  • 1. Data: 2011-01-18 11:24:45
    Temat: Kurs średni waluty
    Od: ps <p...@g...com>

    Witam
    Czy wie ktoś może w jaki sposób ustala się (wylicza) kurs średni.
    Wydawało mi się to oczywiste ale gdy patrzę na takie dane to
    oczywiste to być przestaje

    Dewizy Pieniądze
    Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż Kurs
    średni
    CHF (1) 2,9437 3,1308 2,9317 3,1428 3,0167

  • 2. Data: 2011-01-18 11:28:48
    Temat: Re: Kurs średni waluty
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 18.01.2011 12:24, ps wrote:
> [...]
    > Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż Kurs
    > średni
    > CHF (1) 2,9437 3,1308 2,9317 3,1428 3,0167

    Kiedyś była o tym dyskusja na grupie. Ale generalnie jest to po prostu
    kurs NBP z danego dnia (w tym przypadku z wczoraj).

  • 3. Data: 2011-01-18 13:36:00
    Od: ps <p...@g...com>

    On 18 Sty, 12:28, XYZ <j...@m...bin> wrote:

    > Kiedyś była o tym dyskusja na grupie. Ale generalnie jest to po prostu
    > kurs NBP z danego dnia (w tym przypadku z wczoraj).

    No to inny kurs średni na CHF ma dziś Millenium 3,0167 a inny mBank
    3,0142
    I w przypadku Millenium faktycznie jest kurs z NBP z wczoraj ale skąd
    jest ten kurs w mBanku?

  • 4. Data: 2011-01-18 14:40:25
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 18.01.2011 14:36, ps wrote:

    > No to inny kurs średni na CHF ma dziś Millenium 3,0167 a inny mBank
    > 3,0142
    > I w przypadku Millenium faktycznie jest kurs z NBP z wczoraj ale skąd
    > jest ten kurs w mBanku?
    Średnia arytmetyczna K i S.

  • 5. Data: 2011-01-18 14:50:32
    Od: ps <p...@g...com>

    > rednia arytmetyczna K i S.

    Czyli czym jest kurs średni zależy od interpretacji poszczególnych
    banków
    czyli pojęciowy bałagan...

  • 6. Data: 2011-01-18 16:06:44
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    ps pisze:

    > Czyli czym jest kurs średni zależy od interpretacji poszczególnych
    > banków czyli pojęciowy bałagan...

    Jaki bałagan? Kurs średni NBP to kurs średni NBP, a kurs średni mBanku,
    to kurs średni mBanku. Co w tym niezwykłego? Każdy bank ma swój kurs
    średni, tak samo jak swój kurs kupna. Może zresztą być wiele kursów
    średnich w ciągu jednego dnia w jednym banku, bo tabele kupna-sprzedaży
    często się zmieniają.
    A to że akurat w Millenium kurs średni z dzisiaj jest równy kursowi
    średniemu NBP z wczoraj też niczym niezwykłym nie jest. Ot, w tym banku
    akurat tak właśnie jest... :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2011-01-18 16:09:04
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 18.01.2011 17:06, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > A to że akurat w Millenium kurs średni z dzisiaj jest równy kursowi
    > średniemu NBP z wczoraj też niczym niezwykłym nie jest. Ot, w tym banku

    Mylisz się. W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany
    w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

  • 8. Data: 2011-01-18 16:26:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mylisz się. W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany
    > w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

    to jest to kurs średni banku X czy kurs średni NBP?

    banki nie podają własnych kursów średnich (znacie takie?), jest tylko
    kurs kupna i sprzedaży w dwóch wersjach: dla dewiz i pieniędzy

    a kurs średni NBP to już inna historia, klient banku komercyjnego z
    niego nie korzysta, no chyba że podpisał umowę kredytową, w której kurs
    ten występuje...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2011-01-18 16:31:17
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 18.01.2011 17:26, RobertS wrote:

    > to jest to kurs średni banku X czy kurs średni NBP?
    Nie widziałem, żeby w tabeli było określone, co to za kurs. Po prostu
    piszą "kurs średni". A jak go wyliczyli to już inna historia.

    > banki nie podają własnych kursów średnich (znacie takie?), jest tylko
    > kurs kupna i sprzedaży w dwóch wersjach: dla dewiz i pieniędzy
    Przecież padło w wątku - BRE/Multibank/mBank mają własny kurs średni.

  • 10. Data: 2011-01-18 16:38:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przecież padło w wątku - BRE/Multibank/mBank mają własny kurs średni.

    ichniejszy kurs to kurs średni bankowy (BRE) a nie NBP, ciekawe do czego
    jest wykorzystywany?

    --
    pozdrawiam
    RobertS