  • 21. Data: 2004-02-16 21:27:56
    Temat: Re: Co zamiast AmEx'a ?
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał:

    > Ja tylko niesmialo zwroce uwage, ze te ubezpieczenia nie sa obowiazkowe.

    A czy jestes tego GRANITOWO pewien? Bo na ichniej stronie napisali:
    "W trosce o Państwa bezpieczeństwo pakiet podstawowy przyznawany
    jest automatycznie"

    Coby bylo smieszniej, pakiet opcjonalny za 5zl nie zawiera w sobie pakietu
    podstawowego, wiec aby otrzymac AmEx'a o zblizonej funkcjonalnosci
    jak dotychczasowa trzeba zabulic rocznie 50+36+60=140 zl

    Calkowitym przypadkiem oznacza to podwyzke o rowno 100% ... :)

    Pozdrowienia,

    Michal

  • 22. Data: 2004-02-16 21:45:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Michal Zapalowski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > A czy jestes tego GRANITOWO pewien?

    Granitowo to nie, ale ze czytalem to co mi dali na wyciagu...

    > Bo na ichniej stronie napisali:
    > "W trosce o Państwa bezpieczeństwo pakiet podstawowy przyznawany
    > jest automatycznie"

    Ale slowa "obowiazkowy" nie uzyli, prawda?
    Telemilenek mi powiedzial, ze nie sa obowiazkowe.
    Trza zrezygnowac i ich nie bedzie

    --
    Pozdrowienia

  • 23. Data: 2004-02-16 21:46:54
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > Ja sie powoli sklaniam ku Raiffeisenowi: maja nie najgorsze ubezpieczenia

    i kiepskie kursy przy platnosciach za granica...;-)

    > daje sie wytargowac bezplatny pierwszy rok uzytkowania. Troche mi
    > bedzie brak serwisu assistance ale nie zamierzam zan placic ekstra 60zl,
    > jak sobie tego zyczy Millenium..

    No widzisz, wcale z tego nie korzystales i dobrze ze dali ci wybor, czy
    chcesz to miec...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 24. Data: 2004-02-16 21:54:02
    Temat: Re: Help: Co zamiast AmEx'a ?
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    Michal Zapalowski <n...@m...com> napisał(a):

    > Ze zadam niedyskretne pytanie: to po kiego grzyba byl Ci AmEx potrzebny?

    Bardzo dobra karta na wyjazdy zagraniczne, jako karta alternatywna, zwłaszcza
    że jak do tej porty Mille miało całkiem sensowne kursy. Poza tym w Polsce
    całkiem wysokie floor limity (w porównaniu z VISA), co znacznie przyśpiesza
    płacenie i daje możliwość zapłacenia nawet jak terminal siadł.

    > AmEx de facto bedzie kosztowal 86 zl rocznie (bo z pakietu podstawowego nie
    > mozna zrezygnowac) - czy zawsze sie cieszysz gdy cos drozeje o ponad 20% ?
    > Nie mowiac o takim drobiazgu, jak ograniczenie funkcjonalnosci...

    Właśnie że można. Oczywiście wolałbym żeby kartę obtanili nie zabierając tych
    ubezpieczeń (darowanemu ubezpieczeniu nie zagląda się w zęby:) ale jak każą
    sobie za nie płacić to już wolę tańszą kartę.

    Pozdrawiam
    Dżony Bigut

  • 25. Data: 2004-02-16 21:54:29
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > A mi te zmiany właśnie odpowiadają. Jak mam 3 lata kartę to jeszcze nie
    > zdarzyło mi się skorzystać z tych ubezpieczeń.

    O rany! To sie ciesz!!! Ja tez mam wielka nadzieje nie skorzystac!

    > Są raczej badziewne.

    Wlasnie ze nie - sa dobre. Np. porownaj sobie Car Assitance z PZU
    nie wspominajac juz o Warcie, ktory kosztuje ok 50 zl na miesiac
    z tym z AmEx'a. Chodzi glownie o kwoty (rzedu 30x wyzszych !!).

    > Jak gdzieś wyjeżdzałem to i tak się dodatkowo ubezpieczałem.

    Po co jak i tak nie korzystasz :-)) Czyzby "na wszelki wypadek"?

    > Po co mam płacić za coś z czego nie korzystam. Dlatego z nich
    > zrezygnuję. W sumie karta będzie tańsza.

