  • 1. Data: 2012-07-25 14:33:53
    Temat: BPH autoryzacja odrzucona
    Od: Matt <m...@m...ms>

    Aby wypełnić warunki BPH do otrzymania 300 wiśni chciałem zapłacić ich
    debetówką w punkcie poboru opłat na autostradzie. Niestety, transakcja
    została odrzucona z komunikatem "autoryzacja odrzucona", mimo że środki na
    rachunku były. Później dzwoniłem na dezinfolinię BPH, gdzie dowiedziałem
    się, że przyczyną odrzucenia był archaiczny terminal, który nie obsługuje
    super duper najnowszych, najlepszych i najbardziej zabezpieczonych kart
    BPH. Pracownik z BPH podał mi dane punktu sprzedaży, więc żądanie
    autoryzacji dotarło do BPH i zostało odrzucone, nie było problemów z
    łącznością.
    Średnio chce mi się wierzyć w wyjaśnienia banku, ponieważ bramki na A4
    zostały niedawno uruchomione, chyba na początku czerwca.
    Skan slipa z odrzuceniem autoryzacji jest pod poniższym linkiem, usunąłem
    tylko 4 ostatnie cyfry numeru karty.
    http://i50.tinypic.com/15p639k.jpg

    Czy ktoś niezależny może potwierdzić lub zaprzeczyć stwierdzeniu BPH?

    Dzięki,
    Matt

  • 2. Data: 2012-07-25 15:08:02
    Temat: Re: BPH autoryzacja odrzucona
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Matt" napisał w wiadomości grup

> [...]
    ? tylko 4 ostatnie cyfry numeru karty.
    > http://i50.tinypic.com/15p639k.jpg
    >
    > Czy ktoś niezależny może potwierdzić lub zaprzeczyć stwierdzeniu BPH?

    To że BPH łże, nie ulega wątpliwości i nie jest przedmiotem dyskusji.

    Natomiast nie można wykluczyć, że wina jest jednak po stronie niedobrze
    skonfigurowanego terminala i/lub błędnej akcji osoby go obsługującej, a nie
    po stronie BPH. Zakładam tu, że saldo na rachunku o godzinie 0:00 było
    wystarczające do autoryzowania tej transakcji. Czy też wpływ środków na
    rachunek nastąpił w dniu transakcji (wtedy można by brać pod uwagę winę
    Banku BPH)? Kredytowe BPH przechodzą na bramkach A4 bezproblemowo.

    Miałeś wcześniej inny rachunek w Banku BPH?

    Jak będę jechał A4 spróbuję może przetestować swoją kartę pod tym kątem, o
    ile zdążę przed jej zamknięciem. Choć to zgroza tyle płacić tą kartą, moje
    wszystkie trzy transakcje były po 2 zł. Poza tym raczej to chyba jakieś
    losowe zdarzenie, a nie trwałe zjawisko.

  • 3. Data: 2012-07-25 15:17:55
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 25 Jul 2012 15:08:02 +0200, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast nie można wykluczyć, że wina jest jednak po stronie niedobrze
    > skonfigurowanego terminala i/lub błędnej akcji osoby go obsługującej, a

    Stąd też moje pytanie i skan slipa.

    > Zakładam tu, że saldo na rachunku o godzinie 0:00 było wystarczające do
    > autoryzowania tej transakcji. Czy też wpływ środków na rachunek nastąpił
    > w dniu transakcji (wtedy można by brać pod uwagę winę Banku BPH)?

    Na rachunku było kilkaset złotych od ok. tygodnia, chciałem sprawdzić tą
    kartę (Maestro) w Niemczech, ale w natłoku zajęć uciekło mi to.

    > Miałeś wcześniej inny rachunek w Banku BPH?

    Nie, to mój pierwszy i zapewne ostatni rachunek u nich, otwarty tylko dla
    wiśni.

    Matt

  • 4. Data: 2012-07-25 18:10:03
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Czy ktoś niezależny może potwierdzić lub zaprzeczyć stwierdzeniu BPH?
    >
    > Dzięki,
    > Matt

    A czy aktywowałeś wcześniej kartę w bankomacie?

