  • 1. Data: 2008-03-25 19:09:08
    Temat: Jak sie liczy koszt raty w CHF?
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Witam,

    Wziąłem kredyt mieszkaniowy na mieszkanie z rynku pierwotnego. Do momentu
    oddania mieszkania do użytku, płace tylko odsetki (tzw, karencja). W dniu
    roboczym przed terminem spłaty raty muszę sobie obliczyć koszt raty na
    podstawie kursu sprzedaży franka, który jest w danym banku. Jak sie liczy
    ten koszt? Poza tym chyba musze jeszcze dodac spread?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2008-03-25 19:21:44
    Temat: Re: Jak sie liczy koszt raty w CHF?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-03-25 20:09, Użytkownik lestat napisał:
> [...]
    > podstawie kursu sprzedaży franka, który jest w danym banku. Jak sie liczy
    > ten koszt? Poza tym chyba musze jeszcze dodac spread?

    Mnoży się kwotę raty w walucie (masz ją w harmonogramie spłat) razy kurs
    sprzedaży waluty (lub inny jeśli umowa to przewiduje - ale raczej mało
    prawdopodobne).
    BTW, nie licz co do grosza, szczególnie gdy robisz przelew do innego banku.
    W przypadku pomyłki - gdy zabraknie środków na ratę - skutki mogą być
    niewesołe (ponownie odsyłam do umowy, którą podpisałeś).
    Ponadto jeśli obowiązuje kurs z dnia spłaty, to i tak nie jesteś w stanie
    wyliczyć dokładnie kwoty w PLN.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2008-03-26 07:23:12
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    On 25 Mar, 20:09, "lestat" <x...@w...pl> wrote:
> [...]
    > podstawie kursu sprzedaży franka, który jest w danym banku. Jak sie liczy
    > ten koszt? Poza tym chyba musze jeszcze dodac spread?

    jestem specjalistą jeśli chodzi o kredyty hipoteczne zadzwoń to
    wszystko wytłumaczę.
    Michał Asman
    500-095-245
    022 717-82-65