  • 1. Data: 2009-04-02 07:53:33
    Temat: DB poszedł po bandzie!
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    właśnie sobie wchodzę na ich stronę, aby zobaczyć kurs CHF do spłaty
    raty kredytu i widzę, że spread wynosi ponad 28 gr!

    a poniżej komunikat, że od 1.04.2009 obowiązują nowe poziomy spreadów
    walutowych:

    euro 7,25%
    usd 7,25%
    chf 9,97%!!!

    czyli spread na chf zmienił się z 5,5% na prawie 10!

    oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2009-04-02 08:06:25
    Temat: Re: DB poszedł po bandzie!
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > czyli spread na chf zmienił się z 5,5% na prawie 10!
    >
    > oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

    a wali ich to.

  • 3. Data: 2009-04-02 08:14:10
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > czyli spread na chf zmienił się z 5,5% na prawie 10!
    >
    > oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

    To już naprawdę przekracza granice dobrego smaku. Pocieszające jest to, że
    to ich ostatnie podrygi przed lipcem, czyli długo ta sytuacja nie potrwa.
    Ciekawi mnie czy zaraz odezwą się obrońcy wolnego rynku, głównie w osobie
    Obrońcy Citibanku. ;-) A UOKiK mam wrażenie wiele nie zdziała oprócz nagonki
    o charakterze medialnym.

  • 4. Data: 2009-04-02 08:15:06
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

    W kwartalnym sprawozdaniu pochwalą DB za wzorowe wywiązanie się z
    obowiązków informacyjnych wynikłych z rekomendacji KNF. Rekomndacje nie
    wnikają w widełki spreadu i Urząd nie zakwestionuje samej wysokości
    spreadów.
    - "Nie możemy tego robić, tak samo jak nie możemy kwestionować wysokości
    marży sklepowej" - stwierdziła prezes Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.
    Podobnie sprawę ocenia KNF.
    - "Rekomendacja nie wyznacza maksymalnego poziomu spreadu" - informuje
    Marta Chmielewska-Racławska z KNF.

  • 5. Data: 2009-04-02 08:18:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > czyli spread na chf zmienił się z 5,5% na prawie 10!
    >
    > oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

    Najwyzszy czas by konsumenci zaczeli bronic sie sami - jakis servis by sie
    przydal.

  • 6. Data: 2009-04-02 08:19:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Podobnie sprawę ocenia KNF.
    > - "Rekomendacja nie wyznacza maksymalnego poziomu spreadu" - informuje

    mogłem negocjować z bankiem marżę, prowizję, ubezpieczenia itp... tylko
    spread pozostał poza zasięgiem, bank go ustala i już, do tej pory był na
    znośnym poziomie, ale teraz to już naprawdę przesada, dlaczego 10 a nie
    np. 20%? czy coś lub ktoś mógłby bank powstrzymać?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-04-02 08:22:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-02, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > znośnym poziomie, ale teraz to już naprawdę przesada, dlaczego 10 a nie
    > np. 20%? czy coś lub ktoś mógłby bank powstrzymać?

    Konkurencja.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-04-02 08:26:43
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > znośnym poziomie, ale teraz to już naprawdę przesada, dlaczego 10 a nie
    > np. 20%? czy coś lub ktoś mógłby bank powstrzymać?

    jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.

  • 9. Data: 2009-04-02 08:27:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Konkurencja.

    tak, ale to bardziej dotyczyłoby nowych klientów, starzy mają nieco
    gorzej, bo refinansowanie kredytu walutowego tanie nie jest...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-04-02 08:28:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Konkurencja.

    Tu nie zadziała automatycznie. Kredytobiorcy walutowi w znakomitej
    większości nie będą się w stanie refinansować (wartość nieruchomości i
    zdolność kredytowa), no chyba że banki zdecydują się na świadome odstępstwo
    od zasad.

    Powiedzmy to sobie wprost: przy inteligentnej strategii postępowania banków,
    kredytobiorcy będą całkowicie bezradni.