  • 1. Data: 2006-10-14 10:20:32
    Temat: Jaki fundusz, skromne, długoterminowe wpłaty.
    Od: "SMK" <n...@U...pl>

    Tak jak w temacie. Jaki poelcacie fundusz inwestycyjny? Chciałbym wpłacić na
    początek 2000 zł, a następenie co miesiąc odkłądać minium 300 zł. Nie
    chciałbym się wiązać jednak z firmami typu expander, czy open finance, lecz
    samemu bezpośrednio inwestować w dany fundusz.

    Inwestycja na miniumum 10 lat, a prawdopodobnie powyżej 20.

    Fundusz zrównoważony, lub stabilnego wzrostu.

    Z góry dziękuje za pomoc,
    Przemek

  • 2. Data: 2006-10-14 15:31:04
    Temat: Re: Jaki fundusz, skromne, długoterminowe wpłaty.
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *SMK* napisał(a):

    > Tak jak w temacie. Jaki poelcacie fundusz inwestycyjny?

    Wiesz, nikt odpowiedzialny nie poda Ci konkretnych funduszy. Taka decyzję
    musisz podjąć sam...

> [...]
    > chciałbym się wiązać jednak z firmami typu expander, czy open finance, lecz
    > samemu bezpośrednio inwestować w dany fundusz.

    Przy takich założeniach może zastanów się nad podziałem portfela?
    Inwestując w jeden fundusz jesteś zdany na jego wyniki, jeśli
    wybierzesz dwa, to wyniki się uśredniają itd.

    > Inwestycja na miniumum 10 lat, a prawdopodobnie powyżej 20.

    Czyli relatywnie długo...

    > Fundusz zrównoważony, lub stabilnego wzrostu.

    ...przy umiarkowanej skłonności do ryzyka. Chyba podziliłby pół na pół,
    chociaż przy horyzoncie powyżej 10 lat raczej skusiłbym się na 1/3
    w funduszach akcji a 2/3 (ochronnie) w stabilnego wzrostu.

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Mam małe krzywe drzewko, ale to jeszcze nie bonsai