  • 1. Data: 2011-03-17 09:04:48
    Temat: KK Citi - odmowa
    Od: Mateusz <l...@s...pl>

    Witam,

    Do tej pory miałem KK w Pekao. Używana sporadycznie, zadłużenie zawsze
    spłacane w terminie - żadnych problemów. 3 tygodnie temu dałem się
    podkusić agentowi Citi na KK Jubileuszową Gold. Brak opłaty rocznej
    bardzo mi pasował.

    Moja sytuacja to zarobki powyżej wymaganych, kredyt hipoteczny zawsze
    spłacany w terminie (mniej więcej 1/5 dochodu netto), umowa na czas
    niekreślony od kilku lat, duża firma, czyste konto w BIK, żadnych innych
    kredytów/linii itp. Przed złożeniem wniosku zamknęłam KK w Pekao.
    Sądziłem, że przyznanie karty to formalność...

    Wniosek i umowa ze względu na błędy trochę się telepał i wczoraj
    przyszedł list - ODMOWA. Bank to nie instytucja charytatywna może karty
    nie dać - tutaj nie mam żalu, ale najbardziej mnie wkurzyło, że w liście
    zawarli klauzule, że nie informują o przyczynach odmowy. Z formalności
    zadzwoniłem na Citiphone i próbowałem się czegoś więcej dowiedzieć - bez
    skutku. Nie miał bym żalu gdyby napisali, że "nie możemy przyznać karty
    bo to i to...", ale po odpowiedzi "nie bo nie" czuje się jak kopnięty w
    dup**. W każdym razie moja noga/kasa nie zagości długo w Citi...

    Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

    Mateusz

  • 2. Data: 2011-03-17 09:18:49
    Temat: Re: KK Citi - odmowa
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Mateusz" Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj
    przyczyny odmów?

    Cholera wie. Mnie w CITI dali jubileuszową nawet bez zaswiadczenia o
    zatrudnieniu i zarobkach. Niepotrzebnie tak szybko pozbyłes sie poprzedniej
    karty. Pekao i tak powiadomi BIK o zamknieciu limitu kredytowego dopiero za
    jakis czas. Ta karta i tak wisiała w BIK jak cie sprawdzało Citi.

    wiatrak

  • 3. Data: 2011-03-17 09:43:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Mar, 10:04, Mateusz <l...@s...pl> wrote:
> [...]
    > dup**. W każdym razie moja noga/kasa nie zagości długo w Citi...
    >
    > Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

    Mi odmówili, gdy występowałem kilka lat temu (promocja 3 lata bez
    opłat).
    KK z niskim limitem, ale 4-a czy 5-a w kolekcji.
    Napisałem pismo do bodajze Warszawy, adres odpowiedniego działu
    brałem nie pamiętam czy ze strony czy z citiphone, z żądaniem zwrotu
    zdjęcia, które załączyłem wczesniej do wniosku .
    W odpowiedzi dostałem pismo o przyznaniu karty :)

  • 4. Data: 2011-03-17 09:54:18
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

    odmowa przyznania moze byc uzasadniona, albo i nie
    w pierwszy przypadek nie wchodze, w drugim moze to byc blad przy
    wprowadzaniu albo procesowaniu danych
    z Twojego opisu mozna wnioskowac, ze kk pekao wciaz wisiala w biku w
    momencie przetwarzania wniosku i analityk w citi uznal, ze sklamales we
    wniosku
    wg mnie sprawe lepiej zalatwic w oddziale, zloz wniosek ponownie - o ile
    otrzymasz sensowna oferte, niekoniecznie jubileuszowa - i przedstaw
    pracownikowi swoja sprawe
    taka karta to dla pracownika jakies punkty do planu, w przypadku odmowy
    zlozy wewnetrzna reklamacje i ktos sie sprawie przyjrzy ponownie /
    dokladniej
    jesli to wylacznie kwestia bledu albo tej karty pekao, to nie ma sie czym
    przejmowac

    nie dziwie sie Twojej reakcji, ale warto tez spojrzec na to z boku: list
    dostales nie od czlowieka, ktory chcial Ci zrobic na zlosc, tylko od durnego
    systemu, ktory czasem uczciwemu karty nie da, a czasem menelowi da platyne,
    bo akurat tak sie poskladaja okolicznosci
    niestety kazdy "system" ma to do siebie, ze nie mozna mu powiedziec, co sie
    o nim mysli, do tego niezbedny bylby osobisty kontakt z projektantem, a o to
    ciezko :)

  • 5. Data: 2011-03-17 09:58:51
    Od: "Sinus " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bo to dziwny bank.

    Od 4 lat mam tam KK. Początkowy limit 2000, po roku sami zwiększyli do 3000,
    po kolejnym do 4500. Później z racji zaciągania k. hipotecznego obniżyłem
    sobie limit do 2000 aby polepszyć zdolność kredytową. Ostatnio chciałem
    ponownie go podwyższyć, chociaż do 3000 - odmowa. Mam dostarczać zaświadczenia
    o dochodach i inne bzdety.

    Co dziwne, mBank na klik-klik dał KK na 10k, bez żadnych zaświadczeń.

    A żeby było śmiesznie, to karta w ostatnich miesiącach była NADPŁACANA - jako
    że zbieram mile Miles&More, to kupując bilety za kilka tysięcy specjalnie
    przelewałem na tę kartę żeby zgarnąć te mile.

    Może oni lubią tylko takich klientów którzy płacą kary i odsetki? Ode mnie
    nigdy ani grosza odsetek nie dostali, prowadzenie karty też mam za free na zawsze.

    --
    Sinus

  • 6. Data: 2011-03-17 10:10:09
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    Witam,

    Nie miał bym żalu gdyby napisali, że "nie możemy przyznać karty
    bo to i to...", ale po odpowiedzi "nie bo nie" czuje się jak kopnięty w
    dup**. W każdym razie moja noga/kasa nie zagości długo w Citi...

    -----
    Nie wiedziałem, że KK może mi się do czegoś przydać do czasu, gdy nie udało
    mi się wejść do EtapHotelu, gdy mBank miał akurat planowaną przerwę, o
    której wracając z nart nie wiedziałem. Tam uzyskałem informację, że gdybym
    miał KK to nawet przy braku potwierdzeń z banku dało by się ją inaczej
    potwierdzić i problemu by nie było.
    Przejrzałem oferty KK i wyszło mi, że Polbankowa ze zwrotem 1% mi pasuje.
    A Polabnk powiedział "Nie bo nie." mimo, że miałem u nich na kontach kilka
    razy wyższą kwotę od wnioskowanego limitu.
    Potem dzwonili proponując kredyt bezpieczny to zapytałem o KK zamiast
    kredytu - problemu nie było, ale po paru dniach odpowiedź "Nie bo nie."
    Potem zadzwonili, że jestem na specjalnej liście i mogę bez papierów i od
    ręki dostać KK jak tylko się zjawię. Po 8 miesiącach miałem okazję się
    zjawić - zamykałem konta w związku z wprowadzeniem 'miszczoskiego' no to
    pytam o KK - do trzech razy sztuka - i po kilku dniach "Nie bo nie."
    Ja to rozumiem tak: skoro ja liczę, że na 1% zarobię to ktoś musi stracić -
    gdybym był analitykiem może też by mi wyszło: "Nie." ;-)

    Uczucie "jak kopnięty w dup*** " występuje tylko za pierwszym razem, za
    drugim obojętność, a za trzecim rozbawienie.
    Może dla tego rozbawienia warto sobie poskładać w wolnej chwili masę
    wniosków ;-). To może być rodzaj hobby.

    P.G.

  • 7. Data: 2011-03-17 10:31:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?
    >
    > Mateusz

    bank nie musi tego ujawniać i zwykle tego nie robi...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2011-03-17 13:26:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 11:10:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Może dla tego rozbawienia warto sobie poskładać w wolnej chwili masę
    > wniosków ;-). To może być rodzaj hobby.

    Z drugiej strony podejrzanie duża liczba zapytań w BIK może być ryzykowna,
    jeśli planujemy jakiś większy kredyt. Trafisz na analityka pokroju tego w
    Polbanku, spojrzy na historię w BIK i też mu wyjdzie "nie bo nie".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-03-18 07:36:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 10:04:48 +0100, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > spłacane w terminie - żadnych problemów. 3 tygodnie temu dałem się
    > podkusić agentowi Citi na KK Jubileuszową Gold. Brak opłaty rocznej
    (...)
    > Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

    Ja ostatnio założyłem wniosek o kk MC World na oświadczenie o dochodach z
    czystej ciekawości. Z tego co mam na wstępnej umowie to limit mi wpisali
    8k pln a niczego nie proponowałem. Nie mam kredytu hipotecznego a Pani
    powiedziała, że na tym etapie na którym jestem (jak u mnie była sprawdzić
    czy ja to ja) to 90% wniosków przechodzi. Zobaczymy.

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2011-03-18 21:04:08
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-03-17 10:04, Mateusz pisze:

    > Wniosek i umowa ze względu na błędy trochę się telepał i wczoraj
    > przyszedł list - ODMOWA.

    A czy wnioski składane w oddziale również się telepią? Czy decyzja jest
    od razu i wychodzimy z podpisaną umową?