  • 1. Data: 2006-08-16 15:35:04
    Temat: Kredyt walutowy
    Od: "Noricum" <n...@W...gazeta.pl>

    Jak dokładnie wygląda mechanizm udzielania kredytu walutowego z punktu
    widzenia banku? Chodzi mi o to, czy jak się bierze kredyt w CHF to bank kupuje
    franki na rynku międzybankowym? Bo przecież kredytobiorca i tak dostaje
    złotówki. I jak wygląda potem sytuacja przy spłacaniu? Czy raty - złotówki są
    wymieniane na franki?

  • 2. Data: 2006-08-16 16:47:58
    Temat: Re: Kredyt walutowy
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Noricum" <n...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ebvdv8$sa5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > dostaje
    > złotówki. I jak wygląda potem sytuacja przy spłacaniu? Czy

    To sie tylko tak nazywa. Dopoki Ty bierzesz zlote, dla banku to
    zadna roznica, tylko inny sposob wyliczania oprocentowania no i
    okazja do zarobienia na widlach kursowych. Ewentualnie bank sobie
    moze zabezpieczyc ryzyko kursowe na rynku instrumentiow
    pochodnych, jesli czuje w pewnym okresie wtope (bo dlugoterminowo
    to raczej zawsze zyska).

    marekz

  • 3. Data: 2006-08-16 17:40:55
    Od: "Kovy" <k...@g...com>

    Noricum napisał(a):
> [...]
    > złotówki. I jak wygląda potem sytuacja przy spłacaniu? Czy raty - złotówki są

    Dostajesz złotówki od banku po cenie sprzedaży franka wg własnego
    kursu banku (z dnia podpisania umowy / z dnia uruchomienia kredytu - w
    zależności od banku), a spłacasz złotówkami które bank przeliczy
    na franki wg własnego kursu kupna.

    Stąd bierze się spread - czyli róznica między kursem kupna a
    sprzedaży.

    pzdr
    kovy

  • 4. Data: 2006-08-17 18:45:35
    Od: Jacek Maliszewski <j...@d...com>

    Noricum napisał(a):
> [...]
    > złotówki. I jak wygląda potem sytuacja przy spłacaniu? Czy raty - złotówki są

    Jest dokladnie na odwrt. Bank sprzedaje CHF za PLN. Majac PLN moze Tobie
    wyplacic kase pod postacia kredytu.

    Gdy klienci splacaja kredyty w CHF, bank odkupuje sprzedane wczesniej
    Franki placac Zlotymi.

    Tak wiec mozna powiedziec, iz dopoki przewazala wartosc nowo zaciaganych
    kredytow w walutach obcych nad wartoscia splat rat starych kredytow - to
    na rynku mielismy przewage podazy walut nad popytem na nie. A to
    umacnialo Zlotego (uproscilem, bo faktycznie jeszcze inne czynniki
    wzmacnialy PLN). Gdy wartosc nowych kredytow walutowych bedzie mniejsza
    niz wartosc splacanych kredytow (splata rat, splata kapitalu oraz
    przewalutowanie z waluty zagranicznej na PLN), to ten segment rynku
    zacznie wpwlywac na oslabianie sie Zlotego -bedzie wiekszy popyt (odkup
    walut) na waluty niz ich podaz.

    To tak w skrocie :)

    Malin