  • 1. Data: 2008-02-01 10:21:01
    Temat: Obliczanie podatku Belki?
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    No właśnie jak się liczy podatek Belki na kontach oszczędnościowych?
    Odsetki miesięczne są zaokrąglane do pełnych złotych, a następnie obliczany
    jest z nich 19 % podatek, który także jest zaorąglany do pełnych złotówek?
    Przykład: odsetki po kapitalizacji miesięcznej =13,34 zł., czyli
    13zł.x19%=2.47 zł. Czyli podatek =2,0 zł.?
    Poprawcie mnie jeśli się mylę.

  • 2. Data: 2008-02-01 10:59:10
    Temat: Re: Obliczanie podatku Belki?
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przykład: odsetki po kapitalizacji miesięcznej =13,34 zł., czyli
    > 13zł.x19%=2.47 zł. Czyli podatek =2,0 zł.?

    Tak

  • 3. Data: 2008-02-01 12:36:38
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > No właśnie jak się liczy podatek Belki na kontach oszczędnościowych?

    Poczytaj mój wątek ;-). I może powiedz swoje zdanie, ciekawy jestem ;-)))
    Pozdrawiam
    RJ

  • 4. Data: 2008-02-01 14:39:03
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Tak
    Moge sie podpiac?
    Odsetki = 7,70zl
    7,70zl x 19% = 1,46zl. Czyli podatek = 2,0zl? (wg BZWBK)

    pozdr

  • 5. Data: 2008-02-01 14:45:58
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Poczytaj mój wątek ;-). I może powiedz swoje zdanie, ciekawy jestem ;-)))

    A to co za naganianie? ;P

    Zaokrąglanie podstawy opodatkowania czy odsetek
    to kwestia techniczna, a nie moralna.

    Nie protestujesz, że pobieranie podatku od odsetek jest nieuczcziwe,
    a czepiasz się takich drobiazgów?
    Zasady są jasne, przy wiekszych kwotach różnice z zaokrągleń są nieistotne
    a przy mniejszych, równie dobrze możesz je wykorzystać na swoją korzyść.

  • 6. Data: 2008-02-01 15:20:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 01 Feb 2008 15:39:03 +0100, Z napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  • 7. Data: 2008-02-01 15:24:27
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Moge sie podpiac?
    > Odsetki = 7,70zl
    > 7,70zl x 19% = 1,46zl.
    7,70 po zaokrągleniu to 8,00zł
    8,00x19% = 1,52zł

  • 8. Data: 2008-02-01 18:46:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SERG" fnurp2$hta$...@i...gazeta.pl

    > Przykład: odsetki po kapitalizacji miesięcznej =13,34 zł., czyli
    > 13zł.x19%=2.47 zł. Czyli podatek =2,0 zł.?

    Bez sensu jest podawanie tylko kwot, bez oprocentowania!
    Trochę lepsze jest podawanie kwoty i banku

    "Z" fnvau4$jlo$...@n...onet.pl

    > Odsetki = 7,70zl
    > 7,70zl x 19% = 1,46zl. Czyli podatek = 2,0zl? (wg BZWBK)

    ale imo trzeba podawać wprost, ile kto ma oszczędności, a nie jakimiś opłotkami. ;)

    Ja nie wiem, ile mam, bo mam pieniądze chyba na sześciu
    kontach, licząc Polbankowe dwa jako jedno, więc nie podam. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2008-02-02 09:13:32
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote in message
    > 7,70 po zaokrągleniu to 8,00zł
    > 8,00x19% = 1,52zł

    Aaaaa dziekuje za nauke (nie tyle liczenia, co czytania ze zrozumieniem) :)

    pozdr

  • 10. Data: 2008-02-02 09:22:33
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > a przy mniejszych, równie dobrze możesz je wykorzystać na swoją korzyść.

    To akurat inna sprawa, ze osoba, ktora jednoczesnie splaca kredyt i ma
    odsetki z lokaty/konta musi placic podatek od otrzymanych odsetek, ale
    odliczyc sobie tych w kredycie juz nie moze. Czyli de facto placi podatek od
    straty, przykladowo gdy ktos (pomijam racjonalnosc takiego postepowania -
    wolno, bo czemu nie?) wezmie kredyt 10000 oprocentowany na 10% i umiesci go
    na lokacie oprocentowanej 5%.

    Taki urok rzadow - dziadek zarabia pieniadze (placi PIT), synek dostaje w
    spadku (pod. od spadkow), podarowywuje wnuczkowi (pod. od darowizn), ktory
    wrzuca na lokate (pod. Belki) po czym ja likwiduje i kupuje sobie samochod
    (VAT+akcyza, a jak sprowadzi spoza UE to jeszcze clo)...ktos chce policzyc
    efektywna stope opodatkowania? ;)

    pozdr