  • 1. Data: 2015-06-12 18:37:45
    Temat: Bezpieczeństwo oszczędności?
    Od: "Robot" <r...@r...pl>

    Mam spore (jak na mnie) oszczędności w postaci
    lokat w różnych bankach.
    Coraz częściej słyszy się o planach przewalutowania
    kredytów we frankach i w konsekwencji załamania
    się systemu bankowego.
    Co to może oznaczać dla takich osób jak ja i gdzie
    umieścić oszczędności by zminimalizować ryzyko?

    Pozdrowienia
    Robot

  • 2. Data: 2015-06-12 18:43:55
    Temat: Re: Bezpieczeństwo oszczędności?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >się systemu bankowego.
    >Co to może oznaczać dla takich osób jak ja i gdzie
    >umieścić oszczędności by zminimalizować ryzyko?

    Nie martw sie, nowy prezydent absolutnie nie chce bankow zalamac.
    Co najwyzej odsetki od lokat spadna do zera a inflacja wzrosnie - ale
    to sie dzieje i bez tych czarnych wizji :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-06-12 19:02:10
    Od: "Robot" <r...@r...pl>

> [...]
    > Co najwyzej odsetki od lokat spadna do zera a inflacja wzrosnie - ale to
    > sie dzieje i bez tych czarnych wizji :-)

    A to zależy od prezydenta?

    Robot

  • 4. Data: 2015-06-12 20:16:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robot" 557b108a$0$2195$6...@n...neostrada.pl

    Dobre pytanie. :) Wielu chce poznać odpowiedź.

    Spadnie chęć lokowania. Ludzie wybiorą banki zagraniczne, co
    jedynie przyspieszy masakrowanie niepolskich banków w Polsce.

    Inflacja rośnie? IMO:

    -- nie ma powodów do inflacji (bo wszystko tanieje)
    -- na razie nie obserwujemy w RP inflacji, chyba że
    pazerność połączoną z głupotą potulnych owiec
    nazwać inflacją lokalną; ;) akurat opłaty za lokale
    rosną, a powodem jest odwieczne bredzenie cieciów:
    -- przecież jest inflacja,
    -- wszystkie ceny rosną...

    > A to zależy od prezydenta?

    A kto wyznacza następcę naszego dobrodzieja?

    -=-

    Ale mądrzy ludzie mówią, że lepiej mieć oszczędności niż długi.
    Zwłaszcza w złych/niepewnych czasach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2015-06-13 00:08:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-06-12 o 19:02, Robot pisze:

> [...]

    nie, jak masz obawy to albo kasa do słoika i zakop w ogródku (najlepiej
    w innej walucie) albo umieść w banku, który nie udzielał kredytów walutowych

    możesz też wszystko wydać, problem zniknie ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2015-06-13 00:41:39
    Od: "Robot" <r...@r...pl>

    > umieść w banku, który nie udzielał kredytów walutowych
    Też mi to właśnie przyszło do głowy.
    Ale jak sprawdzić, które banki udzielały kredytów w walucie,
    w szczególności we frankach, a które nie?

    Robot

  • 7. Data: 2015-06-13 12:11:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-06-13 o 00:41, Robot pisze:
    > Też mi to właśnie przyszło do głowy.
    > Ale jak sprawdzić, które banki udzielały kredytów w walucie,
    > w szczególności we frankach, a które nie?
    >
    > Robot
    tak na szybko
    ING nie udzielało kredytów w walutach

    najwięcej ich udzielił Getin I Millennium

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2015-06-13 13:28:59
    Od: "Robot" <r...@r...pl>

    > tak na szybko
    > ING nie udzielało kredytów w walutach
    >
    > najwięcej ich udzielił Getin I Millennium

    Dzięki.
    W TV była także wzmianka, w związku z zamiarem połączenia (?)
    GetIn z BPH, że przeszkodą (?) miałoby być, że oba te banki udziały
    kredytów we frankach.

    Czy gdzieś taką zbiorczą informację można znaleźć w Internecie?

    Pozdrowienia
    Robot

  • 9. Data: 2015-06-13 19:15:54
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "Robot" <r...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się systemu bankowego.
    > Co to może oznaczać dla takich osób jak ja i gdzie
    > umieścić oszczędności by zminimalizować ryzyko?

    Jakiś czas temu trafiła mi się książka autorstwa Maxa Otte
    http://www.dobreksiazki.pl/b12573-kiedy-nadchodzi-kr
    yzys.htm
    doradza on jako lokatę dla kapitału obrazy cennych mistrzów
    jako że można naprawdę sporo zarobić (po latach) a na wypadek
    konieczności nabycia np. kilku bochenków chleba czy innego
    dobra to wyroby jubilerskie np. brylanty nawet dobrze spełniają
    rolę uniwersalnego środka płatniczego, i w przeciwieństwie do
    obrazów są łatwiejsze do przenoszenia i ukrycia.
    Oni tam w RFN-ie pamiętają dobrze swoje gorsze momenty.
    :-)
    no i tradycyjnie tendencyjny link :
    http://independenttrader.pl/221,polecane_lektury.htm

    P03

  • 10. Data: 2015-06-13 20:13:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > nie, jak masz obawy to albo kasa do słoika i zakop w ogródku (najlepiej w
    > innej walucie) albo umieść w banku, który nie udzielał kredytów walutowych

    Tylko jak głęboko można zakopać, bo
    " Kodeks cywilny w artykule 143 stanowi, że własność gruntu rozciąga się na
    przestrzeni, nad i pod jego powierzchnią, w granicach określonych przez
    społeczno-gospodarcze jego przeznaczenie. Wynika z tego, że granice
    przestrzenne nieruchomości sięgają do pewnej wysokości i głębokości,
    w wyznaczonych przez społeczno-gospodarcze przeznaczenie gruntu"

    Jakie "przeznaczenie społeczno-gospodarcze" ma ogródek? :)
    Czy głębokość najdłuższych korzeni roślinek w ogródku wyznacza granicę
    własności?
    (wiem, to pytanie raczej na inną grupę...)

    Arek