    Darek

  • 5. Data: 2012-07-25 18:38:30
    Od: "C." <c...@g...com>

    Może jakieś znaczenie ma że transakcje w tym miejscu są transakcjami bez podawania
    pinu (nie ważne czy to karta z paypassem czy innym tego wynalazkiem czy bez)?

    C.

  • 6. Data: 2012-07-25 22:00:08
    Od: "Bartnick" <a...@P...poczta.onet.pl>

    Cześć,
    > Średnio chce mi się wierzyć w wyjaśnienia banku, ponieważ bramki na A4
    > zostały niedawno uruchomione, chyba na początku czerwca.

    > Czy ktoś niezależny może potwierdzić lub zaprzeczyć stwierdzeniu BPH?

    Coś jest nie halo z debetówkami BPH do Kapitalnego.
    Nie są one obsługiwane przez mające może z rok automaty biletowe MPK we
    Wrocławiu.
    Karta aktywowana w bankomacie, kasa na próbę wypłacona. Trzykrotna próba w
    różnych dniach i za każdym razem odmowa autoryzacji. PIN pilnowany i na
    pewno poprawny. W automacie MPK, ale już takim w tramwaju karta jako PayPass
    poszła bez problemu.
    Jak będę miał chwilę też może podyskutuję z infolinią, albo wspomogę się
    reklamacją. Niech mają co robić :-)
    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 7. Data: 2012-07-26 11:06:30
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Bartnick <a...@P...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > pewno poprawny. W automacie MPK, ale już takim w tramwaju karta jako PayPass

    A czy to nie jest kwestia awarii automatów? Próbowałeś zapłacić innymi
    kartami? W Warszawie też czasami nie da się kupić biletu, ale to kwestia
    awarii modułu do płacenia kartami - trzeba kupować w rzadko wykorzystywanych
    automatach stojących na uboczu, żeby móc płacić kartą. Nawiasem mówiąc miałbym
    pytanie: ile trzeba czekać na rozliczenie transakcji kartowych w BPH? Zdążą do
    końca miesiąca, jeśli robiłem zakupy wczoraj?

  • 8. Data: 2012-07-26 13:08:20
    Od: "Bartnick" <a...@S...poczta.onet.pl>

    Cześć,
> [...]
    > Zdążą do
    > końca miesiąca, jeśli robiłem zakupy wczoraj?

    Po jednej z prób kartą BPH spróbowałem zakupu inną kartą i przeszła bez
    problemu.
    Co ciekawe karta BPH dwa razy pytała o PIN, potem komunikat o odrzuconej
    autoryzacji był już na głównym ekranie, a nie na ekraniku terminala.

    Co do czasu, to mi księgowali transakcje dosyć długo, ostatnie chyba 4 dni
    robocze.
    Ale to mam wrażenie, że zależy jeszcze gdzie transakcje były wykonywane.

    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 9. Data: 2012-07-26 13:30:21
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 25 Jul 2012 22:00:08 +0200, Bartnick
    <a...@p...poczta.onet.pl> wrote:

    > Cos jest nie halo z debetówkami BPH do Kapitalnego.
    > Nie sa one obslugiwane przez majace moze z rok automaty biletowe MPKwe
    > Wroclawiu.
    > Karta aktywowana w bankomacie, kasa na próbe wyplacona. Trzykrotna próba
    > w róznych dniach i za kazdym razem odmowa autoryzacji.

    A ja swoją debetówkę do Kapitalnego właśnie użyłem 3 razy w ulicznym
    automacie biletowym we Wrocławiu.

    Matt

  • 10. Data: 2012-07-26 13:39:53
    Od: "Bartnick" <a...@S...poczta.onet.pl>

    >A ja swoją debetówkę do Kapitalnego właśnie użyłem 3 razy w ulicznym
    >automacie biletowym we Wrocławiu.

    To nie wiem czy mam pecha, czy coś nie tak z danym automacie. Wszystkie
    próby były w jednym, ale w różnych dniach.
    Co ciekawa inna karta, zaraz po tej z BPH poszła bez problemu, podobnie jak
    karta BPH w tramwaju.

    Pozdrawiam
    Bartnick