zebym mi9al inna mozliosc przedluzenia, jak pelna

    ale ta karta nie sluzy mi "wyłączenie do robienia przelewów", czesto z niej
    korzystam przy platnosciach bezgotowkowych,
    za wszystko dostaje punkty w programie partnerskim ;-))
    to dodatkowa korzysc

    > Po drodze?
    zdecydowanie nie mam po drodze, inna dzielnica na drugim koncu miasta,
    lekko liczac 25km w dwie strony,
    ile to czasu (korki) i koszt benzyny...na poczcie mialbym taniej

    > Spoko, jak ludzie martwia sie o debet czy kara za nieterminowosc, to ich
    > tramwaj zawsze znajdzi emiejsce do parkowania.
    jasne, jezeli masz do niego blisko, mieszkam na strasznym zadupiu...

    > Zyje sie w roznych bajkach - w niektorych 5 zl to jest godzinowa stawka
    > za prace....

    fakt, jak ktos ma sporo czasu to moze sobie chodzic lub jezdzic tramwajem i
    placic rachunki w kasie...
    dla mnie koszt alternatywny takiego rozwiazania bylby strasznie wysoki

  • 10. Data: 2007-04-27 13:31:40
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    No zobacz, jak z kobietą, taniej pojemniczek wysłać ;-)
    JaC

> [...]
    > placenie rachunkow bezposrednio u dostawcy uslug to wedlug mnie najdrozsze
    rozwiazanie (dla mnie), wolalbym zaplacic
    nawet 5zl byle tylko nie jezdzic na drugi koniec miasta, szukac miejsca do