  • 1. Data: 2003-11-09 13:29:46
    Temat: Jak to jest z tymi kontami firmowymi
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    Tak się zastanawiam, czy operacje przeprowadzane na koncie firmowym
    (DG jednoosobowa) podlegają jakimś specjalnym przepisom i
    restrykcjom - np. czy 'wolno' na konto firmowe m-Banku wpłacać kasę za
    pomocą przelewu z konta osobistego (w celu zaoszczędzenia na
    prowizjach) albo na odwrót - chciałbym z Inteligo firmowoego przelewać
    na osobiste Integrum, bo mi do BGŻ nie po drodze. Czy ktoś (Urząd
    Skarbowy, sam bank, bo ja wiem jeszcze kto) może miec coś do
    zarzucenia takim operacjom?

    Grzexs

  • 2. Data: 2003-11-09 13:43:14
    Temat: Re: Jak to jest z tymi kontami firmowymi
    Od: "Marcin" <m...@w...p>

    "Grzexs" <g...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > na osobiste Integrum, bo mi do BGŻ nie po drodze. Czy ktoś (Urząd
    > Skarbowy, sam bank, bo ja wiem jeszcze kto) może miec coś do

    czesc
    W twoim przypadku nie ma obowiazku dokumentowania przed US wykazu operacji
    na koncie firmowym.
    W razie co chca tylko potwierdzenia wplat zus i VAT oraz w przypadku
    wiekszych transakcji np potwierdzenia wplaty za jakas usługe ktora
    wykonales, albo zamowiles, a im wydaje sie "podejrzana" (czyt. sztuczny
    koszt)

    pozdr.
    Marcin

  • 3. Data: 2003-11-09 17:48:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 9 Nov 2003 14:29:46 +0100, "Grzexs" <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    >prowizjach) albo na odwrót - chciałbym z Inteligo firmowoego przelewać
    >na osobiste Integrum, bo mi do BGŻ nie po drodze. Czy ktoś (Urząd

    wolno. Pieniądze na obu rodzajach rachunków są tylko Twoje (no,
    oczywiście jeśli nie mylisz przychodu z dochodem :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2003-11-09 19:58:38
    Od: "sas" <s...@p...pl>

> [...]
    >na osobiste Integrum, bo mi do BGŻ nie po drodze. Czy ktoś (Urząd
    >Skarbowy, sam bank, bo ja wiem jeszcze kto) może miec coś do

    Witaj,
    ja mam również własną działaność gospodarczą od wielu lat i nie jest żadnym
    przestępstwem przelewanie tzw. środków własnych na konto firmowe. Może sie
    przecież zdarzyć, że czekasz na jakąś płatność od kontrahenta, ona się spoźnia
    i zasilasz sobie konto firmowe "środkami własnymi". Dowiadywałem się w
    urzędach. Nie ma w tym zadnego przestępstwa. Możesz wpłacać na konto firmowe
    wielokrotnie środki własne i zasilać je na potrzeby płatności Twojej
    działanlości. działa to również w drugą stronę, a oznacza to ni mniej nie
    więcej, że możesz również dowlną ilość razy przelewać sobie na konto prywatne
    tzw. wynagrodzenie, w miarę jak spływają należności na konto firmowe za Twoją
    wykonaną pracę. zaden urząd ani instytucja nie ma prawa zarzucić Ci, że
    dokonujesz takich przelewów. Na obydwu kontach pieniądze są Twoje i chodzi
    jedynie o mozliwość rozróżnienia płatności i obrotów na rzecz firmy i na kocie
    prywatnym. Ja rozwiązałem to najprościej i chyba najwygodniej, bo wszystko
    dzieje się w czasie rzeczywistym a mianowicie konto prywatne i firmowe mam na
    INTELIGO i funkcjonuje to przy tego rodzaju dzialaności doskonale. Pozdrawiam.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl