  • 1. Data: 2007-01-14 08:39:17
    Temat: JAk to jest z dochodzeniem przelewów!!!
    Od: "Józef " <j...@N...gazeta.pl>

    Reguluje rachunki TPSA poprzez polecenie zapłaty. I tak przykładowo kiedy
    termin płatności był ostatnio 28 grudnia - owszem bank pobiera z mojego
    konta kwotę nasleżną właśnie 28 grudnia. Jednak o dziwo (i to powtarza się w
    każdym miesiącu) kiedy sprawdzam swoje konto w TP S.A. w rubryce data wpływu
    do Tp S.A. jest zawsze 1 dzień opóźnienia DLACZEGO!!! Po co mi to polecenie
    skoro nie reguluje ono terminowo mojego rachunku???????

    Myślałem że to tylko sprawa polecenia zapłaty. No i postanowiłem puścić
    rachunek zwykłym przelewem. Zrobiłem to o 7 rano i jakież zdziwienie przelew
    puściłem w terminie rachunku a data wpływu do TP sa była dzień później.

    WIem ze nie ma problemu z tym 1 dniem ale jak tak sie nazbiera z całego roku
    to ostatnio tp sa przysłał mi notę odsetkową na 5 groszy - dzwonie na
    infolinie a babka mi gada ze to z powodu nieterminowych wpłat.

    Jak to jest u was czy możecie mi to wyjaśnić i sprawdzić wasze konta w tp sa
    jak wam dochodzą płatności?

  • 2. Data: 2007-01-14 09:30:08
    Temat: Re: JAk to jest z dochodzeniem przelewów!!!
    Od: Baobam <b...@o...pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 08:39:17 +0000 (UTC), Józef napisał(a):

> [...]
    > infolinie a babka mi gada ze to z powodu nieterminowych wpłat.
    >
    > Jak to jest u was czy możecie mi to wyjaśnić i sprawdzić wasze konta w tp sa

    U mnie jest identycznie. Za rachunki płacę przelewem w ostani dzień. Data
    wpływu jest zawsze dzień późniejsza, a ostatnio w grudniu, termin miałem do
    22, zapłaciłem porannym przelewem (pieniądze wyszły z banku), a informacja,
    że wpłata jest u nich na koncie była dopiero 27 grudnia. Jak na razie żadne
    faktury z odsetkami nie przyszły, ale zobaczymy co będzie później.
    --
    Pozdrawiam,
    Baobam

  • 3. Data: 2007-01-14 10:06:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Józef "
> [...]
    > opóźnienia
    > DLACZEGO!!! Po co mi to polecenie
    > skoro nie reguluje ono terminowo mojego rachunku???????

    to juz ich zmartwienie - TPSA obsluguje ten przelew wystawiając PZ
    i pretensje moze miec tylko do siebie
    Niechby mnie obciążyli 5 groszami za nieterminowość -
    zaraz dowiedziałby się o tym rzecznik praw obywatelskich, UOKiK i ZBP

    właśnie nawinęła mi się informacja, że RPO już się zajął podobną
    sprawą:
    http://wiadomosci.onet.pl/1464648,10,1,1,,item.html
    "Rzecznik Praw Obywatelskich (RPO) zwrócił się do prezesa UOKiK, o
    sprawdzenie czy Telekomunikacja Polska przesyłając klientom z
    opóźnieniem faktury za połączenia telefoniczne, nie narusza ich
    interesów, jako konsumentów ..."
    *** blad ***

  • 4. Data: 2007-01-14 10:57:52
    Od: "Nika" <n...@a...pl>

    Użytkownik "Józef " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpłat. Jak to jest u was czy możecie mi to wyjaśnić i sprawdzić wasze
    > konta w tp sa jak wam dochodzą płatności?

    Składaj reklamację. Jak płacisz poleceniem zapłaty, to jest problem Tepsy,
    nie twój. Ja w podobnej sytuacji do Twojej złożyłam reklamację na całe 0,26
    zł (nie oddamy ani guzika) i uznali, co prawda zabrało to łącznie jakieś
    trzy miesiące.

    --
    Nika
    Pisz tutaj

  • 5. Data: 2007-01-14 10:58:53
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Reguluje rachunki TPSA poprzez polecenie zapłaty. ,

    od kiedy?

> [...]
    wpływu
    > do Tp S.A. jest zawsze 1 dzień opóźnienia DLACZEGO!!!

    bo tak ;-)
    a co cie to obchodzi?
    nie masz swoich zmartwien?

    > Po co mi to polecenie
    > skoro nie reguluje ono terminowo mojego rachunku???????

    To nie ty masz PZ tylko TPSA ma prawo do PZ z twojego rachunku
    To juz ich zmartwienie kiedy to robia
    Ty masz zapewnic srodki na swoim rachunku.

> [...]
    przelew
    > puściłem w terminie rachunku a data wpływu do TP sa była dzień później.

