  • 51. Data: 2021-02-11 14:07:20
    Temat: Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Tzn. czy sama nazwa umowy była "na czas oznaczony" czy "nieoznaczony"

    Ale wlasnie nie "umowa zawarta na 2 lata, po tym terminie przedluza
    sie automatycznie", tylko "umowa zawarta na czas nieoznaczony, klient
    zobowiazuje sie do ..." co IMO lepiej odpowiada prawdzie ...

> [...]
    >do
    >zapłaty kary umownej w przypadku rozwiązania umowy w ciągu 12
    >miesięcy
    >(tak w skrócie).
    >Tak czy owak, po 12 miesiącach niczego się nie traciło, i można było
    >wypowiedzieć umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

    >Nie, niczego takiego nie było - cennik ogólny w ogóle był taki sam
    >jak
    >w promocji. Różnica była głównie w tym, że w promocji można było
    >kupić
    >aktywację + telefon za np. 1000 zł mniej.

    Chodzi mi po glowie, ze i przez te 12/24 miesiace uslugi byly
    tansze/lepsze.

    >Przynajmniej tak było w przypadku klienta z < 5 aktywacji.

    Pewnie tez w roznych okresach bylo roznie ...

    >Nie, takich akcji tam nie było.

    Byly byly - normalna cena to 180zl/miesiac.

    J.

  • 52. Data: 2021-02-11 14:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 10.02.2021 o 15:24, J.F. pisze:

    >Ależ można było wcześniej, tylko płaciło się karę umowną...

    No i to jest wlasnie kary godne ze strony UOKiK :-)

    Tzn bylo, a moze kare nalozono :-)

    J.

  • 53. Data: 2021-02-11 21:11:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale wlasnie nie "umowa zawarta na 2 lata, po tym terminie przedluza
    > sie automatycznie", tylko "umowa zawarta na czas nieoznaczony, klient
    > zobowiazuje sie do ..." co IMO lepiej odpowiada prawdzie ...

    Tak jak napisałem, nie pamiętam dokładnych określeń, sens jest ten sam.
    W każdym razie, umowa nie przedłużała się automatycznie na kolejny rok
    (chyba na początku nie było 24-miesięcznych, ale głowy nie daję).

    > Chodzi mi po glowie, ze i przez te 12/24 miesiace uslugi byly
    > tansze/lepsze.

    Niewydajemisię.
    Cennik był mniej-więcej taki: 40 zł abonament biały (najtańszy,
    +VAT 7%), ok. 1,50 zł wewnątrz sieci i 1,70 zł na zewnątrz (w godzinach
    szczytu) - za pierwszą rozpoczętą minutę i następnie 1/2 za każde
    rozpoczęte 30 sekund. SMSy wychodzące poniżej złotówki, wysyłałem ich
    mało i to mnie nie interesowało.
    W droższych abonamentach były tańsze połączenia.

    > Byly byly - normalna cena to 180zl/miesiac.

    W Neostradzie, pewnie tak. W Erze nie spotkałem się z niczym takim.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 54. Data: 2021-02-12 10:49:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Tak jak napisałem, nie pamiętam dokładnych określeń, sens jest ten
    >sam.

    Dla prawnika byc moze sa roznice w sensie.

    >W każdym razie, umowa nie przedłużała się automatycznie na kolejny
    >rok
    >(chyba na początku nie było 24-miesięcznych, ale głowy nie daję).

    Taka wyzej zacytowana nie musiala - wszak jawnie na czas nieokreslony
    :-)

    Te z zapisem o automatycznym przedluzeniu ... jakies warunki
    przedluzenia musialy miec.
    Najprosciej wpisac "na poprzednich warunkach" ... i czy to obejmuje
    okres trwania.

    >Niewydajemisię.
    >Cennik był mniej-więcej taki: 40 zł abonament biały (najtańszy,
    >+VAT 7%), ok. 1,50 zł wewnątrz sieci i 1,70 zł na zewnątrz (w
    >godzinach

    To ja pisze o pozniejszym okresie.

    >W Neostradzie, pewnie tak. W Erze nie spotkałem się z niczym takim.

    Musialbym odsukac stare umowy, o ile w ogole nie trafily na smietnik
    ... ale tak mi sie wydaje, ze wlasnie w Erze byla to umowa na taryfe
    ogolną, ale przez okres cyrografu obowiazywala taryfa promocyjna.

    J.

  • 55. Data: 2021-02-12 14:58:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Taka wyzej zacytowana nie musiala - wszak jawnie na czas nieokreslony
    > :-)

    Ano.

    > Te z zapisem o automatycznym przedluzeniu ... jakies warunki
    > przedluzenia musialy miec.
    > Najprosciej wpisac "na poprzednich warunkach" ... i czy to obejmuje
    > okres trwania.

    W każdym razie było tak jak napisałem - 12 miesięcy z karą umowną chyba
    650 zł (12 * 40 * 1.07 = ok. 515 zł), a następnie "a vista".

    > Musialbym odsukac stare umowy, o ile w ogole nie trafily na smietnik
    > ... ale tak mi sie wydaje, ze wlasnie w Erze byla to umowa na taryfe
    > ogolną, ale przez okres cyrografu obowiazywala taryfa promocyjna.

    Może w jakiejś szczególnej. Nie pamiętam niczego takiego, ale przyznaję
    że zbyt często w to nie wnikałem (głównie wtedy, gdy opłacało mi się
    kupić nowy telefon w promocji, czyli łącznie kilka razy, i chyba raz
    zmieniłem taryfę, bo w starej płaciłem 73 zł, a w nowej, wcale nie
    gorszej, może 50 albo inne 30).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2021-02-12 15:27:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >W każdym razie było tak jak napisałem - 12 miesięcy z karą umowną
    >chyba
    >650 zł (12 * 40 * 1.07 = ok. 515 zł), a następnie "a vista".

    U operatorow GSM - jak najbardziej tak.
    Ale u innych zdarzaly sie kwiatki.

    >Może w jakiejś szczególnej.

    Raczej ogolnej, ot - taka promocja w tych latach ..

> [...]
    >kupić nowy telefon w promocji, czyli łącznie kilka razy, i chyba raz
    >zmieniłem taryfę, bo w starej płaciłem 73 zł, a w nowej, wcale nie

    No wlasnie - i bylo to "na wiecznosc" czy "w okresie promocyjnym" ?
    :-)

    J.

  • 57. Data: 2021-02-13 12:03:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No wlasnie - i bylo to "na wiecznosc" czy "w okresie promocyjnym" ?
    > :-)

    Na "wieczność", rzecz jasna. Tzn. aż różnica między starymi i nowymi
    cenami zwiększyła się o tyle, że zechciało mi się o tym z nimi
    porozmawiać.
    Nie było w ogóle czegoś takiego jak "okres promocyjny". Promocja to był
    tańszy telefon + ew. tańsza aktywacja, a "okres" to był po prostu czas,
    w którym rozwiązanie umowy (przez klienta, "bez powodu") kosztowało
    650 zł (czy ileś tam).
    --
    Krzysztof Hałasa