  • 1. Data: 2007-05-02 08:43:07
    Temat: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mogą ??
    Od: "Henry" <h...@w...pl>

    Wiele razy zdażyło mi się, że zapłata za paliwo na stacja bezobsługowych
    była księgowana po kilku dniach, ale dziś to już przegieli !!!

    Rano odpalam neta, żeby zapłacic rate za kredyt a tu ZONK pieniadze na
    koncie były i nie.
    Zdziwiony patrze do histori a tu oplata za tankowanie z 14 kwietnia, czyli
    18 dni !!!

    Czy bank nie ma jakis ograniczen czasowych co do ksiegoawnia oplat z karty
    platniczej ?!

    Przeciez to paranoja. Tej transakcji nie bylo w operacjach "zablokowanych".
    Pojawila sie tak znikad !!!

  • 2. Data: 2007-05-02 09:00:27
    Temat: Re: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mogą ??
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Henry <h...@w...pl> napisał(a):

    > Przeciez to paranoja. Tej transakcji nie bylo w operacjach "zablokowanych".
    > Pojawila sie tak znikad !!!

    Placiles karta debetowa czy kredytowa?
    Piszesz o koncie czy o limicie karty?

  • 3. Data: 2007-05-02 09:53:57
    Od: "Henry" <h...@w...pl>

    > Placiles karta debetowa czy kredytowa?
    > Piszesz o koncie czy o limicie karty?

    Płaciłem kartą debetową.
    Piszę o koncie.

  • 4. Data: 2007-05-02 10:09:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Henry" <h...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > platniczej ?!
    >
    > Przeciez to paranoja. Tej transakcji nie bylo w operacjach

    Oczywiscie, ze moga. Powinienes sie cieszyc, ze tak dlugo mogles korzystac z
    tej kasy.

    MK

  • 5. Data: 2007-05-02 10:29:30
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Henry <h...@w...pl> napisał(a):

    > Płaciłem kartą debetową.
    > Piszę o koncie.

    Dziwne - to odbywa sie chyba elektronicznie porzez polkard.Od 13-o do 16-o byl
    ogolnopolski pad kart Visa - moze to pozostalosc - dopiero zwolnili zablokowane
    transakcje? Debetowe Visa tez chyba mialy problemy.

  • 6. Data: 2007-05-02 11:39:01
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    > Oczywiscie, ze moga. Powinienes sie cieszyc, ze tak dlugo mogles korzystac z
    > tej kasy.

    No chyba że BPH wzorem np. VWbank liczy odsetki ujemne
    od daty transakcji a nie od daty księgowania przy saldzie ujemnym

    nie wiem natomiast jak liczy odsetki w takiej sytuacji
    przy saldzie dodatnim

  • 7. Data: 2007-05-02 11:47:33
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    quwert <q...@x...gazeta.pl> napisał(a):

    > No chyba że BPH wzorem np. VWbank liczy odsetki ujemne
    > od daty transakcji a nie od daty księgowania przy saldzie ujemnym
    >
    > nie wiem natomiast jak liczy odsetki w takiej sytuacji
    > przy saldzie dodatnim

    Kiedys ksiegowali z data wsteczna (przynajmniej PBK). Przecwiczone na
    sprawdzaniu, czy wplynela juz wyplata na konto. Nawet dwa dni nic - a potem
    wyciag i tam zaksiegowane zgodnie z tym, jak powinno - mimo, ze w tym czasie przy
    sprawdzaniu nie bylo jeszcze pieniedzy na koncie.

  • 8. Data: 2007-05-02 14:42:44
    Od: Sierp <s...@n...net>

    MK napisał(a):
    > Oczywiscie, ze moga. Powinienes sie cieszyc, ze tak dlugo mogles korzystac z
    > tej kasy.

    a z czego tu sie cieszyc? Ze nie jest w stanie powiedziec, ile aktualnie
    kasy ma na koncie?

    Nie kazdy notuje sobie kazdy wydatek w kalkulatorku i odlicza od
    salda na koncie..

    Sierp

  • 9. Data: 2007-05-02 14:50:57
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Sierp <s...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > kasy ma na koncie?
    >
    > Nie kazdy notuje sobie kazdy wydatek w kalkulatorku i odlicza od

    System maja fajny, ale czasem przeklamuje.
    Zwlaszcza w poznych godzinach nocnych sa problemy, poniewaz saldo (na 80% - nie
    chca tego potwierdzic) uwzglednia wykonane transakcje (w tym wypadku chodzi o
    przelwey klienta) ale wykaz transakcji pokazuje transakcje wczesniejsze, bez
    ostatnich. Przy wykazie transakcji karta podobnie - w jednym miejscu potrafi
    zliczyc wszystkie kwoty transakcji, a w innym pokazuje transakcje z suma nie
    uwzglkedniajaca ostatnmich.
    Moze do 20-ej jest lepiej, ale ja akurat loguje sie wieczorami i trafiam na dane
    konserwacyjne.

  • 10. Data: 2007-05-02 16:23:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sierp" <s...@n...net> wrote in message

    > a z czego tu sie cieszyc? Ze nie jest w stanie powiedziec, ile aktualnie
    > kasy ma na koncie?
    >
    > Nie kazdy notuje sobie kazdy wydatek w kalkulatorku i odlicza od
    > salda na koncie..

    ROTFL jesli jedno tankowanie, az takie klopoty sprawia to lepiej kase
    trzymac w skarpecie.
    Obciazenie transakcja karciana realizowane jest przy udziale kilku
    podmiotow. podmiotem inicjujacym jest akceptant. Jesli akceptant ma zyczenie
    (a zwykle nie ma) udzielic kredytu kupieckiego to jego prawo. Bank obciaza
    rachunek po otrzymaniu 'wezwania' do zaplaty, jesli go nie otrzyma to nie
    zabiera kasy posiadaczowi rachunku/karty. Jesli mozna miec pretensje w takim
    przypadku to do sklepu w ktorym sie kupowalo, ew posrednikow (centrum
    rozliczeniowe, organizacja), a najwieksze powinno sie miec do siebie za brak
    kontroli lub wyobrazni (np. zabezpieczenia w postaci limitu kredytowego).
    posiadanie rachunku bankowego i karty nie zwalnia od myslenia i
    kontrolowania swoich wydatkow, powiedzialbym, ze nawet do tego zobowiazuje
    :).

    MK