  • 1. Data: 2004-07-04 16:16:47
    Temat: Karty VE na Slowacji.
    Od: "JacekM" <j...@n...o2.pl>

    Witam,

    Wyjeżdżam w góry na Słowację. Jakie macie doświadczenia z kartami ?
    Myślę o Visa Electron. Czy są one akceptowane w restauracji, w bankomacie?
    Czy można jechać na Słowację z kartą i małą ilością gotówki ?

    Korzystając w kraju z bankomatów Euronetu przyzwyczaiłem się do zerowych
    opłat. Z jakich bankomatów należy tam korzystać, by koszty były jak
    najmniejsze ?

    Czy podjęcie gotówki w bankomacie jest dużo droższe ( chyba dużym kosztem
    może być przeliczanie walut przez euro lub przez dolary, a może się mylę:
    może korony są przeliczane bezpośrednio na złotówki ?) niż zakup koron w
    kantorze w Polsce ? Czy może ktoś podać konkretny przykład podjęcia np.
    5000 SKK - jakie było obciążenie konta po takiej operacji ?

    Dzięki za info.
    Pozdrawiam,
    Jacek.

  • 2. Data: 2004-07-04 16:27:58
    Temat: Re: Karty VE na Slowacji.
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "JacekM" <j...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Korzystając w kraju z bankomatów Euronetu przyzwyczaiłem się do zerowych
    > opłat. Z jakich bankomatów należy tam korzystać, by koszty były jak
    > najmniejsze ?

    Sprawdz TOIP swojego banku i bedziesz wiedzial ile zaplacisz prowizji a
    wyplate z bankomatu w innym kraju.

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2004-07-04 21:21:22
    Od: Karol Szklarski <k...@w...pl>

    Użytkownik JacekM napisał:

    > Wyjeżdżam w góry na Słowację. Jakie macie doświadczenia z kartami ?
    > Myślę o Visa Electron. Czy są one akceptowane w restauracji, w bankomacie?
    > Czy można jechać na Słowację z kartą i małą ilością gotówki ?

    Bankomatów jest sporo, praktycznie w każdym oddziale tamtejszych banków.
    Z płatnością kartą jest gorzej. Zapłacić kartą da się tylko w dużych
    miastach albo w hipermarketach, a i to nie wszystkich.

    Wybranie gotówki w bankomacie na Słowacji albo zakup w kantorze w kraju,
    albo zakup w kantorze na Słowacji wychodzą chyba podobnie cenowo. Przy
    większych kwotach bardziej powinien się opłacać bankomat.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2004-07-04 21:44:14
    Temat: Odp: Karty VE na Slowacji.
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik JacekM <j...@n...o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cc9afu$6tk$...@a...news.tpi.pl...
    > Wyjeżdżam w góry na Słowację. Jakie macie doświadczenia z kartami ?
    > Myślę o Visa Electron. Czy są one akceptowane w restauracji, w bankomacie?
    > Czy można jechać na Słowację z kartą i małą ilością gotówki ?
    Bankomatow duzo. Ja osobiscie polecam karte PODORZNIK ING - do kupienia w
    kilka minut - mozna traktowac jak przenosna elektorniczna portmonetke -
    wyplacasz kiedy i i le chcesz z bankomatu - bo prowizja procentowo stala. No
    chyba, ze obracasz raczej dziesiatkami tysiecy koron ( czylitysiacami
    zlotych) - to wtedy badziej oplacalne moze byc przy niektorych kartach
    jadorazoew podjecie sporych kwot - ale wtedy odpada argument "małej gotówki"
    Aha, o ile bankomatów mniej wiecej tyle co w PL, no moze minimalnie mniej ,
    ale kazde miasteczko ma ten 1 -2 bankomaty gdzies przy głownych placahc /
    drogach - o tyle w sklepach jest to jednak mniej niz w PL spotykane. TROCHE
    mniej - czyli sklep z obsluga nie jest rzadkoscia ale i bez obslugi niech
    Ciebie nei zdziwi.

  • 5. Data: 2004-07-04 21:50:22
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Karol Szklarski <k...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:cc9sc9$bvt$...@o...futuro.pl...
    > Wybranie gotówki w bankomacie na Słowacji albo zakup w kantorze w kraju,
    > albo zakup w kantorze na Słowacji wychodzą chyba podobnie cenowo. Przy
    > większych kwotach bardziej powinien się opłacać bankomat.
    MOje SPORE zdziwienie wywolalo to co zauwazylem w takim KAUFLANDZIE w
    LIptovskim Mikulasu ( 10 dni temu) - w kasach stwierdzasz, ze placisz
    zlotowkami, kasjerka cos klika i na paragonie pojawia sie napis 1 PLN=8,77
    Sk
    ( i powiedzmy ze kupiles za 300 koron a zapłaciłes 100 złotowym banknotem)
    to dalej bedzie pisało celkem 300 Sk

    (odpowiedniek słowa ZAPŁĄCONO po słowacku) 100 pln
    (odpowiednik reszta) 577 Sk

    I tlye dostajesz na łapę
    Zauważmy, ze kurs wyszedł mniej wiecej 11,40 za 100 Sk, tego samego dnia w
    Zakpoanem był w kantorach kurs 11,80 albo 12 a w Starym Sączy dzień
    wcześniej 11,60..... W bankomacie mi wyszlo jakies 11,53 razem z prowizją
    karta ING Podróznik, wypłata raptem 500Sk).
    Ku mojemu najwiekszemu zdziwieniu zapałta złotówkami w HIPERMARKECIE była
    njbardizje opłacalna - i jak się oczywiscie spodziewałem kantor w PL
    najmniej opłacalny.
    Jedyny probelm to taki, gdie jeszcze zł przyjmują w kasach. Bo relacje typu
    zapłacic mozna zł ale z kursem powiedzmy 12,50 czy nawet 15 (zł za 100 Sk)
    to bez problemu ale OCZYWISCIE nieopłacalne.