  • 1. Data: 2013-03-21 08:55:25
    Temat: Alior i sprzeciw wobec zmian w regulaminie
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Alior nadal ma -- nadal, bo miał je na starcie -- zdecydowane problemy z
    upierdliwymi formalnościami.

    Otóż zgodnie z ustawą o usługach płatniczych (art. 29) jeśli bank zmienia
    umowę, klient może, w przeciągu 2 miesięcy poprzedzających wejście w
    życie zmian, albo wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, albo
    zgłosić sprzeciw, przez co umowa wygasa w ostatnim dniu "starych zasad".

    Ponieważ nie spodobało mi się stopniowe przykręcanie śruby, jesienią
    skasowałem rachunek, a wczoraj poszedłem do oddziału wyrazić sprzeciw. A
    w oddziale zonk: nie dość, że pracownicy nic o tym nie wiedzą (wiedzą, że
    można umowę normalnie wypowiedzieć, nie wiedzą o niczym więcej), to
    jeszcze bank w ogóle nie ma na to procedury. Zatem bierze się do tego
    normalny druczek wypowiedzenia, a Pani dopisuje tam ręcznie adnotację.

    Generalnie kupa śmiechu, ale co się dziwić, skoro bank chce zajmować się
    pierdołami w rodzaju big data.

    Opisałem to tutaj:

    http://tinyurl.com/alior-sprzeciw

    --
    z poważaniem, Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 2. Data: 2013-03-21 10:50:03
    Temat: Re: Alior i sprzeciw wobec zmian w regulaminie
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    Przecież sami piszą o tym w swoim regulaminie:

    .5. O zmianach o których mowa w pkt. 2 i 3 Bank powiadamia Klienta
    poprzez wysłanie stosownej informacji na wskazany przez Klienta adres
    e-mail lub przez Kanały Elektroniczne nie później niż 2 miesiące przed
    proponowaną datą ich wejścia w życie. Brak zgłoszenia sprzeciwu Klienta
    wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody.
    6. Klient ma prawo, przed datą proponowanego wejścia w życie zmian,
    wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat
    związanych z wypowiedzeniem umowy lub opłat wynikających z proponowanych
    zmian.
    7. W przypadku gdy Klient zgłosi sprzeciw zgodnie z ust. 5, ale nie
    dokona wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień
    wejścia w życie proponowanych zmian, bez ponoszenia opłat związanych z
    wypowiedzeniem umowy lub opłat wynikających z proponowanych zmian.

  • 3. Data: 2013-03-21 11:15:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    wiatrak <w...@y...pl> writes:

    > Przecież sami piszą o tym w swoim regulaminie:

    Nie przeczytałeś tego co było w linku Olgierda, prawda?
    KJ

  • 4. Data: 2013-03-21 12:29:08
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 10:50:03 +0100, wiatrak napisał(a):

    > Przecież sami piszą o tym w swoim regulaminie:

    Piszą, ale nie umieją tego zrobić :)

    --
    z poważaniem, Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 5. Data: 2013-03-25 12:58:46
    Od: r...@g...com

    Bank ma obowiązek poinformować o zmianie warunków na dwa miesiące przed ich wejściem
    w życie. Wystarczy w tym czasie pójść do oddziału i wypowiedzieć umowę. Nie rozumiem
    skąd ten cały wywód przecież to proste.

  • 6. Data: 2013-03-25 13:02:10
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.03.2013 r...@g...com <r...@g...com> napisał/a:
    > Nie rozumiem skąd ten cały wywód przecież to proste.

    Odpowiadanie zgodnie z netykietą tez jest proste, ale Cię przerosło.
    Komentując jakiś tekst wypadałoby go także przeczytać ze zrozumieniem...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 7. Data: 2013-03-25 13:06:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    r...@g...com writes:

> [...]
    > przed ich wejściem w życie. Wystarczy w tym czasie pójść do oddziału i
    > wypowiedzieć umowę. Nie rozumiem skąd ten cały wywód przecież to

    Bo można również zrobić coś innego, skutkującego zakończeniem
    współpracy. I na to coś innego alior nie jest przygotowany.

    KJ

    Nobody can be as agreeable as an uninvited guest.

  • 8. Data: 2013-04-01 10:31:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 25 Mar 2013 04:58:46 -0700, ricardokowalski76 napisał(a):

    > Bank ma obowiązek poinformować o zmianie warunków na dwa miesiące przed
    > ich wejściem w życie. Wystarczy w tym czasie pójść do oddziału i
    > wypowiedzieć umowę. Nie rozumiem skąd ten cały wywód przecież to proste.

    Olgierda chciał to jednak zrobić inaczej i powiedział po prostu:
    Sprawdzam :)

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2013-04-01 10:33:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 07:55:25 +0000, olgierd napisał(a):

    > Alior nadal ma -- nadal, bo miał je na starcie -- zdecydowane problemy z
    > upierdliwymi formalnościami.

    Podejrzewam, że w innych bankach też by było podobnie. No ale na razie
    tylko Alior załapał się na "Sprawdzam" :)

    BTW czyli jednak kasujesz pierwszą Aliorową KK, która jeszcze trzymała
    fason?

    --
    xbartx