  • 1. Data: 2007-05-31 12:05:00
    Temat: Re: Mbank spamuje
    Od: Tomek <a...@s...w.stopce.pl>

    K.K. napisał(a):
    > W tym też nic dziwnego nie ma.
    >
    > Tu też nie ma nic dziwnego. Przymusu nie ma.

    > Że co? Ustawa o ochronie danych osobowych? Co ma piernik do wiatraka?
    > Firma podlega pod ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (DZ. U.
    > Nr 173, poz. 1807) , a tam tu już wolna amerykanka.
    > Ustawa o ochronie danych osobowych ma się nijak do ochrony danych firmy,
    > a do nich przecież należy służbowy e-mail.

    Prawdę mówiąc, tutaj ochrona danych osobowych raczej nie wchodzi w grę,
    bo sam adres email niekoniecznie jest "daną osobową" (definicja:
    informacja, która bez wykorzystania nadzwyczajnych środków pozwala
    ustalić tożsamość osoby).

    Ale za to jak byk podpada to pod Ustawę o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną, to otrzymałeś niezamówioną informację handlową - czyli
    po naszemu - spam :)

    --
    Tomek malpa japko kropka info.

  • 2. Data: 2007-06-01 09:23:29
    Temat: Mbank spamuje
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

[...]

    Oczywiście odpisałam że ustawa o ochronie danych itp, że nigdy nie korzystałam
    itp i że każdy następny e-mail tego typu uznam za naruszenie prawa.
    Odpisali że takie kwestie to na m-linii no więc dzwonię.
    Pani mówi: tak, my wiemy, to powiadomienie to była reklama (!!!)

    Po czym chciała mnie spławić jak pierwszego lepszego głupka mówiąc "oczywiście
    przyjęłam pani zgłoszenie i nie będziemy więcej przesyłać pani e-maili"
    kiedy jeszcze nie zdążyłam jej podać swojego nazwiska ani adresu e-mail.

    No powiem tak panowie i panie: jeśli ten e-mail miał mnie zachęcić to odniosło
    to bardzo mocny, ale odwrotny skutek.

    "Jak się ogląda Monthy Pythona, to baby, M$, Visual basic, porty
    szeregowe, PiS, US, ZUS, PKP, TPSA i Poczta Polska idą w zapomnienie,
    nie istnieją" [by Noel]

  • 3. Data: 2007-06-01 09:52:45
    Od: Michał Kordulewski <n...@n...cry>

    Kajetana_Kinga napisał(a):
    > No powiem tak panowie i panie: jeśli ten e-mail miał mnie zachęcić to
    > odniosło to bardzo mocny, ale odwrotny skutek.

    Społeczeństwo informacyjne daje ogrom możliwości osobom, które nie
    potrafią z nich korzystać. *

    *) to oczywiście nie jest aluzją do Ciebie a do marketoidów.
    --
    pzdr, Michał Kordulewski
    www.creatt.pl | www.webrelations.pl

  • 4. Data: 2007-06-01 11:43:55
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

  • 5. Data: 2007-06-01 11:54:40
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 11:23:29 +0200, Kajetana_Kinga napisał(a):

    > Dostałam e-maila od Mbanku. (...)

    Też to dostałem. Wprawdzie jestem klientem, ale zgodziłem się tylko na
    otrzymywanie wyciągów elektronicznych i nic poza to.

    > No powiem tak panowie i panie: jeśli ten e-mail miał mnie zachęcić
    > to odniosło to bardzo mocny, ale odwrotny skutek.

    No i nie masz się czym martwić, bo za dużo to na pewno nie stracisz ;)

  • 6. Data: 2007-06-01 12:15:08
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 13:54:40 +0200, Bartosz 'xbart' Nowakowski
    napisał(a):

    > Też to dostałem. Wprawdzie jestem klientem, ale zgodziłem się tylko na
    > otrzymywanie wyciągów elektronicznych i nic poza to.

    Zapomniałem napisać - tak uważam to za spam!

  • 7. Data: 2007-06-01 12:29:09
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Ale za to jak byk podpada to pod Ustawę o świadczeniu usług drogą
    > elektroniczną, to otrzymałeś niezamówioną informację handlową - czyli

    O ile gdzieś nie udostępnił (lub firma) adresu poczty, co w przypadku
    firmy IMHO jest wyrażeniem zgody. W przypadku osoby fizycznej samo
    udostępnienie to stanowczo za mało.

  • 8. Data: 2007-06-01 12:35:55
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 14:29:09 +0200, K.K. napisał(a):

    > O ile gdzieś nie udostępnił (lub firma) adresu poczty, co w przypadku
    > firmy IMHO jest wyrażeniem zgody. W przypadku osoby fizycznej samo
    > udostępnienie to stanowczo za mało.

    Wydaje mi się, że firma nie może wyrazić zgody za pracownika. Nota
    bene ten konkretny przypadek jest kuriozalny, bo adresatka nie posiada,
    żadnego produktu w mBanku a chcą jej zaserwować usługę do konkretnego
    produktu banku. No chyba, że jej firma korzysta z usług mBanku a jej
    adres gdzieś tam został zarejestrowany.

  • 9. Data: 2007-06-01 12:46:48
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Wydaje mi się, że firma nie może wyrazić zgody za pracownika.

    Nie musi go pytać, gdyż prawnie do niej adres należy. To raczej pracownik
    powinien dostać zgodę ;-)

  • 10. Data: 2007-06-01 12:54:57
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 14:46:48 +0200, K.K. napisał(a):

    > Nie musi go pytać, gdyż prawnie do niej adres należy. To raczej pracownik
    > powinien dostać zgodę ;-)

    Rozumiem, że pracownik powinien się zgłosić z prośbą o wykorzystanie
    konta pocztowego do celów prywatnych, ale żeby firma sama pozwalała na
    wysyłanie do swoich pracowników reklam? Toż to strzelanie sobie w stopę!