    From: "marek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Lukas, a pozyczka w koncie
    Date: Mon, 30 Sep 2002 15:53:23 +0200

    Drodzy Grupowicze
    Proszę o wyjaśnienie następującej kwestii. W LUKAS Banku aby otrzymać linię
    kredytową w ROR trzeba zadeklarować minimalną wpłatę miesięczną. Po roku
    czasu tj. 12 wpływach można otrzymać 7-krootnośc tegoż wpływu. Pobierana
    jest od tego prowizja w wysokości 1% min 10 zł. Wszystko ok. Wg tabeli opłat
    i prowizji zwiększenie pożyczki powoduje pobranie prowizji 1% min. 10 zł od
    kwoty o jaką zwiększana jest pożyczka. Sytuacja jest następująca
    zadeklarowane 1 tyś, wpływa 2 tyś, po roku jest 7000 limit i pobrana
    prowizja 70zł, chce zwiększyć limit do 140 tyś wszystko ok. jest zgoda
    ale!!! Trzeba zlikwidować tamten limit i przyznać od nowa 14 tyś. Co
    powoduje naliczenie prowizji 140 zł. Przecież ja tylko zwiększyłem limit o 7
    tyś a nie o 14. powinna być pobrana prowizja 70zł. Pracownik Lukasa
    wytłumaczył mi, że system komputerowy jest ustawiony w taki sposób że jeśli
    się zmienia zadeklarowane wpływy to trzeba zlikwidować limit. Ok. ale ja nie
    chce zlikwidować tylko podnieść, spełniałem warunki, przez rok co miesiąc
    wpływało 2 tyś. system mnie nie interesuje Czy to nie jest aby pobieranie
    opłaty za tą samą usługę. Przecież ja raz już zapłaciłem 70 zł prowizji za
    przyznanie pierwszych 7 tyś. Proszę o pomoc czy to jest zgodne z prawem czy
    też nie jeśli tak, to dlaczego niema takiej informacji w tabeli opłat i
    prowizji może nie trzeba tego tam umieszczać.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
    Marek