  • 1. Data: 2009-01-20 20:22:15
    Temat: Fortis coraz bardziej uciazliwy
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Po tygodniu od zmian dotyczacych autoryzacji transakcji dochodze do wniosku,
    ze korzystanie z Planety jest uciazliwe. Nie zauwazam zas zmiany w poziomie
    bezpieczenstwa. Tzn zauwazam, ale dla mnie to uciazliwosc. Wyglada to tak
    jakby w psiej budzie ktos chcial korzystac z zasad bezpieczenstwa do Fort
    Knox.
    Zmiane z certyfikatu magazynowanego z dowolnym miejscu przebolalem.
    Wlaczenie hasel SMSowych dalo mozliwosc korzystania z palmtopa. Wprowadzenie
    nosnika z certyfikatem bylo ok. Niestety nie dla mnie, bo na komputerze
    firmowym nie mam mozliwosci zainstalowania oprogramowania do nosnika.
    Wprowadzenie jednorazowych hasel smsowych to juz kompletna porazka. Aby sie
    zalogowac trzeba przejsc przez 3 ekrany 1. login, 2. haslo maskowane, 3. kod
    smsowy. Kazda operacja zwiazana ze zmiana salda rowniez musi byc
    potwierdzana haslem smsowym. Zaczynam zakladanie lokaty, zatwierdzam ja,
    czekam na smsa, ide zrobic herbate, wracam przed uplywem minuty, termin
    waznosci hasla smsowego uplynal, zaczynamy od poczatku, w miedzyczasie ktos
    dzwoni, otwieram, wracam do komputera - czas waznosci hasla uplynal, itp.
    Zaczalem unikac logowania sie do planety, jesli taki byl cel wprowadzenia
    zmian to zostal osiagniety, ale jak tak dalej pojdzie to chyba to chyba
    zrezygnuje z niej zupelnie, bo ofer z bezplatnymi wyplatami ze wszystkich
    bankomatow coraz wiecej...

    MK

  • 2. Data: 2009-01-20 20:58:38
    Temat: Re: Fortis coraz bardziej uciazliwy
    Od: Końrad N.S. <fajne laski moga pisac: najswiezy@op.pl>

    > Po tygodniu od zmian dotyczacych autoryzacji transakcji dochodze do wniosku,
    > ze korzystanie z Planety jest uciazliwe.

    hehe, a już myślałem, że tylko mnie to dokucza.

    --

    idiotom zawsze przyznaję rację

  • 3. Data: 2009-01-20 22:31:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    MK pisze:
> [...]
    > zmiany w poziomie bezpieczenstwa. Tzn zauwazam, ale dla mnie to
    > uciazliwosc. Wyglada to tak jakby w psiej budzie ktos chcial korzystac z

    Wydaje mi się, że ma to bezpośredni związek z otrzymanym ostatnio przez
    Fortis jakimś certyfikatem bezpieczeństwa, o którym to chwalił się w
    korespondencji.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2009-01-21 05:23:48
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent MK nadaje:

    > Zaczynam zakladanie lokaty, zatwierdzam ja, czekam na smsa,
    > ide zrobic herbate, [...]
    > zaczynamy od poczatku, w miedzyczasie ktos
    > dzwoni, otwieram, wracam do komputera - czas waznosci hasla uplynal,

    O, to bardzo dziwne że upłynął... ;-)
    Czy żona, np. w trakcie uprawiania seksu w takim tantrycznym stylu, nie
    denerwuje się za bardzo?

  • 5. Data: 2009-01-21 07:50:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "JanKo" <b...@m...tu> wrote in message news:gl6bgr$8fk$1@inews.gazeta.pl...

    > O, to bardzo dziwne że upłynął... ;-)
    > Czy żona, np. w trakcie uprawiania seksu w takim tantrycznym stylu, nie
    > denerwuje się za bardzo?

    Nie znam twojej zony wiec nie wiem co ja denerwuje, ale widze, ze ciebie
    opinia na temat dzialania hasel w Fortisie :)

    MK

  • 6. Data: 2009-01-21 09:41:11
    Od: "RK" <b...@o...pl>

> [...]
    > waznosci hasla smsowego uplynal, zaczynamy od poczatku, w miedzyczasie
    > ktos dzwoni, otwieram, wracam do komputera - czas waznosci hasla uplynal,

    Ile czasu czeka się na sms od Fortis banku? Korzystałem z haseł smsowych w
    BPH, korzystałem w Pekao, teraz w mBanku. Nigdy nie czekałem na smsa dłużej
    jak trzy sekundy.

  • 7. Data: 2009-01-21 10:00:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 21:22:15 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > zmiany w poziomie bezpieczenstwa. Tzn zauwazam, ale dla mnie to
    > uciazliwosc. Wyglada to tak jakby w psiej budzie ktos chcial korzystac z

    Może warto im polecić ;)

    Security and Usability Designing Secure Systems that People Can Use

    By Lorrie Faith Cranor, Simson Garfinkel
    August 2005

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-01-21 13:07:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RK" <b...@o...pl> wrote in message

    > Ile czasu czeka się na sms od Fortis banku? Korzystałem z haseł smsowych w
    > BPH, korzystałem w Pekao, teraz w mBanku. Nigdy nie czekałem na smsa
    > dłużej jak trzy sekundy.

    Przeciez nie chodzi o to ile sie czeka, bo Fortis wysyla smsy niezwlocznie.
    Jak czekasz to jest to raczej problem po stronie operatora/ow. Zwykle
    dochodza oen w ciagu kilku chwil. Po stronie Fortis Banku jest natomiast
    ustawienie czasu waznosci takiego hasla i moje odczucie jest takie, ze jest
    to czas bardzo krotki, chociaz nie jestm w stanie teraz powiedziec czy to 30
    sekund czy moze 2 minuty. Dla mnie po prostu jeszcze jeden dodatkowy ekran
    przy niemalze kazdej operacji jest przesada.
    Rozumiem, ze takie zabezpieczenia mozna stosowac w przypadku firm, ktore
    obracaja milionami, ze w przypaku detalisty to przesada. Bazujac na
    doswiedczeniach innych powinni wprowadzic customizacje takich potwierdzen
    (jak to jest np. w m*bankach).

    MK

  • 9. Data: 2009-03-25 23:53:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Może warto im polecić ;)
    >

    > Security and Usability Designing Secure Systems that People Can Use
    >
    > By Lorrie Faith Cranor, Simson Garfinkel
    > August 2005

    Fortis poszedl po rozum do glowy :)

    Nowa funkcjonalność w systemie Pl@net od piątku 27 marca

    Wybierz zaufanych odbiorców przelewów i realizuj płatności do nich bez
    potrzeby autoryzacji kodem sms.

    Dowiedz się więcej o zaufanych szablonach płatności

    Zeby jeszcze logowanie smsem usuneli :)

    MK

  • 10. Data: 2009-03-26 13:26:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    MK pisze:

    > Zeby jeszcze logowanie smsem usuneli :)

    A nie jest tak, ze logowanie tym ichnim USB kluczem powoduje, ze SMS nie
    jest wymagany?
    Ja niestety nie mam jak sprawdzic, bo obsluga tego klucza jest for
    Windows only :)

    --
    Pete