  • 1. Data: 2006-10-30 23:45:43
    Temat: Jak zainwestować bez ryzyka?
    Od: "Tytus" <T...@a...pl>

    Witam!

    Jak najkorzystnej zainwestować ponad 20 tys. zł.
    przy minimalnym ryzyku?
    Oczywiście chciałbym żeby opłaty za obsługę były
    minimalne, a oprocentowanie jak najwyższe. :-).
    W razie konieczności chciałbym móc wycofać
    część, w ostateczności cały wkład, z minimalną
    stratą/karą.
    Myślę o inwestycji na 1 rok, ewentualnie 2 lata.

    Czy ktoś z Państwa mógłby coś doradzić?

    Pozdrawiam
    Tytus

  • 2. Data: 2006-10-31 07:06:05
    Temat: Re: Jak zainwestować bez ryzyka?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Jak najkorzystnej zainwestować ponad 20 tys. zł.
    > przy minimalnym ryzyku?

    fundusz rynku pienieżnego, zysk brutto to ok. 3,5-4% rocznie...
    mozna wplacac i wyplacac ;-)

    ewentualnie rachunek oszczednosciowy np. OKO

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-10-31 07:24:49
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "Tytus" <T...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > minimalne, a oprocentowanie jak najwyższe. :-).
    > W razie konieczności chciałbym móc wycofać
    > część, w ostateczności cały wkład, z minimalną

    Idź do Ery, może coś poradzą ;)
    BP NMSP
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-10-31 22:36:37
    Od: "KubaS" <s...@g...com>

    zawze jak inwestujesz musisz jakieś ryzyko akceptować
    musisz sobie odpowiedzieć na pytanie

    Ile pięniędzy mogę stracić aby nic się nie stało?

    Suma ta podzielona przez kapitał daje ryzyko które akceptujesz.

    5% na portwelu akcyjnym np jest to duże aczkolwiek akceptowalne ryzyko
    - nie mówię o portwelach funduszy bo oni inaczej zarządzają
    kapitałem

    3% jest to akceptowalne ryzyko dla jednego waloru w portwelu złożonum
    z np.5 spółek
    ale ja wolę utrzymywać je na poziomie 2%

  • 5. Data: 2006-11-01 04:04:43
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    Wybacz ale 20kzl chcesz inwestowac w banku?
    Najlepsza inwestycja w twoim przypadku to inwestycja w jakis biznes tylko z
    tego wyciagnisz kase.

  • 6. Data: 2006-11-01 06:40:47
    Od: "Tytus" <T...@a...pl>

    Dziękuję za wszystkie dotychczasowe (liczę na dalsze:) odpowiedzi.

    Oczywiście, że jakieś ryzyko jest zawsze - chociażby takie, że bank
    padnie lub źle wybiorę i gdzieś indziej zyskałbym dużo więcej.
    Pisząc o minimalizacji ryzyka miałem na myśli ryzyko wpisane
    na przykład w grę na giełdzie, którego chciałbym uniknąć.
    Odnośnie możliwości padnięcia banku, to wiem, że lepiej pieniądze
    rozłożyć i zainwestować w kilku miejscach, ale z drugiej strony
    gdzieś czytałem, że oprocentowanie przy zainwestowaniu większej
    kwoty może być wyższe.

    Wiem, że (na ogół:) zainwestowanie w biznes (jak radził PPC) daje
    największy zysk, ale po pierwsze nie mam na to czasu, a po drugie
    nie znam się na tym, więc ryzyko, przynajmniej na początku, byłoby
    ogromne.

    Generalnie myślałem o czymś w rodzaju lokaty lub konta lokacyjnego.
    Co do lokaty, to zwykle sporo się traci w przypadku wcześniejszego
    wycofania pieniędzy. Podobnie w przypadku obligacji skarbowych, gdzie
    na przykład przy zerwaniu obligacji 2-letniej traci się 1 zł na jednej
    100 zł obligacji, czyli oprocentowanie zmniejsza się z 4,40 % do 3,40%.

    Mam wątpliwości czy użyłem właściwego słowa "zainwestować",
    to od razu kieruje dyskusję na tory giełdy lub funduszy inwestycyjnych.
    Ja po prostu chcę moje pieniądze jak najlepiej ulokować. To wszystko.
    I jeszcze jedno, dopuszczam również okres krótszy niż 1 rok, o którym
    pisałem, ale to chyba się mniej opłaca.

    Będę wdzięczny za wszelkie (dobre:) rady.

    Pozdrawiam
    Tytus

  • 7. Data: 2006-11-01 17:27:28
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    Tytus napisał(a):

    > Mam wątpliwości czy użyłem właściwego słowa "zainwestować",

    To całkiem niezłe słowo :)

> [...]
    > Ja po prostu chcę moje pieniądze jak najlepiej ulokować. To wszystko.
    > I jeszcze jedno, dopuszczam również okres krótszy niż 1 rok, o którym

    Polecam odpowiedź nr 1, czyli fundusze rynku pieniężnego. Niewielki ale
    pewny zysk, zwykle trochę większy niż na lokacie, wkładasz i wyjmujesz
    kiedy chcesz. Wybierz sobie jakiś fundusz który nie pobiera prowizji,
    przy krótkim okresie inwestowania to ma spore znaczenie. Poczytaj sobie
    o funduszach na stronie mbanku.

    Pozdrawiam
    Karol