  • 1. Data: 2005-12-28 22:24:52
    Temat: Kredyt hipoteczny i dylemat
    Od: Fetek <f...@g...pl>

    Witam
    Rozglądam się za kredytem hipotecznym i z dotychczasowego rozglądania
    najciekawiej wyglądają dla mnie oferty Millenium, Nykredit i ING, ale
    prosiłbym o poradę osoby bardziej obeznane, które może przećwiczyły
    ostatnio ten temat.
    A sprawa wygląda tak:
    - mieszkanie na rynku wtórnym o wartości około 62 tyś
    - kredyt w wysokości 32 tyś na około 10 lat (raczej w złotówkach)
    - wiek 28 lat
    - umowa o prace na czas nieokreślony - 2, tys netto

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2005-12-29 07:36:13
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i dylemat
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.plTOTEZWYWAL>

    Użytkownik "Fetek" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - wiek 28 lat
    > - umowa o prace na czas nieokreślony - 2, tys netto

    A popatrz na ofertę PKO BP - na krótki okres do 10lat, powinna byc niska
    prowizja i marża

  • 3. Data: 2005-12-29 10:35:36
    Od: "Marcin Kaczmarek" <m...@h...pl>

    "Fetek" <f...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > najciekawiej wyglądają dla mnie oferty Millenium, Nykredit i ING, ale
    > prosiłbym o poradę osoby bardziej obeznane, które może przećwiczyły

    Chyba najlepiej (najtaniej) będzie jednak Nykredit bo to bank typowo
    hipoteczny, ale nie wiem czy zdecydują się na tak mały kredyt.
    Jesli nie, to Millenium:
    Przy wartości mieszkania 62000PLN
    EUR USD PLN CHF
    Oprocentowanie finalne 3,86% 5,27% 5,90% 2,50%
    rata 339,07 362,04 360,55 317,82
    Przy wartości mieszkania 65000PLN
    EUR USD PLN CHF
    Oprocentowanie finalne 3,46% 4,87% 5,65% 2,10%
    rata 332,72 355,43 356,47 311,72

    to tak orientacyjnie, bez liczenia zdolności i po uprawomocnieniu się
    zabezpieczenia

  • 4. Data: 2005-12-29 13:39:36
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny bez dylematu
    Od: "zbooY" <z...@N...gazeta.pl>

    Fetek <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ostatnio ten temat.
    > A sprawa wygląda tak:
    > - mieszkanie na rynku wtórnym o wartości około 62 tyś

    gdzie takie tanie mieszkania? doliczyles koszty remontu i wykonczenia?

    > - kredyt w wysokości 32 tyś na około 10 lat (raczej w złotówkach)
    > - wiek 28 lat
    > - umowa o prace na czas nieokreślony - 2, tys netto

    przy niezlych w miare zarobkach?

    bierz na calosc w złotówkach (bo zdolnosc powinna wyjsc), na jak najdluzej,
    raty równe

    splac debety, karty itp

    i spokojnie spij i żyj :)

    kredyt hipoteczny to najtansze, i to dlugoterminowe, finansowanie dla osoby
    fizycznej

    a gotówką "zgaś" przejsciowo ten kredyt, uruchomisz jak bedziesz potrzebowal
    czyli np mBank lub MultiBank (jest gdzies jeszcze offset?)

    a wogole to polecam wizyte u ktoregos posrednika kredytowego (juz sie czwarty
    otworzyl), oni dostaja z reguly na lepszych warunkach niz Ty bez doplat z
    Twojej strony

    zdrowia w Nowym Roku

    pzdr

    zbooY

  • 5. Data: 2005-12-29 17:16:22
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > gdzie takie tanie mieszkania?

    www.pinczow.pl

    w takim miejscu w pocalowaniem reki mozesz kupic 60 metrowe ładne mieszkanie za taka
    kase
    Ale 2000 netto to tam moze burmistrz zarabia;)

    Wojtek

  • 6. Data: 2005-12-29 18:19:53
    Od: " zbooY" <z...@N...gazeta.pl>

    Fotechnapisał(a):

    > www.pinczow.pl
    >
    > w takim miejscu w pocalowaniem reki mozesz kupic 60 metrowe ladne
    > mieszkanie za taka kase

    jak zdolnosc pozwoli, czemu nie :)

    > Ale 2000 netto to tam moze burmistrz zarabia;)

    ale przecież burmistrz ma sluzbowe ;)

    pzdr

  • 7. Data: 2005-12-29 22:52:15
    Od: Fetek <f...@g...pl>

    zbooY napisał(a):
    > gdzie takie tanie mieszkania? doliczyles koszty remontu i wykonczenia?

    W Bytomiu. Miasto może i 'średnio' ciekawe ale mieszka mi się tu całkiem
    przyjemnie. A i jako miejsce z którego dojeżdża się do pracy w
    Katowicach lub Gliwicach dość dobre (a ceny mieszkań tam są już sporo
    wyższe). Remont sprowadzi się właściwie do wymiany 2 okien. Czy
    orientacyjny koszt tej wymiany doliczyć do wartości mieszkania ?

> [...]
    >

    > i spokojnie spij i żyj :)
    >
    > kredyt hipoteczny to najtansze, i to dlugoterminowe, finansowanie dla osoby
    Jakoś nie jestem przekonany do takiego rozwiązania i po prostu wole
    sprawnie spłacić kredyt i spać spokojnie na swoim. I żyć oczywiście też :)

    > a gotówką "zgaś" przejsciowo ten kredyt, uruchomisz jak bedziesz potrzebowal
    > czyli np mBank lub MultiBank (jest gdzies jeszcze offset?)

    Mógłbyś rozwinąć o co chodzi?

    > a wogole to polecam wizyte u ktoregos posrednika kredytowego (juz sie czwarty
    > otworzyl), oni dostaja z reguly na lepszych warunkach niz Ty bez doplat z
    > Twojej strony

    Wczoraj wysłałem zgłoszenie do Open, dzisiaj dzwoniła miła pani i po
    krótkiej rozmowie dowiedziałem się że minimalna kwota udzielanych przez
    nich kredytów to 50 tys (taką mają umowę z bankami), wie ktoś może czy u
    innych jest też taki minimalny limit?
    A z drugiej strony to zakładając obiektywizm pośredników idąc na rozmowę
    z nimi wole mieć już jakieś rozeznanie w temacie.

    > zdrowia w Nowym Roku

    Przyłączam się do życzeń na Nowy Rok

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 8. Data: 2005-12-29 23:01:17
    Od: Fetek <f...@g...pl>

    Robert Wicik napisał(a):
    > A popatrz na ofertę PKO BP - na krótki okres do 10lat, powinna byc niska
    > prowizja i marża

    Wybierałem się dzisiaj do nich ale kolejka jakoś zawsze była to
    obskoczyłem okoliczne banki, zobaczę jutro. Na ich stronie nie wyglada
    to za ciekawie - oprocentowanie 5,8 - 6,3, ale jak zauważyłem w realu
    bywa inaczej.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 9. Data: 2005-12-29 23:13:27
    Od: Fetek <f...@g...pl>

    Marcin Kaczmarek napisał(a):

    > Chyba najlepiej (najtaniej) będzie jednak Nykredit bo to bank typowo
    > hipoteczny, ale nie wiem czy zdecydują się na tak mały kredyt.
    Byłem dzisiaj i pan z którym rozmawiałem nic na ten temat nie wspominał,
    tak że powinno dać rade.

> [...]
    > Przy wartości mieszkania 65000PLN
    > EUR USD PLN CHF
    > Oprocentowanie finalne 3,46% 4,87% 5,65% 2,10%

    Czy 'oprocentowanie finalne' oznacza oprocentowanie kredytu + doliczenie
    pozostałych opłat (ubezpieczenia mieszkania, na życie, itp)?

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 10. Data: 2005-12-30 10:18:16
    Od: "Marcin Kaczmarek" <m...@h...pl>

    > Czy 'oprocentowanie finalne' oznacza oprocentowanie kredytu + doliczenie
    > pozostałych opłat (ubezpieczenia mieszkania, na życie, itp)?

    Ubezpieczenia mieszkania i na życie nie mają wpływu na oprocentowanie( chyba
    że doliczjąc je do kredytu przekraczamy pewien poziom własnego udziału w
    kredycie), natomiast mają wpływ na wysokość raty ale tylko jeżeli są
    kredytowane. Licząc te raty liczyłem z kredytowaniem 1% prowizji i
    doliczonym do kredytu kosztem 300 zł za wycenę ale bez ubezpieczeń.
    Tak naprawdę konkretną ratę otrzymujesz w formule zawartej w umowie.
    Wszelkie symulacje, robione wcześniej nic nie gwarantują.