  • 1. Data: 2006-12-30 13:04:50
    Temat: Gazeta Bankowa o Nas
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=852407

    komentarze...?

    pozdrawiam - MARIO

  • 2. Data: 2006-12-30 14:54:09
    Temat: Re: Gazeta Bankowa o Nas
    Od: "Piotrek" <P...@v...pl>

    > komentarze...?

    Ja siem cieszem, że uwzględniono moje komentarze na tema VW, który jak
    zwykle wypada najlepeiej

    Jklinka

  • 3. Data: 2006-12-30 15:44:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mario" <k...@p...fm> wrote in message
    .com...
    > http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=852407
    >
    > komentarze...?

    Badanie niemiarodajne i nie przedstawiające żadnych sensownych wyników.
    Śmieszne z punktu widzenia statystyki.
    Grupa dyskusyjna nie jest reprezentatywną próbą na której można
    przeprowadzić jakiekolwiek sensowne badanie.
    Jest to wybrana selektywnie grupa osób, która ma się nijak do podstaw
    prowadzenia badań statystycznych.
    Jak dla mnie, to artykuł jest cienki a autorzy nie mają zielonego pojęcia o
    robieniu badań statystycznych.

  • 4. Data: 2007-01-01 23:06:10
    Od: robbi <r...@n...com>

    witek napisał(a):

> [...]
    > prowadzenia badań statystycznych.
    > Jak dla mnie, to artykuł jest cienki a autorzy nie mają zielonego pojęcia o

    100% celnosc uwag.
    Ja dodam tylko ze to przypomina podejscie studentow na studiach - maja
    napisac prace na jakis temat to biora googla i jada z linkow ktore
    wyswietlily sie na pierwszej stronie.

    No i wspomniana grupa - 3531 postów na 11 milionow internautow jest
    chyba malo reprezentatywne.

    --
    pzdr
    robbi

  • 5. Data: 2007-01-02 11:43:20
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "robbi" <r...@n...com> napisał w
    wiadomości news:enc452$k24$1@news.onet.pl...

    > No i wspomniana grupa - 3531 postów na 11 milionow internautow
    > jest chyba malo reprezentatywne.

    Jak już się tak czepiacie, to jednak zwrócę uwagę, że
    reprezentatywnośc próby to coś zasadniczo innego niż "proporcja
    liczebności próby w stosunku do liczebności "populacji". Próba o
    podanej liczebności (a nawet znacznie niższej) dla populacji o
    podanej wielkości może być reprezentatywna.
    To czy w omawianym przypadku tak jest, nie jest przedmiotem mojej
    wypowiedzi. Ale tez omawiany przypadek to nie jakaś "wielka
    statystyka", tylko ot takie sobie dywagacje w temacie.

    marekz

  • 6. Data: 2007-01-02 14:13:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Witek, zwykle piszesz z zensem, ale tym razem chyba jeszcze
    z 'szoku noworocznego' nie wyszedłaś ;-)

    Może przedstawisz swoje poglądy
    jak statystycznie poprawnie zbadać wizerunek firmy _w_internecie_
    albo opinie _internautów_ na temat banków?

    Nawet wśród tej grupy osób?

    Jak dla mnie, to wstałeś dziś lewą nogą,
    stąd ta postawa 'bez kija nie podchodź' ;-P

> [...]
    > wyswietlily sie na pierwszej stronie.
    >
    > No i wspomniana grupa - 3531 postów na 11 milionow internautow jest

    Następny niewyspany ;-P
    Jasne, a taka grupa 1104 respondentów wybranych przed lokalami wyborzczymi
    przez biuro BOP i to z >20 milionów wyborców, z których większośc nie poszła
    głosować jest jeszcze mniej reprezentatywna ;-P

  • 7. Data: 2007-01-02 15:45:47
    Od: robbi <r...@n...com>

    S.T. napisał(a):

    > Następny niewyspany ;-P

    ... ale bylem trzezwy ;]

    > Jasne, a taka grupa 1104 respondentów wybranych przed lokalami wyborzczymi
    > przez biuro BOP i to z >20 milionów wyborców, z których większośc nie poszła
    > głosować jest jeszcze mniej reprezentatywna ;-P

    Zauwaz ze tam te osoby sa uwzgledniane w badaniu raz - zazwyczaj
    ankieter ma za zadanie odpytac kilka osob, zazwyczaj tez wg scisle
    okreslonego profilu - wiek, plec, wyksztalcenie itp.
    Posty natomiast moga byc autorstwa kilkudziesiciu osob, w dodatku na
    tyle mocno zainteresowanych/siedzacych w temacie ze ich
    reprezentatywnosc jako przedtsawicieli "przecietnego" internauty tez
    budzi watpliwosc.
    Np Amra - z cala swoim doswiadczeniem w "niuchaniu" po sektorze
    finansowym na ile moze byc reprezentatywnym przedstawicielem internautow
    w wieku 18-24 lat?

    --
    pzdr
    robbi

  • 8. Data: 2007-01-02 15:58:50
    Od: robbi <r...@n...com>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > wypowiedzi. Ale tez omawiany przypadek to nie jakaś "wielka
    > statystyka", tylko ot takie sobie dywagacje w temacie.

    Ok. Poki sa to dywagacje pt. Jak sie pisze o banku X.
    Tylko jesli na tej podstawie zaczyna sie wysnuwac wnioski na temat ktory
    bank jest "OK" a ktory "Fe", ubiera sie to w procenty
    zadowolonych/niezadowolonych "klientow" - to juz chyba nalezaloby sie
    postarac o bardziej miarodajny model badania gdzie proba
    odzwierciedlalaby strukture polskich internautow. A tak posty z grupy o
    bankach i jednego portalu internetowego zostaly uznane za podstawe do
    przyklejania latek bankom.

    Ponadto gdyby przyjac chociazby ta grupe i to o jakich bankach tu sie
    najczesciej pisze - to obraz polskiego sektora bankowego okazalby sie
    bardzo ubogi.Popatrzmy na tematy ktore byly ostanio - po czesci
    pojawiaja sie w stylu "Karta Citi/ Karta Rajfi", "Wplatomat mBanku/Multi
    zacial kase" "kredyt w GE/ZAGIEL/DOMBANK/" "Problem z PKO BP", "BPH -
    cos nawala"...

    Jako dywagacje owszem. Ale jako zrodlo do jakichkolwiek obliczen - nie.

    --
    pzdr
    robbi

  • 9. Data: 2007-01-02 17:44:37
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Zauwaz ze tam te osoby sa uwzgledniane w badaniu raz ...
    > Posty natomiast moga byc autorstwa kilkudziesiciu osob ...

    "dbając o proporcjonalny, losowy dobór próby"
    Dlaczego z góry zakładasz, że autorzy kłamią (lub nie wiedzą o czym piszą)?

  • 10. Data: 2007-01-02 22:06:18
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Generalnie rzecz biorąc macie rację pisząc, że badanie pod kątem
    metodologii nie jest idealne. Jednak wnioski do których doszli są
    moim zadaniem w miarę rozsądne. Np. PKO BP nie należy do mistrzów
    obsługi klienta.

    MARIO