    Ze 2x2=4 tez sie dziwisz?
    Ty nie wykonujesz przelewu - ty go zlecasz do banku.
    Przelew wykonuje bank i ma regulaminie pewnie ze 24h na jego wykonanie.
    Zatem wybrales gorsza metode niz PZ...;-)
    Tylko ze (jak wynika z twoich zeznan) bank zapewne wykonal przelew tego
    samego dnia najpozniej druga sesja elixiru (sa banki gdzie na I sesje trzeba
    zlecac wczesniej niz o 7ej). Druga sesje przychodzaca ksieguje wiekszosc
    naszych bankow tego samego dnia. A ze sama TPSA zarejestrowala to sobie
    dzien pozniej to juz nie twoje zmartwienie.

> [...]
    > to ostatnio tp sa przysłał mi notę odsetkową na 5 groszy - dzwonie na
    > infolinie a babka mi gada ze to z powodu nieterminowych wpłat.

    Ale czy z powodu WYLACZNIE wplat wykonywanych przez PZ?
    Zrob rachunek sumienia czy inna lustracje ;-)
    Jesli tylko PZ to reklamuj.
    Byly takie info ze TPSA sama nieterminowo pobiera (albo zle zapisuje date
    wplywu) a potem ma pretensje do klientow. Ale to bylo ZTCP dosc dawno i
    myslalem ze juz sie wyprostowali...
    A te 5 groszy to swieza sprawa czy jakies wspomnienia z przeszlosci?

    > Jak to jest u was czy możecie mi to wyjaśnić i
    > sprawdzić wasze konta w tp sa
    > jak wam dochodzą płatności?

    mamy tak jak ty i nie tylko w TPSA, ale nikt dotad nie zglosil zadnych
    pretensji...
    Slawek

  • 6. Data: 2007-01-14 11:14:32
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    Józef napisał(a):

    > każdym miesiącu) kiedy sprawdzam swoje konto w TP S.A. w rubryce data wpływu
    > do Tp S.A. jest zawsze 1 dzień opóźnienia DLACZEGO!!!

    Bo to konto w tpsa to jakaś parodia. Nie patrz na to. Tam są często
    nieaktualne albo przekłamane dane.

    > Jak to jest u was czy możecie mi to wyjaśnić i sprawdzić wasze konta w tp sa
    > jak wam dochodzą płatności?

    Różnie. Czasem w terminie, czasem 1-2 dni po. Ale wszystko wskazuje na
    to, że wpłaty są księgowane poprawnie, tylko w tym onlinowym systemie
    jest jakiś burdel.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 7. Data: 2007-01-14 16:01:37
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jan 2007 08:39:17 +0000 (UTC), "Józef "
    <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Jak to jest u was czy możecie mi to wyjaśnić i sprawdzić wasze konta w tp sa
    >jak wam dochodzą płatności?

    Jest jeszcze kwestia umowy pomiędzy TPSA a bankiem. Nie jest niczym
    dziwnym w takich umowach, że PZ jest księgowane z D+1 a czasem nawet
    D+2. Banki sobie w ten sposób zarabiają. Podobnie może być zresztą
    przy przelewach. Tylko jest to już sprawa TPSA, a nie Twoja.

    PG

  • 8. Data: 2007-01-14 17:36:32
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

> [...]

    > do Tp S.A. jest zawsze 1 dzień opóźnienia DLACZEGO!!! Po co mi to polecenie
    > skoro nie reguluje ono terminowo mojego rachunku???????

    To jest jakiś dziwny układ pomiędzy tepsą, a bankiem.
    Ja zawsze płacę przelewem idącym pierwsza sesją KIR, a środki są
    księgowane na rachunku TP z opóźnieniem 1-3 dni, pomimo że bank odbiorcy
    dysponuje nimi tego samego dnia, już o godz. 11:00.
    Jeśli tepsie to nie przeszkadza, to i Tobie też nie powinno :)
    A gdyby kiedykolwiek naliczyli Ci odsetki za zwłokę, to wówczas
    wyciągnij to, co Ci napisałem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2007-01-14 19:53:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

> [...]
    > sprawdzenie czy Telekomunikacja Polska przesyłając klientom z
    > opóźnieniem faktury za połączenia telefoniczne, nie narusza ich

    Hehe... do mnie ostatnia faktura dotarla w marcu 2003, chyba na 5 pln.
    Uregulowane DD. Potem cisza... kilka dni temu chcialem wyslac faks, i
    okazuje sie, ze nie moge wykonywac polaczen wychodzacych. Faktury oczywiscie
    ani widu, ani slychu ;). Coz, poczekam co bedzie dalej. Jezeli bede musial
    wyslac reklamacje to zapewne trafi tez do UKE.

    MK

  • 10. Data: 2007-01-14 20:35:52
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    PZ i jego terminowosc lezy po stronie odbiorcy. Jezeli występuja jakies
    opoznienia to klienta one nie powinny interesowac.
    Jezeli nalicza odsetki to reklamuj.

    Place w ten sposob do Stoenu. Czasem sie zdarzy, ze zapomne przelac kase
    na konto, z ktorego idzie PZ i kasy nie dostaja. W takim wypadku kilka
    dni pozniej Stoen ponawia probe PZ. Ale za ten kilka dni nigdy odsetek
    mi nie naliczyli chociaz wina jest po mojej stronie.

    Dodam, ze jak nie mialem PZ i spoznilem platnosc o dzien to odsetki juz
    byly...

    pozdr.
    RobertS