  • 1. Data: 2009-04-28 08:06:16
    Temat: KK do transakcji walutowych
    Od: " Tolek" <t...@g...pl>

    Po roku zorientowałem się, że Mille obrabia mnie z 3% przy transakcjach kartą
    za granicą.
    Zastanawiam się nad kartą Citi M&M, tak z tego co widzę są dla VISY tylko
    0,84% za transakcje poza UE.
    Natomiast, jak "źle" się wychodzi na tym, że wszystko jest tam przeliczane
    przez USD? Bo z tego co wiem w Mille jak płacę w EUR to od razu jest
    przeliczane na złotówki a w Citi EUR -> USD -> PLN
    Jakie kursy stosuje się przy przeliczaniu EUR->USD? Tam też jest spread, czy
    raczej jest to średni kurs? Na infolinii twierdzą, że nie wiedzą.
    A może jakąś inną kartę polecacie do płacenia za granicą?

  • 2. Data: 2009-04-28 08:38:50
    Temat: Re: KK do transakcji walutowych
    Od: b...@g...com

    On 28 Kwi, 10:06, " Tolek" <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > raczej jest to średni kurs? Na infolinii twierdzą, że nie wiedzą.
    > A może jakąś inną kartę polecacie do płacenia za granicą?

    Jesli chodzi o transakcje walutowe to karty polbanku sa
    bezkonkurencyjne.

  • 3. Data: 2009-04-28 11:44:37
    Od: k...@o...pl

    On 28 Kwi, 10:06, " Tolek" <t...@g...pl> wrote:

    > Jakie kursy stosuje się przy przeliczaniu EUR->USD? Tam też jest spread, czy
    > raczej jest to średni kurs? Na infolinii twierdzą, że nie wiedzą.

    Kurs organizacji płatniczej, chyba można go nazwać średnim bo jest
    identyczny EUR-> USD jak i USD->EUR (przynajmniej z moich obserwacji
    tak wynika).

    Można go sprawdzać ale nie jest lekko. Na stronie VISY można sprawdzić
    aktualny kurs (stosowany do transakcji które tego dnia zostały
    przesłane do VISY czyli zazwyczaj dla transakcji z "dziś" lub
    "wczoraj".

    Na stronie MC nie znalazłem kursów ale jest strona Santander Banku
    gdzie można sprawdzić kursy archiwalne (ale nie aktualny).

  • 4. Data: 2009-04-28 12:13:07
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tolek <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > 0,84% za transakcje poza UE.
    > Natomiast, jak "źle" się wychodzi na tym, że wszystko jest tam przeliczane
    Tam się w ogóle źle wychodzi na transakcjach za granicą. Poszukaj wątków na
    grupie i poczytaj jakie są kursy w citi. Karty tego banku powinny mieć napis
    wielkimi czerwonymi literami - nie do użytku zewnętrznego (poza granicami
    Polski) :-)

    pozdrawiam
    Michał M

  • 5. Data: 2009-04-28 12:22:43
    Od: " Tolek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MrMrooz <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]
    > wielkimi czerwonymi literami - nie do użytku zewnętrznego (poza granicami
    No chyba nie jest gorsza niz w Mille. Niemniej jednak jaka karta jest polecana
    za granicą oprócz polbanku? A dlaczego akurat Polbank jest dobry?

    W.

  • 6. Data: 2009-04-28 13:57:15
    Od: k...@o...pl

    On 28 Kwi, 14:22, " Tolek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > A dlaczego akurat Polbank jest dobry?
    Już było tu wielokrotnie na grupie i też pisałem w poście wyżej.
    PLN jest walutą rozliczeniową a nie jakieś EUR czy USD oraz nie
    pobiera opłat z przewalutowanie.

  • 7. Data: 2009-04-28 21:10:42
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Tolek napisał(a):

    > No chyba nie jest gorsza niz w Mille. Niemniej jednak jaka karta jest polecana
    > za granicą oprócz polbanku? A dlaczego akurat Polbank jest dobry?

    Uwierz mi, jest. Citibank ma najgorsze w PL kursy kartowe, Polbank
    najlepsze. Różnica jest kolosalna. Pozostałe banki typu mbank,wbk,ing są
    mniej więcej pośrodku.

    PG

  • 8. Data: 2009-04-28 21:37:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 28 Apr 2009 12:22:43 +0000 (UTC)
    " Tolek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > No chyba nie jest gorsza niz w Mille. Niemniej jednak jaka karta jest
    > polecana za granicą oprócz polbanku? A dlaczego akurat Polbank jest
    > dobry?

    Dostałeś przecież odpowiedź na swoje pytanie, mimo że nie chciało Ci
    się łaskawie zaglądnąć do archiwum, to chociaż zlituj się i się głupio
    nie pytaj.

    Xenocide

  • 9. Data: 2009-05-02 10:51:15
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 06:57:15 -0700 (PDT), k...@o...pl wklepał(-a):

    >Już było tu wielokrotnie na grupie i też pisałem w poście wyżej.
    >PLN jest walutą rozliczeniową a nie jakieś EUR czy USD oraz nie
    >pobiera opłat z przewalutowanie.

    W Aliorze też jest podobnie, ale nie dla każdej waluty:

    "Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu kart płatniczych ze
    znakiem Mastercard:
    1) wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na walutę rachunku (jeżeli inna
    niż EUR) po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu
    rozliczenia operacji,
    2) wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na walutę rachunku (jeżeli inna
    niż USD) po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu
    rozliczenia operacji,
    3) wykonane w walucie GBP są przeliczane w Banku na walutę rachunku (jeżeli inna
    niż GBP) po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu
    rozliczenia operacji,
    4) w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu MasterCard i zasad
    stosowanych przez tę organizację, a następnie przeliczane przez Bank na walutę
    rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu
    rozliczenia operacji przez Bank."

    Ale ani słowa o kartach VISA, więc nawet nie wiadomo jaka jest waluta
    rozliczeniowa.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2009-05-03 11:07:04
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Piotr Gralak pisze:

    > Uwierz mi, jest. Citibank ma najgorsze w PL kursy kartowe, Polbank
    > najlepsze. Różnica jest kolosalna. Pozostałe banki typu mbank,wbk,ing są
    > mniej więcej pośrodku.

    a gdzie jest jakis link z tabelami kursowymi Polbanku ?

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man