  • 1. Data: 2014-06-16 19:34:36
    Temat: IKZE po nowemu - warto?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Czytam sobie nowe zasady, można obniżyć podstawę
    opodatkowania o max 4500 rocznie, nie ma belkowego
    przy wypłacie na emeryturze, ale zastanawia mnie
    jakiś podatek 10%. Nie wiem czy dobrze rozumiem,
    że przy wypłacie swojej własnej kasy którą się
    ciułało tyle lat, trzeba odpalić 10% fiskusowi?
    Trochę to mi śmierdzi, bo to jednak jest spora
    kwota. Ktoś to ogarnia może jakoś bardziej
    i jest w stanie powiedzieć, czy warto się
    w to pakować?

    L.

  • 2. Data: 2014-06-16 19:42:30
    Temat: Re: IKZE po nowemu - warto?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Lisciasty <l...@p...pl> writes:

> [...]
    > jakiś podatek 10%. Nie wiem czy dobrze rozumiem,
    > że przy wypłacie swojej własnej kasy którą się
    > ciułało tyle lat, trzeba odpalić 10% fiskusowi?

    Ale wcześniej nie musisz płacić (co najmniej) 18% (od kapitału)
    KJ