  • 1. Data: 2003-12-10 01:05:07
    Temat: Kasa do Polski na swieta
    Od: r...@a...com.ny (Rich)

    Otworzylem sobie wlasnie konto w jednym z amerykanskich bankow internetowych z
    darmowymi przelewami (wire transfer) i poinformowano mnie ze pomimo ze
    przelewy sa bez prowizji z mojej strony to odbiorca w innych krajach moze byc
    obciazony oplatami swojego banku. Z tego co narazie sie dowiedzialem to jestem
    pewny ze przesylki (w dolarach) do Citibanku dojda do odbiorcy w Polsce
    zupelnie bezprowizyjnie. Ciekawi mnie czy to juz ktos sprawdzal w innych bankah
    i jak to jest z innymi bankami i kontami dolarowymi? Czy kazde konto dolarowe w
    kazdym banku w Polsce bedzie w tym wypadku bezprowizyjne dla odbiorcy czy
    jednak inne banki beda pobierac sobie jakas prowizje.

    Co mi sie podoba w amerykanskich bankach to brak tych "dodatkowych" oplat z
    bankow posrednich. Bank pobiera tylko tyle ile sam podaje w swoim cenniku wiec
    nie ma zadnych niespodzianek pozniej ze strony dodatkowych kosztow bankow
    posrednich.
    RG

  • 2. Data: 2003-12-10 07:45:28
    Temat: Re: Kasa do Polski na swieta
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    2...@m...aol.com,
    Rich <r...@a...com.ny>:

    > Citibanku dojda do odbiorcy w Polsce zupelnie bezprowizyjnie. Ciekawi
    > mnie czy to juz ktos sprawdzal w innych bankah i jak to jest z innymi
    > bankami i kontami dolarowymi?

    BZWBK ostro za to kosi - sprawdz w TOiP, min. kilkadziesiat zl, AFAIR.

    > Czy kazde konto dolarowe w kazdym banku
    > w Polsce bedzie w tym wypadku bezprowizyjne dla odbiorcy czy jednak
    > inne banki beda pobierac sobie jakas prowizje.

    Wiekszosc raczej pobiera.

> [...]
    > oplat z bankow posrednich. Bank pobiera tylko tyle ile sam podaje w
    > swoim cenniku wiec nie ma zadnych niespodzianek pozniej ze strony

    Kto wiec placi bankom posredniczacym? ;)

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-12-10 07:55:04
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    Ja pracuję w banku i u nas od takich wpłat jest (jakiś tam procenta ale
    teraz dokładnie nie pamiętam) ale minumum 10 złotych prowizji - ale z tego
    co mówią Nasi klienci jest to jedna z tańszych opłat .