  • 1. Data: 2006-05-02 10:02:07
    Temat: Kredyt hipoteczny, a problem z bankiem
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Witam,

    za kilka miesiecy chcialbym wziac kredyt hipoteczny. Od strony
    finansowej raczej nie powinienem miec problemu, ale obawiam sie czegos
    innego.
    Kilka lat temu zalozylem konto w Multi, ale nie korzystalem z niego i po
    prostu o nim zapomnialem. Kilka tygodni temu Multi skierowal sprawe do
    firmy windykacyjnej (z powodu niezaplaconych 200 zl za prowadzenie
    konta). Naleznosc uregulowalem zanim firma windykacyjne zaczela dzialac,
    a konto zamknalem.
    Problem polega na tym, ze w "systemie miedzybankowym" widnieja teraz
    jakies informacje na moj temat. Wydaje mi sie, ze chodzi w wspomniana
    sytuacje, bo do tej pory nie mialem innych problemow z bankami.

    Czy ta sytuacja moze wplynac na mozliwosci udzielenia mi kredytu
    hipoteznego? Wiem, ze to bzdura, ale BPH juz odmowil mi udzielani
    kredytu gotowkowego wlasnie z powodu tych informacji w systemie
    miedzybankowym....

    Z gory dziekuje za rady.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-05-02 10:48:45
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny, a problem z bankiem
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e37ano$pqd$1@atlantis.news.tpi.pl, *Karol Nawrot* wrote:

    > Problem polega na tym, ze w "systemie miedzybankowym" widnieja teraz
    > jakies informacje na moj temat. Wydaje mi sie, ze chodzi w wspomniana
    > sytuacje, bo do tej pory nie mialem innych problemow z bankami.

    Tym "system miedzybankowym" jest BIK http://www.bik.pl . Zloz zapytanie czy
    tam figurujesz to sie dowiesz. Jak tam cie nie ma i nie bierzesz kredytu w
    multibanku to problemow nie poiwnno byc

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-05-02 10:56:16
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    darnok napisał(a):
    > Tym "system miedzybankowym" jest BIK http://www.bik.pl . Zloz zapytanie
    > czy tam figurujesz to sie dowiesz. Jak tam cie nie ma i nie bierzesz
    > kredytu w multibanku to problemow nie poiwnno byc

    Ale to, ze tam figuruje, to wiem (BPH na tej podstawie odmowil mi
    udzielenia kredytu gotowkowego). Nie wiem tylko za co (jedyne co
    przychodzi mi do glowy do wlasnie sprawa z Multi). I kwestia jest taka,
    ze przy braniu kredytu hipotecznego taka "bzdura" bedzie maila
    znaczenie? Czy banki biora pod uwage to, ze jest tam jakikolwiek wpis,
    czy tez analizuja czego on dotyczy?

  • 4. Data: 2006-05-02 11:12:26
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e37e07$rqa$1@nemesis.news.tpi.pl, *Karol Nawrot* wrote:

> [...]
    > taka, ze przy braniu kredytu hipotecznego taka "bzdura" bedzie maila
    > znaczenie? Czy banki biora pod uwage to, ze jest tam jakikolwiek wpis,

    Zloz zapytanie - dowiesz sie kto cie tam wpisal. Wtedy pofatyguj sie do tego
    ktory cie wpisal i zazycz sobie usuniecia wpisu jesli wszystko masz
    uregulwoane. Jesli tak to w ciagu miesiaca czy dwoch cie stamtad usuna i
    bedziesz mial czyste konto. A tak zaleglosc moze figurowac latami.

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-05-02 11:36:11
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

> [...]
    > uregulwoane. Jesli tak to w ciagu miesiaca czy dwoch cie stamtad usuna i
    > bedziesz mial czyste konto. A tak zaleglosc moze figurowac latami.

    To znaczy ze bank moze usunac wpis na moja prosbe? Jesli tak, to sie
    bardzo ciesze. Zaraz zloze zapytanie do KIRu.
    Dzieki!

