  • 1. Data: 2006-11-01 13:31:53
    Temat: Nowy rodzaj kredytów
    Od: "Broer " <b...@W...gazeta.pl>

    Witam

    W jakim banku moge dostać kredyt hipoteczny powiedzmy na 10 lat, przez 10 lat
    bedę spłacał tylko odsedki, a na koniec całą pożyczoną kwote?

    Słyszałem że jest coś takiego, tylko nie wiem w jakim banku.

    Pozdrawiam
    Broer

  • 2. Data: 2006-11-01 22:20:20
    Temat: Re: Nowy rodzaj kredytów
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Broer napisał(a):
> [...]
    > bedę spłacał tylko odsedki, a na koniec całą pożyczoną kwote?
    >
    > Słyszałem że jest coś takiego, tylko nie wiem w jakim banku.

    oj to te odsetki bylyby naprawde b.wysokie, bo przez caly czas liczone
    od pelnej wartosci kredytu

    aktualnie jak splacasz kredyt w ratach kapitalowo-odsetkowych to wartosc
    odsetek zmniejsza sie wraz ze splata kapitalu (placisz odsetki od coraz
    nizszej wartosci kredytu) i tym samym calkowita rata caly czas maleje
    (kredyt malejacy), w tym wypadku pierwsza rata bylaby b.wysoka a
    ostatnia niska, aby ograniczyc to zjawisko wprowadzono raty annuitowe
    (rowne), ktore przez caly okres splaty kredytu sa takie same
    (rozwiazanie mniej korzystne nominalnie, ale dla wielu wygodniejsze)

    dlatego nie sadze, aby ktorys z bankow wprowadzil kredyt o jakim
    piszesz, jego koszt bylby bowiem b.wysoki!

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-11-01 22:30:47
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w
    wiadomości news:eib6jd$tr4$1@node4.news.atman.pl...

    > dlatego nie sadze, aby ktorys z bankow wprowadzil kredyt o jakim
    > piszesz, jego koszt bylby bowiem b.wysoki!

    Hmmm... to się nazywa po prostu linią kredytową i ze sporym
    prawdopodobieństwem takie produkty się pojawią (np. ja z pewnością
    bym skorzystał). A na chwilę obecną ich namiastkami są WWJ w
    Multi, Kredytowa Linia Hipoteczna w ING oraz Eurokonto Hipoteczne
    w Pekao.

    marekz

  • 4. Data: 2006-11-02 18:55:56
    Od: "mart" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedę spłacał tylko odsedki, a na koniec całą pożyczoną kwote?
    >
    > Słyszałem że  jest coś takiego, tylko nie wiem w jakim banku.

    Nie mam zamiaru ukrywac że pracuję w Banku i właśnie w moim banku coś takiego
    oferujemy. Linia kredytowa w rachunku zabezpieczona hipoteką, na 75% wartości
    nieruchomości, 10 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 10 lat...lub po 10
    latach możliwośc przekształcenia w produkt który można spłacać już
    tradycyjnie, czyli odsetki i kapitał co miesiąc. Mam nadzieję że nie
    potraktujecie to jako spam (BYŁO PYTANIE WIĘC ODPOWIADAM), jest to limit
    kredytowy NORDEA KOMFORT w Nordea Bank Polska S.A.

    oto link do info:

    http://www.nordea.pl/pl/article/11758.html

    Mart

  • 5. Data: 2006-11-02 22:47:45
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "mart" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > oto link do info:
    >
    > http://www.nordea.pl/pl/article/11758.html

    No proszę, a od dawna to funkcjonuje, bo jakoś mnie ominęło? Czy w
    przypadku brania takiej linii jest normalne badanie zdolności
    kredytowej i te inne pierdoły czy jest jakas procedura uproszczona
    ze względu na to, że zabezpieczenie jest istotnie wyższe od kwoty
    linii. Czy jest jakaś odrębna procedura w przypadku refinansowania
    innej linii? Jak się domyślam obowiązkowy płatny rachunek w Nordei
    oraz cesja ubezpieczenia od ognia, ale czy sa jakieś inne pułapki
    jeszcze? Typu ubezpieczenie na życie czy jakies inne
    ubezpieczenia?

    marekz

  • 6. Data: 2006-11-03 07:55:45
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    mart wrote:
    > Mam nadzieję że nie
    > potraktujecie to jako spam (BYŁO PYTANIE WIĘC ODPOWIADAM), jest to limit
    > kredytowy NORDEA KOMFORT w Nordea Bank Polska S.A.

