  • 1. Data: 2007-06-29 20:03:01
    Temat: Koniec MC NG - pytanie
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Pytanie w związku z wycofaniem MasterCard National Geographic przez
    Raiffeisen. Jest karta MC NG, z datą ważności do 03/2009. W maju br.
    przysłali informację, że będzie ważna tylko do końca sierpnia, oraz
    nową kartę (już nie NG) z datą ważności 05/2010, na razie nieaktywną.

    Czy można skutecznie zrezygnować, po prostu nie aktywując tej nowej
    karty? Czy jednak lepiej nie, bo za taką przysłaną (ale nigdy nie
    aktywowaną) kartę bank może naliczać opłaty roczne?

    Ewentualnie, dokąd warto byłoby przenieść tę kończącą się MC NG?
    Kontynuować nie warto, bo przez niedopatrzenie ma "ubezpieczenie"
    (ukryte oprocentowanie, mimo spłaty całości w GP) z którego można
    zrezygnować tylko na piśmie. Poza tym ma trochę niezbyt pasujący
    cykl rozliczeniowy - ale przesunięcie z 24 na 10 dzień miesiąca
    też wymaga pisemnego rozwiązania umowy.

    W rodzinie są już KK VISA: Citi, Multibank, Raiffeisen, a niedawno
    podziękowałem za współpracę mBankowi (bo z limitem 2000 zł trudno
    było zrobić obrót zwalniający z opłaty rocznej, podnieść limitu
    nie chcieli "bo nie" - a w Citi bez problemu 9000 zł). Co innego,
    poza wyżej wymienionymi KK, może być godne uwagi? Założenia:
    minimalne koszty wydania i utrzymania, całkowita spłata w GP (więc
    oprocentowanie niezbyt istotne), dostęp przez Internet.

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-06-29 21:10:35
    Temat: Re: Koniec MC NG - pytanie
    Od: yayco <y...@n...pl>

    MM pisze:

> [...]
    > minimalne koszty wydania i utrzymania, całkowita spłata w GP (więc
    > oprocentowanie niezbyt istotne), dostęp przez Internet.

    MC ING

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 3. Data: 2007-06-29 21:36:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "yayco" <y...@n...pl> napisał w wiadomości

    > MC ING

    MC w czymś lepszy od Visy ING?

    marekz

  • 4. Data: 2007-06-29 21:41:33
    Od: yayco <y...@n...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "yayco" <y...@n...pl> napisał w wiadomości

    > MC w czymś lepszy od Visy ING?
    >
    > marekz

    W kursach. W Europie.

  • 5. Data: 2007-06-29 21:51:29
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > W kursach. W Europie.

    Sensownie przetestowane, czy to przypuszczenie?

    marekz

  • 6. Data: 2007-06-29 22:54:47
    Od: yayco <y...@n...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "yayco" <y...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sensownie przetestowane, czy to przypuszczenie?
    >
    > marekz

    Visa jest przez dolary. MC jest przez Euro. Testy są w archiwum grupy.

  • 7. Data: 2007-06-29 22:58:29
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "yayco" <y...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sensownie przetestowane, czy to przypuszczenie?

    Tak popatrz do archiwum.

    Mnie natomiast zastanowiła inna rzecz. Tak trochę z nudów spojrzałem w
    tabelę opłat i prowizji i dla MC ING jest coś takiego:

    Regulamin:
    Łączna kwota transakcji dokonanych za pomocą karty wraz z należnymi
    odsetkami, opłatami i prowizjami nie powinna przekroczyć limitu do karty
    przyznanego przez Bank. Jeżeli limit zostanie przekroczony to kwota, o
    którą limit został przekroczony powiększa wymaganą kwotę minimalnej
    spłaty zadłużenia.

    TOiP:
    Przekroczenie limitu kredytowego - opłata jest naliczana i pobierana w
    każdym cyklu, w którym wystąpiło przekroczenie = *bez opłat*

    Dobrze ja te zapisy rozumiem? Mam MC ING z limitem 2k PLN, ale tak
    naprawdę mogę dokonać zakupu na kwotę 7k PLN i jeżeli spłacę w GP to nic
    się nie stanie. Jeżeli tak to jest to idealna karta, bo limit jest
    nieduży co ma znaczenie np przy kredycie mieszkaniowym etc a w sumie
    ograniczenia w zakupach nie ma - oczywiście wszystko tylko w granicach
    GP. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli źle gadam?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 8. Data: 2007-06-29 23:10:37
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:f642qn$5bh$1@sunflower.man.poznan.pl...
    [...]
> [...]
    > w zakupach nie ma - oczywiście wszystko tylko w granicach GP. Niech mnie

    Jesli trafisz na transakcje bez autoryzaji (watpie patrzac po kwocie), to
    wtedy masz mozliwosc wydania wiecej, niz Twoj limit kredytowy. Pamietaj
    jednak, ze jest to traktowane przez wiekszosc bankow jako przekroczenie,
    operacje niedozwolona, co nawet zacytowales "[..] nie powinna przekroczyc
    limitu karty [..]". Natomiast kazda autoryzowana transakcja zostanie
    odrzucona przez brak dostepnego limitu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 9. Data: 2007-06-30 08:28:08
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Visa jest przez dolary. MC jest przez Euro. Testy są w archiwum grupy.

    Nic podobnego. VG jest przez dolary, VC jest przez Euro. VC od MC nie
    powinna sie niczym różnić pod względem kursów dla transakcji w Euro. Jesli
    testy wykazały coś innego, najprawdopodobniej były źle przeprowadzone.

    marekz

  • 10. Data: 2007-06-30 16:55:12
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MM pisze:

> [...]
    > Kontynuować nie warto, bo przez niedopatrzenie ma "ubezpieczenie"
    > (ukryte oprocentowanie, mimo spłaty całości w GP) z którego można

    Chodzi ci o ten zapis:
    Opłata za ubezpieczenie spłaty zadłużenia = 0,25% salda zadłużenia na
    koniec cyklu rozliczeniowego

    Hmmm to chyba teraz musieli to wprowadzić bo o ile kojarzę prędzej tego
    nie było, ale to może niech się wypowie jakiś posiadacz karty z rajfiego
    bo z TOiP wynika, że dotyczy to wszystkich jego kart.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski