  • 1. Data: 2010-04-08 15:57:56
    Temat: Ciekawe co bedzie z Polbankiem?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Dzis CDSy na grecki dlug wzrosly do 468,5 pkt, to jest poziomu najwyzszego w
    historii, a koszt ubezpieczenia greckich obligacji przekroczyl koszt
    ubezpieczenia obligacji Islandii. Coraz wiecej banków europejskich ostrzega
    swoich klientów przed mozliwymi klopotami greckich instytucji finansowych,
    które traca mozliwosci pozyskania finansowania na swiecie. Rentownosc
    obligacji 10-letnich greckiego rzadu zblizyla sie dzis do 7,5 proc.
    Pelny tekst:
    http://waluty.com.pl/a64535-grecja_wciaz_pograza_ryn
    ki.html

  • 2. Data: 2010-04-08 18:12:19
    Temat: Re: Ciekawe co bedzie z Polbankiem?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Krzysztof nadaje:
    > banków europejskich ostrzega swoich klientów przed mozliwymi
    > klopotami greckich instytucji finansowych, które traca mozliwosci
    > pozyskania finansowania na swiecie.

    Jak to ktoś napisał, najwyżej wrócą lokaty na 9%

  • 3. Data: 2010-04-08 18:22:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "JanKo" <b...@m...tu> wrote in message news:hpl6a8$aak$1@inews.gazeta.pl...
    > Agent Krzysztof nadaje:
    >
    > Jak to ktoś napisał, najwyżej wrócą lokaty na 9%

    Lokaty moga wrocic, ale pozostaje pytanie, czy kase z tych lokat dostaniesz
    z powrotem, jak sytuacja Grecji ulegnie pogorszeniu. Gwarancje greckiego
    funduszu gwar. sa chyba bezwartosciowe w sytuacji, gdyby Grecja oglosila
    niewyplacalnosc.

  • 4. Data: 2010-04-08 19:47:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof o...@p...onet.pl ...

> [...]
    > dostaniesz z powrotem, jak sytuacja Grecji ulegnie pogorszeniu.
    > Gwarancje greckiego funduszu gwar. sa chyba bezwartosciowe w sytuacji,

    jestes przykładem goscia z tego powiedzenia, co go ironia w dupe kopała?
    :)))

  • 5. Data: 2010-04-08 21:54:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > greckich instytucji finansowych, które traca mozliwosci pozyskania
    > finansowania na swiecie. Rentownosc obligacji 10-letnich greckiego

    Tyle ze to jest taka samosprawdzajaca sie przepowiednia, jak niby maja
    pozyskiwac taniej srodki, jesli potencjalni klienci sa straszeni w taki
    sposob?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2010-04-08 22:15:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Tyle ze to jest taka samosprawdzajaca sie przepowiednia, jak niby maja
    > pozyskiwac taniej srodki, jesli potencjalni klienci sa straszeni w taki
    > sposob?

    Jak nie przetna tego w odpowiednim momencie to nadchodzi upadlosc, znamy to
    z polskich upadlosci, jak bank nie dostal pomocy zewnetrznej, przy kolejkach
    klientow to oglaszal upadlosc. Jezeli przywodcy Unii nie zrobia nic
    konkretnego, to nie bedzie pozytywnego konca. Z publikowanych wypowiedzi
    wielu polskich finansistow mozna wysnuc wniosek, ze Grecja i tak zbankrutuje
    i jest to odwlekanie tego zdarzenia w czasie. Pozyjemy zobaczymy, ale jezeli
    to nastapi to pojdzie nastepna nagonka na reszte PIGSow i pewnie 1EUR=1USD.

  • 7. Data: 2010-04-08 22:32:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 9 Kwi, 00:15, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > klientow to oglaszal upadlosc. Jezeli przywodcy Unii nie zrobia nic
    > konkretnego, to nie bedzie pozytywnego konca. Z publikowanych wypowiedzi

    Ależ będzie.Upadek bankruta _jest_ pozytywny. Negatywne jest ratowanie
    bankruta z podatków.
    Bo niby dlaczego obywatele, zwłaszcza innych państw, mieliby pokrywać
    koszty życia ponad stan?
    Ba, nawet "nasz" rząd rwie się do "pomocy" (czyli wydawania przymusowo
    zrabowanych owoców _naszej_ pracy).

> [...]
    > to nastapi to pojdzie nastepna nagonka na reszte PIGSow i pewnie 1EUR=1USD.

    IMHO lepsze to niż wojna (a tak często kończy się bankructwo państwa).
    Ale z drugiej strony dla nas (używających innych walut) zwiększenie
    inflacji u sąsiadów mogłoby być chyba do pewnego stopnia korzystne.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2010-04-08 22:35:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" hplkid$1a16$...@n...ipartners.pl

> [...]
    > to odwlekanie tego zdarzenia w czasie. Pozyjemy zobaczymy, ale jezeli
    > to nastapi to pojdzie nastepna nagonka na reszte PIGSow i pewnie 1EUR=1USD.

    ZTCP Łotwa miała bankrutować a Ukraina stała na skraju bankructwa.
    (Ukraińcy chyba lubią skraje -- nawet tak się nazywają)

    Czy Łotwa naprawdę zbankrutowała? Wiem, że polskie szkoły
    tam bankrutują, ale czy zbankrutowało całe aństwo? A może
    to Estonia miała bankrutować? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-04-08 23:36:01
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-09 00:15, Krzysztof pisze:

> [...]
    > to nastapi to pojdzie nastepna nagonka na reszte PIGSow i pewnie 1EUR=1USD.

    Polska się zadklarowała pomocą finansową dla Grecji. Niemcy nie chcą.

    A co będzie z kredytobiorcami?
    Będą mogli dalej spłacać raty kredytu, czy nakaże się im zwrócenie w
    jednej spłacie resztę kredytu?

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-04-09 07:14:33
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Kwi, 23:54, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Tyle ze to jest taka samosprawdzajaca sie przepowiednia, jak niby maja
    > pozyskiwac taniej srodki, jesli potencjalni klienci sa straszeni w taki
    > sposob?
    Może trzeba opłącić odpowiednie instytucje zajmujące się ratingami itp
    aby przedstawił lepsze wyniki ;)
    Samo to by wystarczyło do uspokojenia sytuacji ;)