    Ktoś musiałby się nieźle nagłowić, żeby uznać tą odpowiedź za spam.
    Oby więcej takich rzeczowych odpowiedzi na liście!

    Jeśli takie odpowiedzi traktować jako reklamę banku to ja akurat nie mam
    nic przeciwko temu (przynajmniej będzie można łatwo znaleźć interesujące
    produkty bankowe przeglądając archiwum).

    reik

  • 7. Data: 2006-11-03 21:18:02
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > oraz cesja ubezpieczenia od ognia, ale czy sa jakieś inne pułapki
    > jeszcze? Typu ubezpieczenie na życie czy jakies inne

    No cóż, to żwieży produkt, dwa tygodnie. bez badania zdolności się nie
    obejdzie ponieważ zabezpieczenie zabezpieczeniem, ale jednak klient musi
    posiadać środki na obsługę, zdolnośc musi być. Tak naprawdę to badanie
    zdolności, scoring, zabezpieczenie jest identyczne jak w przypadku
    standardowych kredytów hipotecznych - linia różni się tym że jest wygodniejsza
    no i co ważne oparta na WIBORZE 1-miesięcznym + marża. W większości przypadków
    standardowo to 3 lub 6 miesięczny WIBOR (są tego plusy i minusy). Jest to w
    ramach rachunku płatnego 2-3 zł/mieś. W związku z tym że środki z linii na
    dowolny cel, to oczywiście wchodzi w rachubę refinansówka. Ubezpieczenie
    nieruchomości tak, życiówka nie. Żadnych pułapek, zapewniam. W przypadku
    pytań, pytajcie. Nie sposób na forum przekazac wszystkie szczegóły.

    mart

  • 8. Data: 2006-11-04 16:02:47
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadku
    > pytań, pytajcie. Nie sposób na forum przekazac wszystkie

    Typowe "pułapki" stosowane na przykład przez ING to okresowa
    prowizja za istnienie linii (tak jak w przypadku normalnej linii w
    rachunku), którą klient płaci oprócz oprocentowania, różne
    dodatkowe opłaty za "gotowość" gdy na przykład linia jest słabo
    wykorzystywana itd. Rozumiem, że nie ma niczego z takich numerków.
    Czy jest gdzieś TOiP dla tego produktu? Przelewy w Nordei
    oczywiście nadal płatne 1zł/szt.? Zagraniczny przychodzący 20 zł.
    obojętnie czy na walutowy rachunek czy złotówkowy? Wiesz dla mnie
    akurat to są dość istotne parametry bo wykonuję po kilkadziesiąt
    przelewów miesięcznie a także czasami przyjmuję zagraniczne.

    Jednakże jeśli nie myśli się o przeniesieniu swojego głownego
    rachunku do Nordei, to ta linia wygląda na oko dość obiecująco.
    Przy czym Nordea kojarzy mi się raczej z dość restrykcyjnym
    podejściem do udzielania kredytów. Ponieważ Nordeę mam w swojej
    okolicy może się wybiorę testowo do krakowskiego oddziału kiedyś w
    listopadzie.

    pozdrawiam, marekz

  • 9. Data: 2006-11-07 19:09:50
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > podejściem do udzielania kredytów. Ponieważ Nordeę mam w swojej
    > okolicy może się wybiorę testowo do krakowskiego oddziału kiedyś w

    Pułapek w stylu ING nie stosujemy (załatwiacie? załatwiają!!!!)
    Za postawienie środków do dyspozycji, czy gotowośc jak kto woli nie ma opłat.
    Nie ma też opłat karnych za niewykorzystywanie środków. Prowizja za udzielenie
    limitu Nordea Komfort to 1 000 zł bez względu na kwotę.
    Co do rachunku to chodzi Ci o rachunek pod DG. Zgadza sie, 1 zł za przelew, 20
    za uznanie rachunku z zagranicy. Natomiast mamy teraz promocję, kto otworzy
    rachunek eFiram lub eFirma+ do końca tego roku - to do 30.06.2007 otwarcie i
    prowadzenie jest gratis. Najlepiej zrób jak piszesz, przejdź się do oddziału i
    przetestuj, popytaj szczegółowo. Jestem pewnien że coś dla siebie znajdziesz.
    W przypadku wątpliwości pytaj mnie.

    mart