  • 6. Data: 2006-05-02 11:36:41
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    > To znaczy ze bank moze usunac wpis na moja prosbe? Jesli tak, to sie
    > bardzo ciesze. Zaraz zloze zapytanie do KIRu.
    Znaczy BIKu... ;-)

  • 7. Data: 2006-05-02 13:39:39
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > To znaczy ze bank moze usunac wpis na moja prosbe? Jesli tak, to sie

    Gdyby był błędny to tak.

    A tak w ogóle to poczytaj tu: http://www.bik.pl/upb.htm

    Istnieje tez cos takiego jak Baza Niesolidnych Klientów (MIG-BR) - po
    wpisaniu klient figuruje w niej przez 2 lata od całkowitego spłacenia
    kredytu.

    A co do tematu posta: taka błachostka może mieć wpływ na nie udzielenie
    kredytu. A co więcej wpis w MIG-DZ pozbawi Cię szans na kredyt w większości
    banków, a jak uzyskasz to na wysoki procent.

    Darek

  • 8. Data: 2006-05-02 15:02:04
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Darek napisał(a):
    > A co do tematu posta: taka błachostka może mieć wpływ na nie udzielenie
    > kredytu. A co więcej wpis w MIG-DZ pozbawi Cię szans na kredyt w większości
    > banków, a jak uzyskasz to na wysoki procent.
    Jesli mam taki wpis przez konto, z ktorego nigdy nie korzystalem, to
    chyba w leb sobie strzele... W czwartek wysle wniosek.

    "Moze pozbawic" mnie, czy pozbawi? Czy bank udzielajac mi kredytu na 100
    tys zlotych bedzie sprawdzal, czy mam jakikolwiek wpis w BIKu, czy tez
    bedzie analizowal, z czego ten wpis wynika?
    I jeszcze pytanie - czy w takim razie jest szansa, ze Multi na moja
    prosbe usunie wpis?

  • 9. Data: 2006-05-02 15:31:16
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > "Moze pozbawic" mnie, czy pozbawi? Czy bank udzielajac mi kredytu na 100
    > tys zlotych bedzie sprawdzal, czy mam jakikolwiek wpis w BIKu, czy tez
    > bedzie analizowal, z czego ten wpis wynika?

    Spotkałem się z takim przypadkiem że ING odrzuciło klientowi wniosek bo miał
    przekroczenia - o ile dobrze pamiętam - około 100zł. W dodatku to
    przekroczenie było na rachunku w ING i podobno ING w ogóle nie wysyłał
    żadnego upomnienia. A podobno jak masz przekroczenia o kilka złotych to
    odrzucaja wnioski.

    BPH znowu odrzuca wniosek jeżeli zaległosci kredytowe (powyżej 30 dni) miały
    miejsce w ciagu ostatniego pół roku.

    A taki Dombank dawał (bo się to chyba zmieniło) osobom wpisanym do MIG-BR, z
    kiepskim BIKiem.

    > I jeszcze pytanie - czy w takim razie jest szansa, ze Multi na moja prosbe
    > usunie wpis?

    Według mnie to nie. Do 15.06.2008 nic się nie zmienia w sprawie
    przetwarzania danych w BIK (w szczególności kredytów spłaconych)

    Albo wyslij do BIK prośbę o raport konsumencki albo idź do tego BPH i poproś
    o podanie dokładnego powodu odrzucenia wniosku o pożyczkę. Bo jak jestes
    wpisany do MIG-BR to masz pozamiatane. Jak wpis jest w BIK to po jakims
    czasie nie będzie on negatywnie postrzegany - o ile jest sprawa załatwiona.
    (o ile wiecej nie ma takich "kwiatków")

    Darek

  • 10. Data: 2006-05-02 16:59:50
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

> [...]
    > czasie nie będzie on negatywnie postrzegany - o ile jest sprawa załatwiona.

    Prosbe o raport wysle w czwartek, a do BPHu pojde swoja droga.
    Troche mnie zalamales. Sprawa byla zalatwiona jak tylko sie
    zorientowalem, ze cos jest nie tak (w marcu). Kredyt bede bral we wrzesniu.

    Mimo wszystko mam nadzieje, ze cos sie uda zalatwic...