  • 21. Data: 2020-04-14 09:24:58
    Temat: Re: Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
    Od: Maniak <x...@a...com>

    W dniu 13.04.2020 o 23:36, Grzexs pisze:

    > Znaczy kliknij na ,,Logowanie" i przerzuci na stronę, gdzie można
    > wybrać sposób logowania.

    Terminu ważności tam nie ma, natomiast "przy okazji" utworzyła mi się
    e-Tożsamość, też bez podanego terminu.
    Do czego mi to i jaka jest różnica pomiędzy Profilem Zaufanym a
    e-Tożsamością?

  • 22. Data: 2020-04-14 16:44:58
    Od: zaqu <r...@g...com>

    Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać. Ale jak zapomnisz przedłużyć wtedy czeka
    Cię zakładanie od początku, ten po upływie ważności jest automatycznie zamykany.

  • 23. Data: 2020-04-14 19:48:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5e92d12d$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA

    > Jak to jest?

    https://zakazany-humor.pl/lew-zorganizowal-postawien
    ie-lesie-nowoczesnej-toalety/
    Wstaje jeżyk i mówi:
    - To ja i nie ja.

    Niby można, ale trzeba mieć konto bankowe. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 24. Data: 2020-04-14 19:53:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 6...@g...co

    : Da się to potem "unormalnić",

    Da się -- założyłem kiedyś matce via ZUS, później ten sam via Mille,
    aby sprawdzić, jak to działa via bank i teraz mam bez Mille...

    Via bank było niewygodnie -- PZ służy w TaXMachine do deklarowania...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2020-04-14 20:03:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zaqu" 9...@g...co

    : Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać.

    Już parę razy odświeżałem...

    : Ale jak zapomnisz przedłużyć wtedy czeka Cię zakładanie
    : od początku, ten po upływie ważności jest automatycznie zamykany.

    Pesel ważny całe życie (chyba, że ktoś płeć zmienia) a PZ -- 3 lata...

    -=-

    Proponuję wzmocnienie Peselu kilkoma cyframi zdolnymi ;) do
    modyfikowania na żądanie klienta... W razie utraty danych osobowych...

    Pesel niech zostanie Peselem, ale niech na końcu lub na początku
    ma dodatkowe cyfry lub litery, które można podmienić w razie czego....
    HistEria byłaby przechowywana po kres istnienia, by człek nie mógł
    prawić, że to nie on w tej toalecie leśnej, ale konta w banku nie
    można by było otworzyć bez bliskiej znajomości ze świeżym numerem...

    - chcę otworzyć konto w Waszym banku
    - oszczędnościowe?
    - ROR
    - ale pan ma u nas ROR
    - właśnie -- chcę otworzyć ROR...
    - jak pan chce (i po co) otworzyć ROR, skoro pan ma?...
    - butelkę mam, więc aby ją opróżnić, chcę ją otworzyć...
    na koncie mam forsę, więc aby je opróżnić, chcę je otworzyć...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2020-04-15 08:58:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 16:45:01 UTC+2 użytkownik zaqu napisał:
    > Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać. Ale jak zapomnisz przedłużyć >wtedy
    czeka Cię zakładanie od początku, ten po upływie ważności jest >automatycznie
    zamykany.

    Własnie wpadłem w ta pułapkę
    Profil wygasł mi 22-03-2020
    W historii zdarzeń niby jest że 15 marca i 22 marca "Wysłanie powiadomienia o
    wygaśnięciu ważności profilu zaufanego" ale nic na meila nie dostałem
    Gdzie oni te powiadomienia wysyłają?

  • 27. Data: 2020-04-15 13:06:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 08:58:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    wygaśnięciu ważności profilu zaufanego" ale nic na meila nie dostałem

    Pewnie poleconym ;) Albo zwykłym listem, jak we Francji kody jednorazowe do ST
    banków...
    Ale jakżeś w tą historię zajrzał, skoro profil wygasł?

  • 28. Data: 2020-04-15 13:27:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 13:06:38 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Pewnie poleconym ;) Albo zwykłym listem, jak we Francji kody jednorazowe do ST
    banków...
    > Ale jakżeś w tą historię zajrzał, skoro profil wygasł?

    Przez epuap
    https://epuap.gov.pl/wps/portal
    Do którego to epuapu wybrałem logowanie profilem zaufanym;), zalogowało mnie i w
    zakładce "profil zaufany" dowiedziałem się ze nie mam aktywnego profilu zaufanego
    W zakładce "historia zdarzeń" znalazłem takie m.in wpisy:
    -Wysłanie powiadomienia o upływającym terminie ważności profilu zaufanego Sukces
    15-03-2020 00:22
    -Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego Sukces 22-03-2020
    01:03

    Podejrzewam że wysłali na email ale sprawdziłem spamy itp i nic nie doszło.
    A wcześniej jak i teraz wszelkie inne powiadomienia dochodziły/dochodzą bez problemu.

    Założyłem więc dzisiaj ok południa nowy profil, potwierdziłem go w Starostwie.
    I teraz mam ważny profil z :
    -Data wygaśnięcia 16-04-2023 00:00:00

  • 29. Data: 2020-04-15 18:58:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" a...@g...co

    -Data wygaśnięcia 16-04-2023 00:00:00

    Na odświeżenie masz 3 lata.
    Miesiącami (czy nawet latami?) skutecznie
    odświeżałem nry w 2nr, mając tylko tydzień...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2020-04-16 08:09:55
    Od: MK <m...@i...pl>

    Informacja o dacie waznosci profilu jest w szczegółach. Rozwijasz menu przy nazwisku
    i wybierasz moje profile zaufane. W ostatniej sekcji szczegółów o profilu jest
    informacja o utworzeniu, jak poniżej.

    Data utworzenia 05-04-2020 09:36:27
    Data wygaśnięcia 06-04-2023 00:00:00
    Sposób utworzenia/ przedłużeniaPotwierdzenie profilu zaufanego na podstawie wniosku
    dokonane przez zewnętrzną instytucję potwierdzającą profile zaufane

    MK