  • 1. Data: 2004-02-02 11:04:55
    Temat: Najlepiej zabezpieczony bank?
    Od: "toomyem" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Od jakiegos czasu sledze niekonczace sie dyskusje n/t tego ktory bank jest
    lepszy / ladniejszy / przyjazniejszy, itp. I nie o to chce pytac.

    Chodzi mi mianowicie o zabezpieczenia stosowane przez banki przy dostepie przez
    rozne kanaly (glownie Internet). Jakie banki w tych zabezpieczeniach przoduja,
    a ktore lepiej omijac szerokim lukiem?

    Osobiscie mam konto w LukasBanku z tokenem. Wydaje mi sie ze to dobrze
    zabezpieczenie. Na drugim miejscu stawialbym tzw. "liste hasel tymczasowych"
    stosowana przez np. MultiBank przy przelewach.

    Co sadzicie o rodzajach zabazpieczenen?

    Pozdrawiam,
    tomekM

  • 2. Data: 2004-02-02 11:14:59
    Temat: Re: Najlepiej zabezpieczony bank?
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <b...@p...o2.pl>

    Użytkownik "toomyem" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co sadzicie o rodzajach zabazpieczenen?

    Najbezpieczniejszy bank ?
    Taki co zgłosił upadłość ?

    Pozdrawiam
    SP na L4
    e-mail:
    http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg

  • 3. Data: 2004-02-02 11:24:58
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "toomyem" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co sadzicie o rodzajach zabazpieczenen?

    Takie dyskusje były wielokrotnie toczone. Sprawdź w archiwum.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-02-02 11:47:36
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Chodzi mi mianowicie o zabezpieczenia stosowane przez banki przy
    > dostepie przez rozne kanaly (glownie Internet). Jakie banki w tych
    > zabezpieczeniach przoduja, a ktore lepiej omijac szerokim lukiem?

    Sądzimy że prostą obserwację 'tu jest token lub karta kodów' a tam w
    ogóle nie ma dosyć łatwo zrobić samemu. Ciężej zrobić porównanie do
    czego są używane.

    W szczególności, w wielu nieźle zabezpieczonych przez internet
    bankach, zabezpieczenie przez telefon opiera się na 4 cyferkach...

  • 5. Data: 2004-02-02 13:25:40
    Od: "toomyem" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W szczególności, w wielu nieźle zabezpieczonych przez internet
    > bankach, zabezpieczenie przez telefon opiera się na 4 cyferkach...

    Owszem, mozna samemu. Mnie chodzi o wypowiedz czy token jest wystarczajacym
    zabezpieczeniem transakcji i w goole dostepu do konta.

    tomekM

  • 6. Data: 2004-02-02 13:41:25
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Owszem, mozna samemu. Mnie chodzi o wypowiedz czy token jest
    > wystarczajacym zabezpieczeniem transakcji i w goole dostepu do
    > konta.

    Zależy jak używany.

    A tak prawdę mówiąc, to nawet bank z dostępem przez internet
    chronionym tylko hasłem, wydaje mi się trochę bezpieczniejszy niż bank
    oddziałowy, gdzie wystarczy mieć ukradziony lub sfałszowany dowód (a w
    niektórych bankach sfałszowac podpis na formularzu wrzucanym do
    pudełka...)

  • 7. Data: 2004-02-02 15:05:03
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "toomyem" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Owszem, mozna samemu. Mnie chodzi o wypowiedz czy token jest
    wystarczajacym
    > zabezpieczeniem transakcji i w goole dostepu do konta.

    Wystarczajacego i w 100% pewnego zabezpieczenia nie ma.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 8. Data: 2004-02-02 22:47:31
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał:

    > Wystarczajacego i w 100% pewnego zabezpieczenia nie ma.

    Przyklad niejakiego Mittnicka (chyba tak sie to pisze)
    i innych podobnych wskazuja, ze tzw wielcy hackerzy nie
    lamali hasel lecz je kradli. Ukrasc mozna i token
    i liste hasel jednorazowych i haslo stale. O zlamaniu
    hasla jeszcze nie slyszalem.

  • 9. Data: 2004-02-03 00:13:25
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    toomyem wrote:

    > Owszem, mozna samemu. Mnie chodzi o wypowiedz czy token jest wystarczajacym
    > zabezpieczeniem transakcji i w goole dostepu do konta.

    Tokien jest 100% zabezpieczeniem przed wlamaniem brutalnym i
    analitycznym. Dodatkowo skutecznie zabiezpiecza przez userami lubiacymi
    kody typu 12345qwerty itd. Inna sprawa ze swietnie sie go kradnie no i
    latwo go rozsynchronizowac szczegolnie jak sie ma male dzieci. ;)

    BTW: Kazdy bank oferuje solidne zabezpieczenia internetowe i latwiej
    komus zfalszowac podpis zwykly niz cyfrowy.

    --
    l...@s...pl

  • 10. Data: 2004-02-03 17:06:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebol <l...@s...pl> writes:

    > Tokien jest 100% zabezpieczeniem przed wlamaniem brutalnym i
    > analitycznym.

    Bajki. Wielokrotnie juz pisalem dlaczego.

    > Dodatkowo skutecznie zabiezpiecza przez userami
    > lubiacymi kody typu 12345qwerty itd.

    Dokladnie tak samo jak generowane przez kogokolwiek listy hasel.

    > Inna sprawa ze swietnie sie go
    > kradnie

    Podobnie jak i listy hasel, i moze tylko troche gorzej niz statyczne
    haslo

    > no i latwo go rozsynchronizowac szczegolnie jak sie ma male
    > dzieci. ;)

    Nie widze zwiazku. Zeby rozsynchronizowac przyzwoity token nalezy
    zapisywac jego wskazania i nastepnie podawac je komputerowi banku
    z odpowiednim opoznieniem. Z niektorymi tokenami w ogole nie da sie
    tego zrobic. Chyba ze masz na mysli po prostu jego uszkodzenie.

    > BTW: Kazdy bank oferuje solidne zabezpieczenia internetowe i latwiej
    > komus zfalszowac podpis zwykly niz cyfrowy.

    ROTFL.
    Do falszowania podpisow cyfrowych jeszcze daleko, bo w znakomitej
    wiekszosci bankow takie rozwiazanie nie jest na razie uzywane.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH