  • 1. Data: 2009-04-29 17:59:54
    Temat: Lokata w Getin Banku
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Sąsiadka moja założyła dziś lokatę 3 miesięczną w Getin Banku. Zachęcił
    ją Piotruś Fronczewski i bliskość placówki Getinu. Oprocentowanie
    przyzwoite, 6 %. Nie odradzałem. Przyszła do mnie pokazać mi fragment umowy.
    Pisze tam jak byk:

    "W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni włącznie
    od dnia założenia lub odnowienia lokaty, Bank pobierze opłatę manipulacyjną
    w wysokości 0,1% kwoty lokaty, min. 10 zł, max. 100 zł. W przypadku gdy
    ostatni dzień okresu umownego przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od
    pracy, lokatę można zlikwidować bez pobrania ww. opłaty następnego dnia
    roboczego."

    Oczywiście lokata jest odnawialna. Czyli musi śledzić jakie będzie
    oprocentowanie lokat trzymiesięcznych w tym banku w dniu 29 lipca 2009, i
    albo zgodzić się na odnowienie lokaty , albo leciec z wywieszonym jęzorem do
    banku żeby odwołać odnawialność lokaty. W banku musi pojawić się dokładnie
    29 lipca, bo wycofanie kasy dzień później spowoduje naliczenie KARY.
    Zadzwoniłem do oddziału. Zapytałem czy można tą lokatę założyć jako
    nieodnawialną. NIE MOŻNA. Można jedynie w trakcie trwania lokaty, a
    najpóźniej dwa dni przed jej zakończeniem złożyć pisemne polecenie
    nieprzedłużania lokaty i przelania pieniędzy na konto techniczne.

    Konto nie jest internetowe. Sąsiadka nie śledzi na bieżąco oprocentowania
    w banku. Przypuśćmy, ze dołoży wszelkich starań. Dwa dni przed zakończeniem
    lokaty sprawdza oprocentowanie. Jest OK, mozna przedłużyć, nie składa prośby
    o nie przedłużanie. Ale dzień przed, albo w dniu zakończenia lokaty
    oprocentowanie znacznie spada. Musi biec do banku dokładnie 29 lipca i
    zlikwidować lokatę, bo likwidacja nazajutrz spowoduje naliczenie kary.
    Czy w tym banku zawsze tak było? Czy to może nowe "działanie na korzyść
    klienta"???????

    wiatrak

  • 2. Data: 2009-04-29 18:33:42
    Temat: Re: Lokata w Getin Banku
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    wiatrak <w...@y...pl> napisał(a):

    > Sąsiadka moja założyła dziś lokatę 3 miesięczną w Getin Banku...

    Bla banków każdy pomysł na dojenie jeleni jest dobry.
    Getin nie jest wyjątkiem w tym procederze, wręcz ostatnio szybko się uczy od
    innych.

  • 3. Data: 2009-04-29 18:53:39
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent wiatrak nadaje:

    > "W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni
    > włącznie od dnia założenia lub odnowienia lokaty,

    W/w zdanie rozumiem w sposób że termin 30 dni biegnie OD daty
    założenia/odnowienia lokaty więc tym samym jej zerwanie w 2 i 3 (5 i 6
    po odnowieniu) itd. miesiącu od założenia wolne jest od opłaty
    manipulacyjnej.

    Dziwnie ja to rozumiem... &-/

  • 4. Data: 2009-04-29 19:01:49
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
> [...]
    > założenia/odnowienia lokaty więc tym samym jej zerwanie w 2 i 3 (5 i 6 po
    > odnowieniu) itd. miesiącu od założenia wolne jest od opłaty

    Ale lokata w dniu po 29 lipca odnowi sie na następne trzy miesiące. Jeżeli
    nie zerwiesz jej 29 lipca, to masz dwie opcje. Albo zrywasz między 30lipca a
    29 sierpnia i ponosisz opłate karną (10- 100 złotych), albo czekasz miesiąc,
    zeby nie ponosić opłaty karnej, ale wtedy bank przez miesiąc trzyma twoje
    pieniadze bez oprocentowania. W innych bankach zabieram pieniadze po dacie
    odnowienia, nie mam odsetek za te kilka dni, ale nie płace też kary.

    wiatrak

  • 5. Data: 2009-04-29 19:20:01
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent wiatrak nadaje:

> [...]
    > innych bankach zabieram pieniadze po dacie odnowienia, nie mam
    > odsetek za te kilka dni, ale nie płace też kary.

