  • 1. Data: 2004-06-29 14:49:43
    Temat: mBank hasla sms'em
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    witam!

    rozmawialem z mbankiem na temat wprowadzenia takiej opcji.
    klient definiuje wczesniej numer komorki, na ktory chce
    otrzymywac jednorazowe hasla. sprawa bardzo podobna do tej,
    jaka jest w serwisie heyah. w momencie wykonywania operacji
    w czesci transakcyjnej klient klikal by przycisk, aby otrzymac
    jednorazowe haslo wygenerowane na potrzebe danej operacji.
    mbankowy specjalista stwierdzil, ze jest to niemozliwe wiec
    takiej opcji nie wprowadza. uznal, ze jest to niebezpieczne.

    moze i sms nie jest super bezpieczny ale prosze mi wskazac,
    jesli ktos widzi lub wie, gdzie tkwi zagorozenie. hmmm?

    ja widze to tak:

    1. klient wybiera opcje otrzymywania hasel na komorke.
    2. klient bezpiecznie wprowadza do systemu numer komorki.

    3. pewnego dnia klient ma potrzebe wykonac operacje.
    4. przed zakonczeniem operacji klika "HASLO" aby otrzymac
    jednorazowe haslo, ktore jest mu potrzebne do zakonczenia
    tej operacji.
    5. system generuje haslo i wysyla na zdefiniowany num kom.
    6. klient wklepuje haslo i operacja zakonczona.

    gdzie tkwi diabel?:P
    wg mnie sprawa jest dosc prosta. liste hasel musze miec
    gdzies przy sobie i moge ja zgubic lub moze ktos ja ukrasc.
    wtedy oczywiscie liste blokuje. na komorke dostawalbym
    zawsze jedno haslo i nikt nie mogl by tego hasla wykorzystac,
    bo przeciez haslo byloby wygenerowane dla konkretnej operacji.
    po utracie komorki tez moglbym numer zablokowac tak jak liste
    hasel, prawda?

    ktos ma ochote wypowiedziec sie na ten temat?
    zapraszam do dyskusji.

    pozdr.
    marcin

  • 2. Data: 2004-06-29 15:03:46
    Temat: Re: mBank hasla sms'em
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    bd wrote:
    > moze i sms nie jest super bezpieczny ale prosze mi wskazac,
    > jesli ktos widzi lub wie, gdzie tkwi zagorozenie. hmmm?

    a jakbys sie czul jak pewnego razu odebrałbyś nagle a niespodziewanie SMS z
    haslem - po takim SMS tel do banku i blokowanie zerowego salda to juz zbedna
    fatyga :-)
    Przeciez SMS jest do odczytania po drodze u operatora.
    Ponadto czasem taki SMS przychodzi po godzinie - akurat jak chcesz go szybko
    otrzymać
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-06-29 15:04:47
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > po utracie komorki tez moglbym numer zablokowac tak jak liste
    > hasel, prawda?
    >
    > ktos ma ochote wypowiedziec sie na ten temat?

    7. rezygnujesz z komorki/zmieniasz numer i zapominasz o wprowadzeniu tego do
    systemu
    8. Twoj stary numer kupuje hania (nie wiedzac o tym)
    9. wykonujesz operacje w mBanku i haslo dostaje hania
    10. hania udeza na pbb i drze lacha z mBanku krzyczac, ze chce odszkodowania
    11. mBank wyplaca gigantyczne odszkodowanie hani
    12. mBank wprowadza oplate, za kazde zalogowanie do serwisu
    bo jest na minusie po wyplacie odszkodowania

    a tak na serio to cos takiego chyba ma BZWBK

    kursor

  • 4. Data: 2004-06-29 15:11:08
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > Przeciez SMS jest do odczytania po drodze u operatora.
    > Ponadto czasem taki SMS przychodzi po godzinie - akurat jak chcesz go szybko

    ??? co ty opowiadasz? ktos musialby sie najpierw do mojego konta zalogowac,
    aby o takie haslo "poprosic". co z tego, ze jest do odczytania po drodze
    u operatora jesli samo jednorazowe haslo nikomu do niczego sie nie przyda.
    pozniej to haslo juz nie jest aktywne wiec po wykorzystaniu nikt drugi
    raz go nie wklepie.
    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-06-29 15:24:47
    Temat: Odp: mBank hasla sms'em
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik kursor <m...@U...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cbs0js$f2r$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > bo jest na minusie po wyplacie odszkodowania
    >
    > a tak na serio to cos takiego chyba ma BZWBK

    ROTFL :-P

  • 6. Data: 2004-06-29 15:25:39
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > a tak na serio to cos takiego chyba ma BZWBK

    wlasnie sprawdzilem http://www.bzwbk.pl/u235/navi/198258
    i faktycznie ma. teraz nie rozumiem dlaczego jakis tam
    specjalista w mbanku uwaza, ze tak nie mozna. odpisalem
    im zapodajac linke do bzwbk.

    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-06-29 15:26:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik bd napisał:

    > mbankowy specjalista stwierdzil, ze jest to niemozliwe wiec
    > takiej opcji nie wprowadza.

    A ja powiem wprost - to jest zwyczajnie cholernie kosztowne i tyle.

    > uznal, ze jest to niebezpieczne.

    A to też troszkę.

  • 8. Data: 2004-06-29 15:29:12
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > A ja powiem wprost - to jest zwyczajnie cholernie kosztowne i tyle.

    jak cholernie? sprecyzuj. bzwbk na to stac :)

    > A to też troszkę.

    nic nie jest 100% bezpieczne, a opcja bylaby przeciez opcja :P
    wiec wybralbym to na wlasna prosbe i ryzyko, prawda?

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-06-29 15:59:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik bd napisał:

    > jak cholernie? sprecyzuj. bzwbk na to stac :)

    Nie BZWBK, a jego klientów.

    > nic nie jest 100% bezpieczne, a opcja bylaby przeciez opcja :P

    Zgadzam się i rozumiem.

    > wiec wybralbym to na wlasna prosbe i ryzyko, prawda?

    Siur.

  • 10. Data: 2004-06-29 16:08:59
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    29 Jun 2004 17:29:12 +0200, w <2...@n...onet.pl>, "bd"
    <b...@o...pl> napisał(-a):

    > jak cholernie? sprecyzuj. bzwbk na to stac :)

    To idź do BZWBK i płać 1,5zł za każdy przelew :)