  • 1. Data: 2004-04-13 13:53:43
    Temat: BGŻ - jestem pod wrażeniem...
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    ... systemu e-Integrum, a raczej pewnej funkcjonalności.

    Na koncie głównym zabrakło środków do realizacji zlecenia stałego.
    Chciałem przekonać się, jak poradzi sobie z taką sytuacją BGŻ.
    Wiedziałem, że drugą sesją Elixiru wpłyną środki na moje konto.

    Oto wynik testu - zwróćcie uwagę na godziny:

    PODGLĄD OPERACJI DLA ZLECENIA STAŁEGO
    Data Opis
    2004-04-13 15:25:41 Operacja zatwierdzona "13-04-2004/xxxxxx/xxx",
    data księgowania: 13-04-2004.

    2004-04-13 14:34:52 Błąd przetwarzania masowego (Zlecenia stałe na
    dzień 13-04-2004 dla daty operacji 13-04-2004): Zlecenie X: Brak środków
    na rachunku. Zlecenie ma status AKTYWNE.

    2004-04-13 12:07:10 Błąd przetwarzania masowego (Zlecenia stałe na
    dzień 13-04-2004 dla daty operacji 13-04-2004): Zlecenie X: Brak środków
    na rachunku. Zlecenie ma status AKTYWNE.

    2004-04-13 07:52:00 Błąd przetwarzania masowego (Zlecenia stałe na
    dzień 13-04-2004 dla daty operacji 13-04-2004): Zlecenie X: Brak środków
    na rachunku. Zlecenie ma status AKTYWNE.

    Co się okazuje: system odpowiednio wcześniej "selekcjonuje" przelewy, by
    je przekazać do KIRu. Lecz gdy nie ma środków, nie poddaje się, tylko
    próbuje przed następną sesją. Przelew, który dotarł drugą sesją, został
    zaksięgowany już kilka minut po 15. I mimo, że w trakcie "normalnej"
    selekcji do trzeciej sesji (o 14:34) na koncie nie było środków, to i
    tak przelew został "znaleziony" o 15:24 - tuż przed początkiem trzeciej
    sesji o (która jest chyba o 15:30?) i poprawnie zrealizowany.

    Czy w jakimś innym banku istnieje taka funkcjonalność? Mnie ona bardzo
    pozytywnie zaskoczyła...

    Inna ciekawostka: dla zleceń, których realizacja wypada na sobotę (nie
    wiem, jak z niedzielą/świętem), przelew wykonywany jest trzecią sesją
    dnia poprzedniego. A zlecenia, które wypadają w normalny dzień roboczy,
    wysyłane są pierwszą sesją (chyba że się nie uda, tak jak powyżej ;)

    BGŻ ma chyba w pełni on-line'owy interfejs www.

    Marek

  • 2. Data: 2004-04-14 08:08:13
    Temat: Re: BGŻ - jestem pod wrażeniem...
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    > Czy w jakimś innym banku istnieje taka funkcjonalność? Mnie ona
    bardzo
    > pozytywnie zaskoczyła...

    Też sobie chwalę, choć konto tam zakładałem z zupełnie innych
    powodów - oddział i bankomat blisko (dla darmowych wpłat) i dają
    maestro, a nie visę.

    No i bardzo mi się podoba, że po wpłacie od razu pieniądze są
    dostępne. A eSkalacja jest świetnym pomysłem za tzw. zaskórniaki :)

    Mogliby wprowadzić depozyty bankomatowe - maszyny mają takie jak
    PKOBP, a więc da się. No i jeszcze mogłaby być w bankomatach funkcja
    podglądu stanu konta przed wypłatą bez drukowania.

    Grzexs

  • 3. Data: 2004-04-23 09:12:51
    Od: "Roland" <r...@p...onet.pl>

    > BGŻ ma chyba w pełni on-line'owy interfejs www.

    A czy przelew który został poprzez e-Integrum zlecony do wykonania w dniu
    bieżącym można anulować nim został przekazany do KIRu (tj. zlecam po wysłaniu
    drugiej sesji, oczekuje na wysłanie trzecią i chcę go anulować przed 15:30 - to
    chyba godzina graniczna dla tej ostatniej)? Podobnie, czy przelew zlecony z
    datą przyszłą można anulować w dniu realizacji, nim opuści bank pierwszą sesją?

    Pozdrawiam,

    Roland