    Tak też jest we wzorze umów:
    "Wypłata środków z Lokaty przed zakończeniem okresu umownego powoduje
    rozwiązanie umowy Lokaty i jeżeli Lokata wypłacona została w ciągu 1
    miesiąca od jej założenia lub odnowienia - utratę odsetek, a jeżeli
    Lokata wypłacona została w terminie późniejszym niż 1 miesiąc od jej
    założenia lub odnowienia - obniżenie oprocentowania do wysokości 1/2
    oprocentowania rachunków a'vista z uwzględnieniem zmian stóp
    procentowych rachunków a'vista od dnia założenia lub odnowienia Lokaty."
    https://www.gb24.pl/uploads/pliki/ind/regulaminy/umo
    wa_e-getin_wzor.pdf

    To o czym piszesz wyżej wyglada jak jakieś dziwne zabezpieczenie...
    banku przed zerwaniem lokaty w okresie bezodsetkowym.

    Bez sensu.

  • 6. Data: 2009-04-29 19:29:37
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    >
    > To o czym piszesz wyżej wyglada jak jakieś dziwne zabezpieczenie... banku
    > przed zerwaniem lokaty w okresie bezodsetkowym.

    Jak dzień po odnowieniu lokaty zorientujesz się, ze odnowiła się z
    oprocentowaniem , które Cie nie satysfakcjonuje, to nie możesz zabrać z
    banku swoich pieniędzy. Jak chcesz odzyskac swoją kasę, to albo płac karę,
    albo pozostaw pieniadze przez miesiąc bankowi na połowę oprocentowania
    a'vista. A a'vista może być i ZERO.

    wiatrak

  • 7. Data: 2009-04-29 19:36:18
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    > To o czym piszesz wyżej wyglada jak jakieś dziwne zabezpieczenie... banku
    > przed zerwaniem lokaty w okresie bezodsetkowym.

    Są różne lokaty. Np taka
    http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

    Oprocentowanie przy średnim saldzie na ROR e-GETIN w wysokości min. 1000 zł.

    a.. Lokata imienna
    a.. Dostępna w ramach pakietu e-GETIN (e-konto ROR, rachunek TOP, karta
    debetowa, opcjonalnie usługa SMS Serwis), zakładana wyłącznie w placówkach
    GETIN Banku, warunkiem założenia lokaty jest złożenie zlecenia przekazywania
    całości dochodów z tytułu umowy o pracę, renty, emerytury, stypendium lub
    innych dochodów na rachunek ROR e-GETIN, prowadzony na rzecz Posiadacza
    a.. Oprocentowanie stałe
    a.. Zawierana na 3 lub 5 miesięcy
    a.. Odsetki po zakończeniu okresu umownego przelewane są na ROR e-GETIN
    a.. Przedłużenie lokaty na okres następny nie wymaga dyspozycji i następuje
    automatycznie
    a.. Minimalna kwota lokaty wynosi 1 000 zł
    a.. Przy braku utrzymania średniego salda na koncie ROR e-GETIN w wysokości
    min. 1 000 zł w okresie od dnia założenia lokaty włącznie do dnia
    poprzedzającego o 14 dni kalendarzowych datę końca umowy lokaty, pobierana
    jest prowizja w wysokości 1% wartości kapitału lokaty w ciężar rachunku ROR
    e-GETIN w terminie przekazywania odsetek z lokaty (prowizja obowiązuje
    wyłącznie w pierwszym okresie lokaty)
    a.. W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni

  • 8. Data: 2009-04-29 19:42:13
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "p" <...@r...tu> napisał w wiadomości
> [...]

    > ustawowo wolny od pracy, lokatę można zlikwidować bez pobrania ww. opłaty

    I chodzi właśnie o ten ostatni punkt, który zacytowałeś. Czy czytałeś to, co
    cytujesz?

    wiatrak

  • 9. Data: 2009-04-29 20:14:10
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:gta4do$6s9$1@node2.news.atman.pl>, wiatrak wrote:

> [...]
    > pracy, lokatę można zlikwidować bez pobrania ww. opłaty następnego dnia

    Podobno wprowadzili ten zapis od dzisiaj, tyle słyszałem. W sumie
    dobrze, że ktoś to widział na piśmie. Dziwna praktyka. Trza się pilnować
    zatem i uciekać ;)

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 10. Data: 2009-04-29 20:26:47
    Od: Peet <w...@y...com>

    wiatrak pisze:

    > Czy w tym banku zawsze tak było? Czy to może nowe "działanie na korzyść
    > klienta"???????

    Z ciekawości wyciągnąłem umowę lokaty z początku kwietnia i nie ma tam
    wzmianki o karach finansowych, jest tylko utrata odsetek do miesiąca, a
    po miesiącu 1/2 % avista.