  • 1. Data: 2003-06-17 14:37:06
    Temat: Cos dla Tensora :)
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Bank Zachodni WBK przechodzi na WIBOR

    Bank Zachodni od wczoraj ustala oprocentowanie swoich kredytów mieszkaniowych w
    oparciu o stawkę WIBOR. Do 3-miesięcznego WIBOR-u, bank dolicza marżę w
    wysokości 2,5 pkt proc. Obecnie daje to 8,9 proc. Bank jednocześnie oferuje
    promocyjne oprocentowanie kredytu na poziomie 6,49 proc. obowiązujące przez
    pierwszy rok spłaty. Dotychczas BZ WBK ustalał oprocentowanie według swoich
    własnych kryteriów.
    Kilka tygodni temu na WIBOR "przeszedł" także Bank Pekao.
    Rozwiązanie to jest o tyle korzystne, że klient zyskuje gwarancję spadku
    oprocentowania wówczas, gdy spadają stopy. Oczywiście mechanizm wiążący stawkę
    WIBOR z oprocentowaniem kredytu w danym banku można skonstruować na różne
    sposoby (pisaliśmy o tym niedawno w Expanderze). Teoretycznie jednak jest to
    jednak rozwiązanie korzystniejsze dla klienta.

    Bank Zachodni WBK wprowadził także dwie nowe stawki kredytu
    gotówkowego o oprocentowaniu stałym. Jednocześnie z aktualnej oferty banku
    zostały wycofane kredyty gotówkowe o oprocentowaniu zmiennym.

    http://www.expander.pl/cgi-bin/expander/frameset.jsp

  • 2. Data: 2003-06-17 20:39:07
    Temat: Re: Cos dla Tensora :)
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > w oparciu o stawkę WIBOR. Do 3-miesięcznego WIBOR-u, bank dolicza marżę w

    Niestety marża jest bardzo wysoka. Dla porównania KB proponuje marżę 1,5% przy
    wkładzie własnym 20% oraz marżę 1% przy wkładzie własnym 40%. W tej sytuacji
    tylko IDIOTA (dokładniej sponsor BZWBK) skorzystał by z takiej oferty.
    Dodatkowo prowizja w KB wynosi tylko 0,9%.

    > Obecnie daje to 8,9 proc. Bank jednocześnie oferuje
    > promocyjne oprocentowanie kredytu na poziomie 6,49 proc. obowiązujące przez
    > pierwszy rok spłaty.

    O tej ofercie już dyskutowaliśmy. Jest to jedno wielkie OSZUSTWO.

    > Dotychczas BZ WBK ustalał oprocentowanie według swoich
    > własnych kryteriów.
    > Kilka tygodni temu na WIBOR "przeszedł" także Bank Pekao.

    Prezeska robi co może ale kredyty jej spadają.

> [...]
    > WIBOR z oprocentowaniem kredytu w danym banku można skonstruować na różne
    > sposoby (pisaliśmy o tym niedawno w Expanderze).

    Koledzy z Expandera!. Ja mam tylko jedno do Was pytanie dotyczące rankingu KM.
    Dlaczego uważacie, że kredyt mieszkaniowy w PKOBP jest tańszy niż w KB!!!!!!

    > Teoretycznie jednak jest to
    > jednak rozwiązanie korzystniejsze dla klienta.

    Nie odkrywacie Ameryki. Pisałem o tym wielokrotnie, np. w poście "wyszczekać
    się jak ognia i zarazy"

    > Bank Zachodni WBK wprowadził także dwie nowe stawki kredytu
    > gotówkowego o oprocentowaniu stałym.

    Nikt rozsądny nie bierze dzisiaj kredytu o oprocentowaniu stałum.

    >Jednocześnie z aktualnej oferty banku
    > zostały wycofane kredyty gotówkowe o oprocentowaniu zmiennym.

    BRAWO TAK trzymać a klientów będziecie mieli "wielu"

  • 3. Data: 2003-06-17 20:43:30
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nie odkrywacie Ameryki. Pisałem o tym wielokrotnie, np. w poście
    "wyszczekać
    > się jak ognia i zarazy"

    RRRRRRROTFL!!!!!!!!!!

    Chyba "wystrzegac"? :)
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 4. Data: 2003-06-17 20:56:51
    Od: t...@p...onet.pl

    > <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > "wyszczekać
    >
    > RRRRRRROTFL!!!!!!!!!!
    >
    > Chyba "wystrzegac"? :)
    > --
    >
    > Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

    Bardzo dziękuje za korektę językową. Tensor1

  • 5. Data: 2003-06-18 17:51:34
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Prezeska robi co może ale kredyty jej spadają.

    Ehhh, napisałem że to 'coś dla Ciebie' dlatego, że banki te przechodzą na WIBOR,
    co powinno cie cieszyć -jako znanego zwolennika tego typu rozwiazania ;-)) Inna
    sprawa, że dalej oferta w/w jest niezbyt ciekawa (nie tylko kredytowa).

    ;-))

  • 6. Data: 2003-06-19 21:15:55
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    Inna
    > sprawa, że dalej oferta w/w jest niezbyt ciekawa (nie tylko kredytowa).

    Generalnie bardzo mnie cieszy. To, że BZWBK ma znacznie większą marżę niż KB
    czy PKOBP spowoduje, że będą musieli ją z czasem obniżyć. Na co z kolei musi
    zareagować KB i PKOBP. A to dobrze dla klientów. Tensor1.