  • 1. Data: 2006-12-17 21:30:42
    Temat: Denominacja.
    Od: r...@g...pl

    Wybaczcie jeżeli obrażę kogoś swoim pytaniem;

    O ile zmieniła się wartość pieniądza w procesie denominacji w
    1995r. [o ile nie pomyliłem cyferek...]

    Pytam, bo moja mama, ma już 63 lata i cały wieczór dzisiaj nie
    mogliśmy dojść od porozumienia.

    Pozdrawiam.
    R.

  • 2. Data: 2006-12-17 21:44:17
    Temat: Re: Denominacja.
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    r...@g...pl wrote:
    > O ile zmieniła się wartość pieniądza w procesie denominacji w
    > 1995r. [o ile nie pomyliłem cyferek...]

    Obcielismy cztery zera :)

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko
    GG 3115539

  • 3. Data: 2006-12-17 21:49:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Dec 2006 13:30:42 -0800, r...@g...pl wklepał(-a):

    >Wybaczcie jeżeli obrażę kogoś swoim pytaniem;
    >
    >O ile zmieniła się wartość pieniądza w procesie denominacji w
    >1995r. [o ile nie pomyliłem cyferek...]

    Wartość pieniądza się nie zmieniła. W przeciwnym wypadku wszyscy gwałtownie by
    zbiednieli. :)
    Przelicznik był 10000:1.

  • 4. Data: 2006-12-17 21:50:40
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]"@poczta.wp.pl>

    r...@g...pl napisał(a):
    > Wybaczcie jeżeli obrażę kogoś swoim pytaniem;
    >
    > O ile zmieniła się wartość pieniądza w procesie denominacji w
    > 1995r. [o ile nie pomyliłem cyferek...]

    10000 = 1PLN :>

    > Pytam, bo moja mama, ma już 63 lata i cały wieczór dzisiaj nie
    > mogliśmy dojść od porozumienia.

    A co grupowiczów obchodzi, że z matką nie możesz się dogadać? ;)

    ps. sczyt lenistwa.
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=denominacja&btnG
    =Szukaj+w+Google&lr=lang_pl

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2006-12-17 23:27:18
    Od: r...@g...pl

    > Obcięli nam cztery zera...
    >
    > 10000 = 1PLN :>

    Dyskusja odbywała się właśnie w klimacie '...obcięli nam 4
    zera...' -> autorowi tego lapsusu dałbym 'złote usta'.
    Jak tej biednej kobiecie mam wytłumaczyć, że nie powinna czuć się
    oszukana(?)
    [Czy ktoś z Was miał wtedy jakieś pieniądze na książeczce
    mieszkaniowej PKO?]

    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
    R.

  • 6. Data: 2006-12-17 23:58:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <r...@g...pl> wrote in message
    s.com...

    Dyskusja odbywała się właśnie w klimacie '...obcięli nam 4
    zera...' -> autorowi tego lapsusu dałbym 'złote usta'.
    Jak tej biednej kobiecie mam wytłumaczyć, że nie powinna czuć się
    oszukana(?)

    Nie da się.
    ja nie byłem w stanie przetłumaczyć, że kredyt w złotówkach na 10% nie daje
    podstaw do kredytu na 3% w euro czy ile tam teraz przelicznik wynosi.
    Z tym, że przeciw sobie miałem zestawienie kredytów w złotówkach i kredytów
    we frankach szwajcarskich, których oprocentowanie było znacznie niższe niż
    złotówkowych. :)

  • 7. Data: 2006-12-18 17:21:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Dec 2006 15:27:18 -0800, r...@g...pl wklepał(-a):

> [...]
    >oszukana(?)
    >[Czy ktoś z Was miał wtedy jakieś pieniądze na książeczce

    Wytłumacz tak: 31 XII chleb kosztował (strzelam) 11000 zł, a 1 I - 1,10 zł. W
    portfelu było 1 100 000, po denominacji 110 zł - czyli można było kupić tyle
    samo chleba.

  • 8. Data: 2006-12-18 18:14:06
    Od: neg <n...@n...pl>

    Tyle że w obecnym kapitalizmie wielu ludzi nie stać na chleb. To jes ta różnica.

  • 9. Data: 2006-12-18 18:30:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2006 19:14:06 +0100, neg <n...@n...pl> wklepał(-a):

    >Tyle że w obecnym kapitalizmie wielu ludzi nie stać na chleb. To jes ta różnica.

    Widać też nie zrozumiałeś na czym polega denominacja.

  • 10. Data: 2006-12-18 18:39:16
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    neg napisał(a):
    > Tyle że w obecnym kapitalizmie wielu ludzi nie stać na chleb. To jes ta
    > różnica.
    A przed denominacja byl inny kapitalizm niz po denominacji?
    --
    badzio