  • 1. Data: 2007-04-11 22:31:55
    Temat: MultiBank każe antydatować umowę?
    Od: "Gandhi" <g...@g...com>

    Witam.

    Kupiłem sobie kiedyś autko i zapragnąłem, co by MultiBank
    udzielił mi kredytu w celu refinansowania tegoż zakupu.
    Złożyłem wniosek, jako, że kupiłem od firmy, to dołączyłem
    fakturę VAT za autko. Po pewnym czasie pan analityk napisał,
    że życzy sobie dodatkowo otrzymać umowę kupna-sprzedaży.

    Czy faktura VAT nie dokumentuje umowy kupna-sprzedaży?
    Jeśli nie - to czego MultiBank ode mnie żąda? Mam pójść
    ponownie do sprzedawcy i poprosić o wypisanie umowy
    oraz antydatowanie jej?

    Złożyłem oczywiście reklamację. Po prawie 30 dniach otrzymałem
    odpowiedź, iż wniosek o kredyt został rozpatrzony negatywnie,
    gdyż oczekując na tę właśnie odpowiedź przekroczyłem termin
    30 dni na dostarczenie wymaganych dokumentów... Paranoja.

    I taka ciekawa informacja, która może się komuś przydać -
    jeśli wycena Eurotaxa pojazdu jest różna o więcej niż 15%
    od ceny na fakturze, to MultiBank poprosi o wycenę w PZMot.

    Pozdrawiam,
    Gandhi.

  • 2. Data: 2007-04-11 22:36:23
    Temat: Re: MultiBank każe antydatować umowę?
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Gandhi" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    >Czy faktura VAT nie dokumentuje umowy kupna-sprzedaży?
    >Jeśli nie - to czego MultiBank ode mnie żąda? Mam pójść
    >ponownie do sprzedawcy i poprosić o wypisanie umowy
    >oraz aztydatowanie jej?

    jezeli kupujesz auto od firmy to MUSISZ dostac fakture Vat. nie ma
    mozliwosci zawarcia klasycznej umowy K-S bo dotyczy ona czynnosci
    cywilnoprawnych a kupno od firmy taka czynnoscia o ile wiem nie jest.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 3. Data: 2007-04-11 22:38:18
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Gandhi napisał(a):

> [...]
    > fakturę VAT za autko. Po pewnym czasie pan analityk napisał,
    > że życzy sobie dodatkowo otrzymać umowę kupna-sprzedaży.

    Głupi analityk, ot co. 2 razy kupowałem auto od firmy, za każdym razem
    dostałem tylko fakturę. Nie było żadnej umowy kupna-sprzedaży. Pan
    analityk powinien się dokształcić, a Multi zmienić analityka :)

    PG

  • 4. Data: 2007-04-12 07:13:16
    Od: "Quental" <a...@g...com>

    > Głupi analityk, ot co. 2 razy kupowałem auto od firmy, za każdym razem
    > dostałem tylko fakturę. Nie było żadnej umowy kupna-sprzedaży. Pan
    > analityk powinien się dokształcić, a Multi zmienić analityka :)

    Ciekawe... Może to ten sam analityk, który kazał mi dostarczyć
    zaświadczenie z sądu o zakończeniu postępowania sądowego wobec
    sprzedawcy mieszkania - po tym, jak dostarczyłem mu dokument od
    komornika stwierdzający uregulowanie wszystkich należności i
    odstąpienie od egzekucji...
    Po otrzymaniu takiej informacji od banku, udałem się na rozmowę do
    sądu, na co urzędnik w sądzie zrobił wielkie oczy i powiedział, że sąd
    w takiej sytuacji nie może niczego takiego wystawić ze względu na to,
    że postępowanie sądowe wobec sprzedawcy zakończyło się przekazaniem
    sprawy do komornika. Koniec kropka. I że jedyny dokument, jaki mogłem
    dostać, dostałem od komornika.
    Na całe szczęście dokładne wyjaśnienie z powołaniem się na paragrafy
    (przy pomocy komornika) pomogło... ;)

    Pozdrowienia,

  • 5. Data: 2007-04-12 07:46:03
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "Gandhi" <g...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > Jeśli nie - to czego MultiBank ode mnie żąda? Mam pójść
    > ponownie do sprzedawcy i poprosić o wypisanie umowy

    to jakas piramidalna bzdura, faktura zakupu w zupełności wystarczy, a
    kupując auto od firmy nie spisuje sie umowy sprzedaży, umowę taką należy
    sporządzić w przypadku kupna od osoby fizycznej, która f-ry wystawić nie
    może...

    czy gdybyś kupił nowe auto to również miałbyś dostarczyć umowę sprzedaży?

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-04-12 07:52:15
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > to jakas piramidalna bzdura, faktura zakupu w zupełności wystarczy (...)

    Multi tak ma i bardzo lubi papierki, duzo papierkow.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-04-12 08:40:48
    Od: "Quental" <a...@g...com>

    > Multi tak ma i bardzo lubi papierki, duzo papierkow.

    Jeszcze można znieść, jeśli to są sensowne papierki. Zdziwiłbym się,
    gdyby "na gębę" chcieli dać kilkadziesiąt tysięcy na furę, albo
    kilkaset na mieszkanie. Ale jak się żąda papierów, które nie istnieją?
    To jakbym ja sobie zażyczył wypłacenia np. 6.000 PLN w banknotach 15
    złotowych...
    Myślę, że na analityków powinni przyjmować bardziej odpowiedzialne
    osoby...

    Pozdrowienia,

  • 8. Data: 2007-04-12 13:06:45
    Od: EMKA <e...@n...nospam>

    Quental napisał(a):

> [...]
    > złotowych...
    > Myślę, że na analityków powinni przyjmować bardziej odpowiedzialne

    Witam!
    Nie zawsze faktura VAT jest równoważna z umową kupna-sprzedaży
    samochodu.

    Jeżeli sprzedającym jest spółka cywilna na na fakturze
    są dane spółki (nazwa,siedziba, NIP).
    Jest to dokument czysto księgowy.

    Niezależnie od tego wymagana jest umowa kupna-sprzedaży
    gdzie sprzedającymi są wspólnicy spółki cywilnej.

    Bynajmniej ja miałem taki przypadek kiedy rejestrowałem
    samochód kupiony od spółki - wydział komunikacji potrzebował
    umowy cywilnej a nie faktury.

    Nie wiem jaką formę działalności prowadzi firma która
    sprzedaje Ci auto - może to ma znaczenie.

    Pozdrawiam
    EMKA

    P.S. Zgodzę się z przedmówcą że Multi lubi dużo różnych
    papierków.

  • 9. Data: 2007-04-12 13:17:28
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > Bynajmniej ja miałem taki przypadek kiedy rejestrowałem
    > samochód kupiony od spółki - wydział komunikacji potrzebował

    kupiłem auto od s.c. i faktura była dokumentem wystarczającym w Wydziale
    Komunikacji, ale moze nie wszedzie tak jest?

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-04-13 01:17:34
    Od: "apa chojnice" <a...@n...pl>

    TO TEN SAM GLUPI ANALITYK, KTORY ZAŻĄDAŁ ABYM PRZYNIOSL ZASWIADCZENIE O
    ZAROBKACH Z ZAKLADU USPOLECZNIONEGO (sic!!!) MAM TO NA PISMIE W MAILU
    !!!!!!!!
    g.....O A NIE PRZYJAZNY BANK DLA .......TRATATATATATATA
    pOZDRA