    Ale rezygnacja z pakietu podstawowego (o ile jest istotnie mozliwa)
    to de facto pogorszenie sie warunkow uzytkowania karty. IMHO to
    wrecz karygodne, zeby KK miala ubezpiecznie standardowo gorsze od
    byle debetowego i darmowego plaszczaka!

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 26. Data: 2004-02-16 21:57:08
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Coby bylo smieszniej, pakiet opcjonalny za 5zl nie zawiera w sobie pakietu
    > podstawowego, wiec aby otrzymac AmEx'a o zblizonej funkcjonalnosci
    > jak dotychczasowa trzeba zabulic rocznie 50+36+60=140 zl

    50+36+60 = 146,- :-)

    > Calkowitym przypadkiem oznacza to podwyzke o rowno 100% ... :)

    Czyli podwyzka o 109% :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 27. Data: 2004-02-16 22:09:51
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    Wilczek <w...@k...pl> napisał(a):

    > Po co jak i tak nie korzystasz :-)) Czyzby "na wszelki wypadek"?

    Ano dlatego, żeby skorzystać z tych cudownych ubezpieczeń muszę opłacić
    podróż kartą. Poza tym nawet jeśli uznam że warto mieć te ubezpieczenia od
    podróży, przed wyjazdem mogę je sobie wykupić, a potem zrezygnować. Nie muszę
    płacić za nie cały czas.

> [...]
    > to de facto pogorszenie sie warunkow uzytkowania karty. IMHO to
    > wrecz karygodne, zeby KK miala ubezpiecznie standardowo gorsze od

    Tu masz rację. Jest to niewątpliwa podwyżka. Ale mam teraz możliwość wyboru,
    co sobie cenię. Czy chcę kartę droższą a ubezpieczoną, czy tańszą i
    zwiększone ryzyko. Mój wybór.

    Pozdrawiam
    Dżony Bigut

  • 28. Data: 2004-02-16 22:22:09
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > podróży, przed wyjazdem mogę je sobie wykupić, a potem zrezygnować. Nie muszę

    Te dotyczace np. ubezpieczenia w podrozy tak ale owy Car Assitance jest
    zupelnie od tego niezalezny.

    > Tu masz rację. Jest to niewątpliwa podwyżka. Ale mam teraz możliwość wyboru,
    > co sobie cenię. Czy chcę kartę droższą a ubezpieczoną, czy tańszą i
    > zwiększone ryzyko. Mój wybór.

    Jasne, totez nie marudzilbym gdyby 'zero liability' pozostawili w cenie
    karty (niech by bylo te 70 zl) a platne zrobili ubezpieczenia. Byloby ok.
    Na wakacje karte miec jeszcze bede mial po staremu a potem sie zrezygnuje
    i tyle.

    Szkoda mi bo ladny ten AmEx ale coz poradzic. W tym wypadku wyglad ma
    na prawde drogorzedne znaczenie ;-)))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 29. Data: 2004-02-17 10:54:40
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał:

    > No widzisz, wcale z tego nie korzystales i dobrze ze dali ci wybor, czy
    > chcesz to miec...;-)

    :-O

    ciekawe, skad Twoja supozycja, ze nie korzystalem z assistance -
    a dokladniej z serwisu tur-med-praw. Akurat byla to glowna
    przyczyna, ktora mnie sklonila do nabycia AmExa. a nie innej
    karty.

    Danie maluczkim wyboru jest OK, zgadzam sie. Z tym, ze
    przy tak skalkulowanych cenach bank moze sie nieco przeliczyc
    bo ludziska zamiast doplacac prawie 100 zl do ceny golej karty
    moga pojsc do firmy ubezpieczeniowej - chyba, ze o to
    wlasnie chodzilo.

    Pozdrowienia,

    Michal

  • 30. Data: 2004-02-17 17:42:34
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > bo ludziska zamiast doplacac prawie 100 zl do ceny golej karty
    > moga pojsc do firmy ubezpieczeniowej - chyba, ze o to
    > wlasnie chodzilo.

    Obawiam sie, ze wlasnie tak!
    Coraz wieksza siec akceptacji a wiec i zapewne coraz wiecej
    wydanych kart zwiekszylo liczbe korzystajacych z ubezpieczen
    i zapewne firma)y) ubezpieczniowe zaczely domagac sie
    renegocjacji umow. Widocznie przestalo sie to Mille kalkulowac.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl