  • 1. Data: 2009-11-12 10:46:14
    Temat: KK Silver BP Citibank - zwolnienie z opłaty rocznej
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    Korzystam z karty kredytowej Citibank BP Silver. Wczoraj z pewnym
    zniesmaczeniem odkryłem na wyciągu naliczoną opłatę roczną w wysokości
    85 zł oraz limit zwiększony o 46% (nie wiem dlaczego akurat o tyle oraz
    w ogóle dlaczego - nie wnioskowałem o to).

    Pierwszy rok korzystania z karty był bezpłatny. Szczerze mówiąc liczyłem
    na to, że ze względu iż intensywnie korzystam z karty (i spłacam
    terminowo) zostanę zwolniony z tej opłaty.

    Jakie macie doświadczenia w negocjacjach z Citi?
    Czy jest szansa na anulowanie opłaty, czy może przespałem sprawę i
    należało negocjować zanim mi ją naliczono?

    Szczerze mówiąc najchętniej bym się wymiksował z Citibanku, gdyż
    korzystam z bardziej atrakcyjnych ofert, szkoda mi tylko tych 85 zł (za
    gapiostwo się płaci)...

  • 2. Data: 2009-11-12 10:54:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > 85 zł oraz limit zwiększony o 46% (nie wiem dlaczego akurat o tyle oraz
    > w ogóle dlaczego - nie wnioskowałem o to).

    Standardowo bank nalicza opłatę, ma również prawo zwiększyć limit, ale
    możesz na infolinii z tego zrezygnować.

    > Pierwszy rok korzystania z karty był bezpłatny. Szczerze mówiąc liczyłem
    > na to, że ze względu iż intensywnie korzystam z karty (i spłacam
    > terminowo) zostanę zwolniony z tej opłaty.

    W Citi nie ma defaultowo zwolnienia z opłaty w kolejnym roku ze względu
    na obrót - trzeba o to indywidualnie wnioskować.

    > Jakie macie doświadczenia w negocjacjach z Citi?
    > Czy jest szansa na anulowanie opłaty, czy może przespałem sprawę i
    > należało negocjować zanim mi ją naliczono?

    Citi opłaty już NIE anuluje, ale możesz z nimi porozmawiać nt. jej
    zmniejszenia i ew. warunków zwolnienia w latach kolejnych.
    Kiedyś policzyli mi opłatę za gold, ale po rozmowie połowę kasy oddali +
    uzyskałem anulowanie opłaty jeżeli średni obrót to 1kzł/m-c. Przy karcie
    silver wystarczy mi 200 zł i opłaty nie ma...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-11-12 10:56:08
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 12 Lis, 11:46, paranoix <p...@o...pl> wrote:

    > Szczerze mówiąc najchętniej bym się wymiksował z Citibanku, gdyż
    > korzystam z bardziej atrakcyjnych ofert, szkoda mi tylko tych 85 zł (za
    > gapiostwo się płaci)...

    No to prosta sprawa :) Dzwonisz i mówisz, że chcesz zrezygnować z
    karty. Z pewnością będą się pytać o powód. Skoro nie zależy Ci na tej
    karcie to idź na całość. Powiedz, że jedyne co Cię interesuje to
    anulowanie tej opłaty i dożywotnie zwolnienie z opłat.

  • 4. Data: 2009-11-12 11:24:43
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    m1ch4l.j pisze:

> [...]
    > karcie to idź na całość. Powiedz, że jedyne co Cię interesuje to
    > anulowanie tej opłaty i dożywotnie zwolnienie z opłat.

    I tak też zrobię. Tylko skoro już mi naliczyli, to oni mają mnie w
    garści, a nie ja ich... Dam znać co uda mi się wskórać.

  • 5. Data: 2009-11-12 12:37:10
    Od: "jot.be" <j...@n...onet.pl>

    Ja mam baaardzo pozytywne.

    Jest.

    > Citi opłaty już NIE anuluje, ale możesz z nimi porozmawiać nt. jej
    > zmniejszenia i ew. warunków zwolnienia w latach kolejnych.

    Anuluje. Jak naprawdę robił tą kartą spory obrót to anuluje.
    Myślę ze nawet bez gróźb (rezygnacji...).

  • 6. Data: 2009-11-12 13:25:50
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    jot.be pisze:

    > Ja mam baaardzo pozytywne.

    > Jest.

    > Anuluje. Jak naprawdę robił tą kartą spory obrót to anuluje.
    > Myślę ze nawet bez gróźb (rezygnacji...).

    Spory to on może nie był, ale miesiąc w miesiąc na 70% limitu

  • 7. Data: 2009-11-12 19:10:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Spory to on może nie był, ale miesiąc w miesiąc na 70% limitu

    napisz co wyszło z tego straszenia rezygnacją...coś nie sądzę, aby bank
    tak łatwo oddał prowizję, którą już de facto zapłaciłeś...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-11-12 23:40:33
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 11:54:25 +0100, RobertS napisał(a):

    > Citi opłaty już NIE anuluje

    Eee tam.

    AK

  • 9. Data: 2009-11-13 04:47:05
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Lis, 20:10, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > napisz co wyszło z tego straszenia rezygnacją...coś nie sądzę, aby bank
    > tak łatwo oddał prowizję, którą już de facto zapłaciłeś...

    Pewnie zwrócą pro rata temporis...

  • 10. Data: 2009-11-13 08:40:16
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    paranoix pisze:

    > Czy jest szansa na anulowanie opłaty, czy może przespałem sprawę i
    > należało negocjować zanim mi ją naliczono?

    Sprawa miała swój szybki finał. Wczoraj wieczorem zadzwoniłem na
    infolinię i wyraziłem chęć rezygnacji z karty. Zostałem przełączony do
    kogoś innego. Tam po odpowiedzi na kilka pytań identyfikujących zostałem
    zapytany, dlaczego chcę zrezygnować. Odpowiedziałem, że w innych bankach
    przy aktywnym korzystaniu z karty opłaty są zwykle anulowane. Na to
    konsultant mi zaproponował anulowanie już naliczonej (!) opłaty, a
    warunkiem zwolnienia w kolejnych latach jest wykonanie obrotu min. 12k
    rocznie. Opłata ma zniknąć z wyciągu w ciągu 5 dni - mam jej nie regulować.

    Zatem - da się, bez problemów.