  • 1. Data: 2009-01-15 06:07:38
    Temat: Gdzie kredyt bez zaświadczenia z WKU?
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Byłem wczoraj a Aliorbanku, w celu uzyskania kredytu.
    Kwota 25 tyś. na 2-3 lata. Oczywiście chcieli zaświadczenie o zarobkach,
    przewidziałem to więc byłem przygotowany :)
    Jakież było moje zdziwienie, gdy babka chciała ksero książeczki wojskowej.
    Tłumaczyłem, że narazie nie mam tam nic wpisane, bo rok temu skończyłem
    studia i do rezerwy zostanę przeniesiony w lutym (telefon do WKU w banku) -
    zresztą i tak ostatni nabór jest w styczniu więc jak by mnie mieli wziąć to
    już bym dostał jakiś bilet czy coś.
    Jednak babki to nie interesuje bo i tak analityk odrzuci wniosek ze względu
    na nieuregulowany stosunek do WKU.

    Czy to jest normalna praktyka banku, czy raczej wymysł Aliora? Chcę jeszcze
    uderzyć do WBK i mBanku tylko czy tam też wymagają odroczenia w książeczce z
    WKU?

  • 2. Data: 2009-01-15 07:32:37
    Temat: Re: Gdzie kredyt bez zaświadczenia z WKU?
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Jan 15, 7:07 am, "Włodziu" <w...@w...pl> wrote:

    > zresztą i tak ostatni nabór jest w styczniu więc jak by mnie mieli wziąć to
    > już bym dostał jakiś bilet czy coś.

    Wcielenia chyba są zawieszone na mocy ustawy z 6ego grudnia i w
    grudniu było ostatnie?

    > Czy to jest normalna praktyka banku, czy raczej wymysł Aliora?

    Nie słyszałem o takich cyrkach w innych bankach od czasu nowelizacji
    ustawy, która zniosła limit 28 lat dla wcielanych do woja.
    No, ale Alior jest "specyficzny".

  • 3. Data: 2009-01-15 08:21:17
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 15 sty 2009 o 08:32 GMT, Bungiel napisał(a):

    > Wcielenia chyba są zawieszone na mocy ustawy z 6ego grudnia i w
    > grudniu było ostatnie?

    Wlasnie, sa zawieszone, ale nie zlikwidowane, w kazdej chwili moga byc
    przywrocone, przez co caly proceder regularnego rejestrowania sie w WKU z
    zaswiadczeniami i odroczeniami nie jest zlikwidowany co implikuje ze banki
    tez nie rezygnuja z weryfikacji stosunku do sluzby wojskowej...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ ]

  • 4. Data: 2009-01-15 08:26:16
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał

    > Czy to jest normalna praktyka banku, czy raczej wymysł Aliora? Chcę
    > jeszcze uderzyć do WBK i mBanku tylko czy tam też wymagają odroczenia w
    > książeczce z WKU?

    WBK, mBank (do 5 tys na oswiadczenie), Sygma Bank -
    miedzy innymi te banki nie interesuje sluzba wojskowa.

    PKO BP, Pekao SA - bez uregulowanego wojska ani rusz.

  • 5. Data: 2009-01-15 08:54:58
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Tłumaczyłem, że narazie nie mam tam nic wpisane, bo rok temu skończyłem
    > studia i do rezerwy zostanę przeniesiony w

    ZTCW w BPHu jeżeli pokaże się dyplom to uznają że masz uregulowany stosunek
    do służby

    --
    Darek

  • 6. Data: 2009-01-15 09:21:55
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Brzezi wrote:

> [...]
    > zaswiadczeniami i odroczeniami nie jest zlikwidowany co implikuje ze banki
    > tez nie rezygnuja z weryfikacji stosunku do sluzby wojskowej...

    Ja nie mam uregulowanego stosunku (ciagle student), a tydzien temu umowe
    kredytu hip. podpisalem w PeKaO SA. Analityk na pytanie osoby od
    kredytow (nie dotyczylo mojego wniosku, tylko dzien wczesniej)
    stwierdzil " A po co?". Nawet xero ksiazeczki nie chcieli. Widocznie
    niektore banki juz sie przystosowaly.

    PS. W umowie oczywiscie jest ze powolanie do woja nie przerywa splacania
    kredytu. Wiec jakies zabezpieczenie maja.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2009-01-15 16:20:18
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Włodziu pisze:
    > Czy to jest normalna praktyka banku, czy raczej wymys? Aliora? Chce jeszcze
    > uderzyae do WBK i mBanku tylko czy tam te? wymagaj? odroczenia w ksi??eczce z
    > WKU?
    tak jest w większości banków.

    Wojska nie wymaga np. dbkredyt - min. 21 lat

  • 8. Data: 2009-01-15 17:33:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gkmv7j$8lr$1@inews.gazeta.pl...
    > Brzezi wrote:
    >
    > PS. W umowie oczywiscie jest ze powolanie do woja nie przerywa splacania
    > kredytu. Wiec jakies zabezpieczenie maja.

    Wiesz, jeśli w ustawie czy jakimś rozporządzeniu rady ministrów/ministra
    stoi coś sprzecznego z tym zapisem, to obawiam się, że jest to żadne dla
    banku zabezpieczenie - papier wszystko przyjmie.

  • 9. Data: 2009-01-16 09:32:55
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > ministrów/ministra stoi coś sprzecznego z tym zapisem, to obawiam się,
    > że jest to żadne dla banku zabezpieczenie - papier wszystko przyjmie.

    Ustawa jest generalnie zgodna z tym zapisem - bo jest kilku
    kredytobiorcow (ja i zona).

    --
    Regards,
    Maverick